2011. január 22., szombat

A fényképezhetetlen ebéd, avagy hogyan együnk csukott szemmel valami finomat.

A régi blogomban többször is írtam, már, hogy milyen becsapósak a gasztroújságokban a csodás képek. Még azt is megkockáztatom, hogy nincsenek is teljesen megfőzve, csak kikozmetikázzák őket. Ebbe a problémába már belefutottam egyszer-kétszer.
Ma volt egy kis időm, ezért valami különlegesebbet szerettem volna készíteni. Már csütörtökön este kiválasztottam a menüt egy gasztroújságból - aminek a nevét sem vagyok hajlandó leírni, - hogy megvegyem hozzá, ami nincs itthon. Alig vártam a szombat reggelt, hogy elkezdjem. Az elején még nem is volt gond, meg aztán annyira szép volt az újságban a kép. Mivel nem most kezdtem főzni, van mögöttem jó pár év, meg kellett volna szólalni egy belső hangnak, hogy valami nem stimmel. Az ételnek nagyon szép neve volt: aszalt szilvás - csirkemájas pákkeri. A pákkeri egy tésztaféle, aki esetleg nem ismerné olyasmi, mint a canelloni, csak rövidebb és talán nagyobb az átmérője. Mindent a recept szerint készítettem és már éreztem az ízét a számban.
Az ízével nem is volt baj, mert valami fantasztikus étel lett. Na de a színével. De ne szaladjunk ennyire előre.
Szóval kifőztem a tésztát, megtöltöttem egy sült csirkemájas, aszalt szilvás töltelékkel, ami már magában is szenzációs volt. Eddig is minden rendben volt. 
Elkészítettem az erdei gombából és a póréhagymából készült mártás, amiben bele kellett tenni azt a 2 dl vörösbort, amiben  az aszalt szilvát előfőztem. Itt kellett volna  gyanakodni, hogy ha ráöntöm a tésztára és az felszívja, akkor annak milyen színe lesz. Ugyanis a tésztára rá kellett önteni a mártást és a sütőben 20 percet sütni.
A finom vörösboros levet a tészta felszívta, mire kivettem  sütőből egy majdnem fekete tésztát találtam, ami nem attól kapta a színét, hogy megégett. A rajta lévő erdei gombák is inkább feketék voltak, mint barnák. 
A párom azt mondta, hogy feltaláltam a rendkívűl finom, de csukott szemmel ehető ételt. 
Én meg mérgelődtem egy csomót. 
Vajon mit rontottam el?

33 megjegyzés:

  1. Gesztike, és hol a fénykép? Nem mondod, hogy nem csináltál, ha meg igen, nem teszed fel? Szerintem baromi izgalmasan nézhetett ki. Mások, ha akarnak sem képesek ilyen könnyedén színes tésztát varázsolni. Ja, és a recept? évi

    VálaszTörlés
  2. Évi drága!
    A képet nem teszem fel, mert elrettentő:-))
    A receptet talán beírom majd.:-))
    Ez a színes tészta teszik, erre nem is gondoltam:_))

    VálaszTörlés
  3. Semmit nem rontottál el, Gesztenye! Nekem is vannak gasztroújságjaim (én sem írom le a nevét, nem akarok negatív és semmilyen reklámot csinálni a lapnak), amiben nyersen van lefotózva a hús, de nem mint hozzávaló, hanem tálalva, mint elkészült étel. Egy nyers hús színe más, mint a megsülté, mint tudjuk. Vannak azonban kezdő háziasszonyok is, akik még nem rendelkeznek kellő tapasztalattal, és elveheti a főzési kedvüket egy hasonló élmény.
    :(
    A lényeg, hogy jót ettetek! :)

    VálaszTörlés
  4. Thrini!
    Köszi, kedves vagy!
    MÁskor szoktam gyanakodni, de most valahogy annyira akartam ezt a kaját, hogy fel sem merült bennem a gyanú árnyéka sem:-))
    Igen valóban csodás volt az íze:-))
    Nem vette el a kedvemet, de jobban oda kell figyelni:-))

    VálaszTörlés
  5. Kedves Gesztenye!

    Nem minden étel fotogén elkészült formában, ezért van, hogy valóban nem főzik készre az ételt teljesen... ;)
    Vannak kevésbé fotogén ételek sajnos...

    üdv.juharszirup

    VálaszTörlés
  6. Gesztenye! Megnyugtatásul mondom, hogy van fekete tészta is, amit a tintahal tintájával színeznek feketére. Nekem is van, igaz még nem volt gusztusom megcsinálni.... A recepttel és a fényképpel is nagyon felcsigáztál! :))))

    VálaszTörlés
  7. Ugyan már Gesztike!!! Nem történt itt semmi más, minthogy feltaláltad a legújabb tintahalspagettit :))) Na jó nem akarok itt rosszalkodni, de akkor most ezt a receptet nem viszem el Tőled.
    A lényeg, hogy fincsit ettetek, bár az is igaz, hogy nekem a látvány is fontos. No majd legközelebb:))

    VálaszTörlés
  8. autumn. ezek szerint egyszerre írtunk? s ráadásul ugyanarról :) Én életemben egyszer főztem meg, de bevallom nem fogyasztottuk el, Valami pocsék volt. Jól járt a szomszéd kutyusa :)))

    VálaszTörlés
  9. Juharszirup!
    Igen erre már én is rájöttem, :-))
    Például májast nagyon nehéz fényképezni:-)

    VálaszTörlés
  10. Autumn!

