2011. január 9., vasárnap

Kelkáposzta krémleves



Mindig nagyon várom a Kifőztük internetes magazin legújabb számát. A készítők mindig meglepnek bennünket sok finom újdonsággal.
Mivel nagy káposzta kedvelők vagyunk, ezért rögtön erre a receptre esett  választásom, mert egyszerű, gyors és elképzeltem, hogy milyen finom lehet. Katakonyha remélem megbocsátja, hogy egy picit variáltam rajta, de csak azért, mert egy kis baki miatt nem a sonka kisütésével kezdtem, hanem az olajra rádobtam a vöröshagymát és már nem akartam másik edényt is használatba venni. Mondhatom így is nagyon finom lett. Az íze hasonló a frankfurti leveshez és mégis más, finomabb.
Köszönöm a receptet itt is.

Kelkáposzta krémleves

Hozzávalók:

1 kis fej kelkáposzta,
1 fej vöröshagyma,
3 db közepes burgonya
2 gerezd fokhagyma,
őrölt kömény,
őrölt bors,
1 evőkanál szárított zöldségkeverék,
 kevés olaj,
2 dl tejszín,
15 dkg füstölt sonka,
8 db füstölt virsli.

Elkészítés:  A kelkáposzta külső leveleit leszedem, majd félbevágva a torzsáját kivágom és laskára összevágom, a burgonyát meghámozom és kockára vágom. Az olajon megdinsztelem a vöröshagymát és a fokhagymát, majd ráteszem a kelkáposztát és a burgonyát és pár percig együtt dinsztelem. Ezután felöntöm 2,5 liter vízzel, befűszerezem és puhára főzöm., merülő mixerrel összeturmixolom. A végén a tejszínnel behabarom. Közben a füstölt sonkát egy kevés olajon kisütöm és félidőben hozzáadom a karikára vágott virslit és együtt sütöm meg. A levesbe beleteszem a sonkát és a virslit és ezzel tálalom.

6 megjegyzés:

  1. Ditta!

    Ha még tudnád milyen finom volt, én imádom a krémleveseket.

    VálaszTörlés
  2. Akkor most megint félre tudom tenni a remek leveskék receptjeit, és sorban tudom lóbálgatni, és enni őket, köszike :D
    maradok 10-telettel NEDUDDGI

    VálaszTörlés
  3. ...ráadásul a fényképed is gyönyörű, gratulálok:)

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...