2011. január 10., hétfő

Karácsonyi linzer szilvalekvárral töltve



Talán nem nagy gond, ha karácsonyi recepteket teszek fel, mivel ugye most kezdtem itt blogot írni.

Az ünnepek előtt még időben betévedtem egy fantasztikus üzletbe, ahol kincseket találtam. Már nem nagyon akartam vásárolni, de ez a kiszúró készlet annyira megfogott, hogy nem tudtam visszafogni magamat. Egészen apró kiszúrók voltak benne és olyan, amivel a közepét is ki tudom szúrni, na és ráadásul karácsonyi mintával. Szóval kihagyhatatlan volt. Otthon aztán, amikor elkezdtem készíteni, azaz kiszúrni a linzereket, már nem voltam annyira mosolygós, mint a vásárláskor, de azért elkészült, a végére egész belejöttem és csak úgy repkedtek a tepsik a tele linzerekkel a sütőbe. Végül is jó móka volt, főleg mikor a végén láttam egyben munkám eredményét. Nagy sikere volt az ünnepi asztalon. Mindenki azt kérdezte, hogy volt hozzá türelmem. Magam sem értem:-))) A receptet az én szívemhez nőtt szakácskönyvemből vettem, ami 1963-as kiadású.:-)

Karácsonyi linzer szilvalekvárral töltve

Hozzávalók:

50 dkg liszt,
25 dkg vaj,
12 dkg porcukor,
1 csg vaníliás cukor,
2 db tojássárgája,
kevés rum,
1 fél citrom héja,
fél csg sütőpor,
szilvalekvár, vagy bármilyen más lekvár,
tetejére porcukor.

Elkészítés: a lisztet összekeverjük a kétféle cukorral, a citromhéjjal, majd elmorzsoljuk a vajjal és végül belegyúrjuk a tojássárgákat és a rumot. Ha nem állna teljesen össze, akkor egy kevés tejfölt adhatunk hozzá. Gyorsan kell dolgozni vele, hogy a kezünk melegétől ne olvadjon meg nagyon  a vaj. Amikor szépen összegyúrtuk, akkor 1 órára hűtőbe tesszük. A hűtőből kivéve lisztezett deszkán ceruza vastagságúra nyújtjuk. A kiszúró formával annyi lyukas közepű linzert szúrunk ki, amennyi simát. Előmelegített sütőbe, sütőpapírral bélelt tepsibe tesszük, kb. 170 fokra, és szép világosra sütjük. Vigyázzunk, hogy ne barnuljon a linzer, mert akkor nagyon száraz lesz.
Amikor kihűlt, a lyukas tetejű linzereket megszórjuk porcukorral, a sima linzerekre egy kiskanál lekvárt teszünk és a két linzert összeragasztjuk.

19 megjegyzés:

  1. Örülök, hogy van új blogod :)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon kis csinos az új "kégli"...:)))

    Örülök, hogy "visszatértél"!!!
    puszillak

    VálaszTörlés
  3. De jó, hogy "újra vagy". Nagyon örülök neki. A linzerkék nagyon csodásak. Imádom őket. Csodaszép napot Neked.

    VálaszTörlés
  4. Szia Gesztenye! Nagyon örülök Neked a blogomon, és viszonoztam a kedvességed...:))))
    Örülnék, ha linket is cserélnénk, ezért fel is vettelek az ajánlómba!
    Nézz be máskor is hozzám!
    Üdv,
    Kutya és Konyha

    VálaszTörlés
  5. Isten hozott Téged drága Gesztenye!
    Nekem meg hozhatna eből a linzerkékből egy jóóóó nagy adagot!:-))

    VálaszTörlés
  6. Szepyke!

    KÖszi, kedves vagy, hogy így fogadsz:-))))

    VálaszTörlés
  7. Icus!
    Nagyon szépen köszönöm:-))
    Én is örülök, hogy itt vagyok:-))

    VálaszTörlés
  8. Autumn!

    Köszi szépen, már ki is tettelek:-))
    Igyekszem hozzád is benézni máskor is.:-))

    VálaszTörlés
  9. Latsia drága!
    Dejó itt látni Téged!:-))
    Köszönöm a kedves szavakat, idén karácsonykor küldök belőle:-)))

    VálaszTörlés
  10. Én sem zavarnálak ki vele ha bekopogtatnál:-)csodásak lettek!

    VálaszTörlés
  11. Gesztenye, megírnád, hogy hol vetted a pici kiszúrókat? én is pont ilyeneket keresek. ha gondolod, mail-ben is jöhet, a katakonyha gmail.re.

    VálaszTörlés
  12. Szia Gesztenye!

    Megírod nekem is, hogy hol vetted a linzerhez a kiszúrókat?
    Mi már a karácsonyra készülünk :)

    Előre is köszönöm a választ!
    Hanna
    i.liptak@freemail.hu

    VálaszTörlés
  13. Szia Hanna!
    Székesfehérváron vettem a sétáló utcában, közel a Plázához van egy szuper konyhafelszerelés bolt ott lehetett kapni karácsony előtt.

    VálaszTörlés
  14. Ma megsütöttük ezt a receptet és I-S-T-E-N-I!!! Felkerült a listámra!! extra infó, hogy a sütipecsétem formáját is pazarul tartotta :)))

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...