    Ne mááá, akkor én tintahal tintája nélkül is feltaláltam a fekete tésztát:-)))

    VálaszTörlés
  11. Viki!
    KÖszi, hogy nem viszed el a receptet:-)))
    Igen nálunk is a látvány is fontos:-))
    Lehet mégis felteszem a képet:-))

    VálaszTörlés
  12. Kedves Gesztenye, szerintem vagy te olyan ügyes, hogy eltudod készíteni úgy ezt az ételt, hogy szép is, fotogén is, és főleg nagyon finom legyen. Én szívesen elvinném ezt a receptet, azok után hogy szerinted az ízével semmi gond nincs.

    VálaszTörlés
  13. Komolyan mondom, már iszonyú kíváncsi lettem a fotóra!!!
    Egy youtube-os videó jutott erről eszembe (http://www.youtube.com/watch?v=fUjz_eiIX8k&feature=player_embedded#!), ahol a food stylist hölgy azt meséli, hogy készíti el a hamburgert fotózásra: oldalanként 20 mp-ig süti, majd befesti, a szemlére meg ragasztóval ragasztja a szezámmagokat, hogy tökéletes képet mutassanak :)

    VálaszTörlés
  14. Akkor ezután aki a saját blogjában saját fényképet használ, így kell feltüntetni: ÉN CSAK SAJÁT FOTÓKAT HASZNÁLOK. A FELVÉTELEK MEGFELELNEK A VALÓSÁGNAK.
    Ezennel mozgalmat indítok! Készítettem róla egy bejegyzést, ha van kedvetek írjátok le a véleményeteket! Kíváncsian várom!
    http://kutyaeskonyha.blogspot.com/2011/01/felvetelek-megfelelnek-valosagnak.html
    Üdv,
    Kutya és Konyha

    VálaszTörlés
  15. Gesztenye,ahogy Gizi is írta fogod Te ezt orvosolni,és fogjuk azt a receptet még szép fotóval látni,de azért az is lényeg,hogy eltudtátok fogyasztani:-) (de azért megnéztem volna a képet erről is:-))

    VálaszTörlés
  16. kulisszatitok. van olyan gasztrolap, ahol külföldről megvásárolják a stockfotót és egy szerkesztő a kép alapján kitalálja, hogy készülhetett... Alig hittem el!
    Ez lesz a magazinok vége, mert egy blogon le merjük írni a kudarcokat is, és a többség igazi fotókat tesz fel. Éljenek a csúnya de finom kaják is! :)

    VálaszTörlés
  17. Ha-ha-ha
    Valóban így van. Van egy ismerősöm aki ezzel foglalkozik (reklámok) és ha tudnátok, hogy mikkel fújják be, hogy csillogjanak és ragyogjanak és nincsenek is készre főzve.
    Nekem még sosem sikerült olyanra mint az újságban szereplő fotó, bár türelmem sincs :)
    Ami nálam van a blogon azt egy percre rá meg is esszük :))))

    VálaszTörlés
  18. Gizi!
    Le fogom írni a receptet és elküldöm Neked!
    Még egyszer nem készítem el, vagy ha igen, akkor jelentős változtatással:-)

    VálaszTörlés
  19. Erinacea !
    Megnéztem és valahogy én is így éreztem magam:-(

    VálaszTörlés
  20. Autumn!
    Válaszomat már olvashatod a blogodon.
    Sajnos több kérdést is felvet a dolog.
    Nem szeretném, ha hitelrontásért beperelnének:-((

    VálaszTörlés
  21. Ditta!
    Nagyon finom volt, de mint írtam is, a vizuális élmény pont olyan fontos:-)

    VálaszTörlés
  22. Hajni!
    Szerintem nem lesz vége az újságoknak, mert sokan megvesszük ennek ellenére, köztük én is:-)

    VálaszTörlés
  23. Bianka!
    Bizony nekem sem, de eddig mindig sikerült belőle jó fotót készíteni, most azonban annyira szembetűnő volt a különbség, hogy ez háborított fel.

    VálaszTörlés
  24. Gesztenye!
    Van számodra egy meglepetésem! Nézz be hozzám!

    VálaszTörlés
  25. Megkérlek nézz be hozzám, nem távozol üres kézzel.

    VálaszTörlés
  26. Gesztenye ! Egyrészt, az újságfotókat jobbára nyers zöldségekkel csinálják.
    Aztán gondolom tényleg VÖRÖS bort használtál. Rendeset. Itt volt a hiba. legközelebb csak "piros" borral locsoljad.Az nem színez. Valami sillert keress hozzá.
    Úgy nem lehet, hogy sütöd a tésztát, és amikor kiveszed akkor öntöd rá a mártást?

    VálaszTörlés
  27. Gesztenye, nézz be hozzám egy meglepiért, légyszi!:)
    http://ildygastro.blogspot.com/2011/01/tejfolos-paprikas-csirkemell-kukoricas.html

    VálaszTörlés
  28. Gondaanyu !
    Hogy én milyen balga vagyok, a páromtól úgy kértem, olyan bort hozzon fel a pincéből, ami nagyon jó.
    Ezek szerint nem a legjobb vörös borunkat kellett volna felhasználni:-))
    Igen, legközelebb ez a megoldás.

    VálaszTörlés
  29. Remélem az ágy nem igényli továbbra is a társaságod.

    VálaszTörlés
  30. 4Gyerek !
    Az ágy biztos nem, de én nagyon kívánom, úgyhogy már megyek is, mert kikapok a páromtól, ha sokáig ülök még a gép előtt:-))

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...