2011. január 25., kedd

Kókuszos madeleine


Régóta szerettem volna ilyen formát venni, de a teflonosok elég drágák voltak. Karácsony előtt jártam egy cukrász nagykereskedésben és ott láttam ilyen formákat, fémből és külön-külön volt mindegyik. Rögtön vettem 20 db-t. Mint utóbb kiderült ennyi fért el egy tepsin. Aztán már csak az alkalom kellett, hogy ki tudjam próbálni. Karácsony előtt volt a cégnél egy kis köszöntés és erre az alkalomra örvendeztettem meg a kollégákat. Amikor kitettem az asztalra, azt hitték, hoyg boltban vettem, olyan szépek voltak:-)) Ja és nagyon finomak is.
Az eredeti recept megtalálható itt. Köszönöm a receptet itt is.

Kókuszos madeleine

Hozzávalók:

3 db tojás,
15 dkg vaj,
10 dkg cukor,
1 teáskanál vaníliakivonat,
30 dkg liszt,
5 dkg porcukor,
6 dkg kókuszreszelék,
1 db citrom héja,
citromlé.
tetejére: csokoládé és kókuszreszelék.

Elkészítés: a tojásokat, a cukorral habosra kevertem, majd a puha vajjal is. Hozzátettem a lisztet és a többi hozzávaló, jól elkevertem. A masszát betettem hűtőbe kb. 2 óra hosszára. A formákat kevés vajjal kikentem és a tésztát beleadagoltam 3/4 részéig, helyet hagyva, mert sütés közben nagyobb lesz..Előmelegített sütőbe 170 fokon kb. 10 perc alatt kész, nem szabad kiszáradnia.
Rácsra tettem hűlni, a végét csokoládéba mártottam és rögtön megszórtam kókuszreszelékkel.

    22 megjegyzés:

    1. Nekem formáim vannak már nagyon régóta, de akkoriban mikor vettem még fogalmam sem volt róla, hogy mi az a madeleine, én jobb híján a klasszikus mandulához vettem. Eddig vártam a receptre ami megfog, hogy madeleine fronton is felavassam, azt hiszem most megtaláltam. Köszi!

      VálaszTörlés
    2. Eszméletlenül guszták, lehet kérni kóstolót? :-)

      VálaszTörlés
    3. Mézeskalács!
      Örülök, ha tetszik és majd meséld el milyen lett:-))
      Én meg még mandulát nem sütöttem, de azt is ki kelen próbálni:-))
      Van jó mandula recepted?

      VálaszTörlés
    4. Mézigörl!
      Igen, ha legközelebb sütök, akkor lehet:-))

      VálaszTörlés
    5. Nagyon-nagyon-nagyon szépek!! Nekem is ilyen külön kis fém formáim vannak, egyszer használtam, de az a recept nemigen jött be. De ezzel teszek majd egy próbát!

      VálaszTörlés
    6. Ilyent nem ettem még soha, nagyon guszták!

      VálaszTörlés
    7. Ó, a mandula! Imádom, életemben egyszer sütöttem, konyhai tündérkedéseim hajnalán, és katasztrofálisan sikerült. Az az igazság, hogy egyszer kóstoltam egy olyan finom mandulát, hogy azóta nem elégszem meg akármelyik recepttel, azt sajnos azonban elfelejtették nekem leírni:( Anyósom szokott sütni, az is nagyon finom, de mégsem annyira, mint az a régi. Persze erről mélyen hallgatok:) Ha találkozol valamilyen jó recepttel oszd meg velem is légyszíves.

      VálaszTörlés
    8. Jesszus, reggel ilyet látni ! Gyönyörűek!

      VálaszTörlés
    9. Hola desde VIGO ESPAÑA ...es mi primera visita a tu blog ..me encantan los dulces que haces y las galletas ...me apunto a seguirte.Te invito a visitar y compartir mis recetas y blog .Saludos MARIMI

      VálaszTörlés
    10. Én sem ettem még Gesztenye,de nagyon guszták szívesen megkóstolnám:-),szeretnélek megkérni,hogy látogassál meg kérlek:-)

      VálaszTörlés
    11. Erinacea!
      Olyan kávéhoz való, sokáig elálló sütemény:-)

      VálaszTörlés
    12. Mézeskalács!
      Mindenképpen keresni fogok, mert én is ettem egyszer olyat, de receptem nincs hozzá!

      VálaszTörlés
    13. Garlutti!
      Me alegro por venir conmigo, a veces espera demasiado!

      VálaszTörlés

    LinkWithin

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...