2011. január 18., kedd

Aszalt szilvás pulykakuglóf


Karácsonykor mindig kerül pulyka nálunk az asztalra, mert szeretjük. Aszalt szilvával töltöttet is készítettem már, de ilyet - mint amit Lizánál láttam, aki a Kifőztük Karácsonyi adománygyűjtő számában vett részt ezzel az étellel - még sohasem. Már a formája is elvarázsolt. Igaz nem volt túl egyszerű az elkészítése, mert az elején bénáztam a baconnel, de aztán rájöttem a technikájára és már ment minden a maga rendjén. Ez volt az egyik fő fogás  szentestén és mondhatom, hogy nagy sikert aratott. Az utolsó pillanatban sült ki, de már a szeletelt húsról nem tudtam készíteni felvételt. Majd legközelebb azt is pótolom. Lizánál megnézhetitek az eredeti receptben itt. Én az aszalt szilvát előtte este beáztattam vörösborba, igazán finom volt benne.
Köszönet a receptért!

Aszalt szilvás pulykakuglóf

Hozzávalók:

80 dkg pulykamellfilé,
30 dkg szeletelt bacon,
20 dkg füstölt sajt
3 db tojás
1 púpos evőkanál flekken fűszerkeverék,
6 evőkanál tejföl,
4 evőkanál liszt,
1 kávéskanál só
1 kávéskanál őrölt bors,
1 nagy csokor petrezselyemzöld,
20 dkg aszalt szilva,
2 dl vörösbor.

Elkészítés: a készítés előtti este beáztattam az aszalt szilvát a vörösborba, majd másnap kivettem belőle és lecsöpögtettem. A húst apró kockára vágtam és a flekken fűszerkeverékkel beszórtam. Összekevertem egy tálba a petrezselymet, a tojásokat, a tejfölt, a lisztet, a reszelt sajtot, őrölt borssal és sóval ízesítettem, majd mehetett bele a pulykahús. Jól elkevertem.
A kuglófsütőt előkészítettem, egy tepsi méretű sütőpapírt középen keresztbe bevágtam 5-5 cm-re, ezt húztam rá a kuglófsütő közepén lévő részre, így bele tudtam tenni a sütőformába. Teflonos formám van, ahol nem volt papír, ott sem ragadt bele a hús. A bacon szeletekkel egyenletesen kiraktam, úgy, hogy két oldalról rá tudjam majd hajtani a töltelékre. A töltelék felét beleraktam a formába, majd az aszalt szilvát a töltelékre raktam körbe egyenletesen. Erre mehetett a maradék massza. A bacon szeleteket ráhajtva betakartam a tölteléket és fóliával befedtem. Előmelegített sütőbe tettem 180 fokra, így sült kb. 30-40 percig, majd levettem a fóliát róla és még kb. 25-30 percig sütöttem, amíg szép piros nem lett. Ekkor kivettem és egy sütőpapírral bélelt tepsire fordítottam, majd a másik felét is szép pirosra sütöttem. Hagytam hűlni legalább fél órát, hogy szebben lehessen szeletelni. Nagyon finom volt.


20 megjegyzés:

  1. :))) ez is tökéletes lett! - Emőke

    VálaszTörlés
  2. Nagyon guszta,nemsokára próba,névnapom lesz,és ilyenben gondolkodom :-)

    VálaszTörlés
  3. Hát Gesztike, ez gyönyörű!!! Gondolod, hogy nekem is sikerülne?

    VálaszTörlés
  4. Tényleg tökéletes, nagyon szép lett!!!
    Örülök, hogy a receptemet választottad és jól sikerült:))
    Jó ötlet a vörösborba áztatás, nekem eszembe se jutott...

    VálaszTörlés
  5. Nem semmi ahogy kinéz,és ahogy elolvastam,az ízre sem volt panasz gondolom:-),nem nagyon maradt a tányéron ahogy olvasom,de nem is csodálkozom rajta:-)

    VálaszTörlés
  6. Örülök, hogy újra vagy..még ha sokszor nincs is időm elkészíteni a csodáidat...imádok köztük böngészgetni *ölel* :)

    VálaszTörlés
  7. Nem csodálom, hogy ezt választottad és nagyon is jól sikerült. Gratulálok. Nagyon tökéletes lett.
    Én már évek óta így készítem, s nálunk nagyon nagy kedvenc. De nem csak pulykamellet, hanem fasírozottat is szoktam így készíteni.

    VálaszTörlés
  8. Belly!

    Próbáld ki, meglátod nagyon jó lesz. Előre lehet dolgozni vele, aztán csak sütni kell:-))

    VálaszTörlés
  9. Fevi!
    Már hogyne sikerülne, aki olyan klassz molnárkát süt, mint Te annak ez is simán menni fog:-))

    VálaszTörlés
  10. Liza!
    Köszi a receptet, nagyon finom volt, máskor is készül majd nálunk, de biztos fogok rajta variálni valamit, ahogy magamat ismerem:-))

    VálaszTörlés
  11. Ditta!
    Igen, nem sok minden maradt belőle, de sokan voltunk karácsony este:-))

    VálaszTörlés
  12. Kedveske!
    Nagyon örülök Neked, várlak máskor is szeretettel!:-)

    VálaszTörlés
  13. Viki!
    Köszi szépen, nagyon jó ötletet adtál a fasírozottal kapcsolatban:-))

    VálaszTörlés
  14. Megcsináltam, nagyon-nagyon finom lett! Köszi az ötletet!

    VálaszTörlés
  15. Főzőmasina!
    De örülök neki, az ötlet Lizáé:-))
    Nagyon szívesen:-))

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...