2011. január 11., kedd

Mogyorós-spenótos túrógombóc


Ezt a köretet a karácsonyi vaddisznó pörkölthöz készítettem. Kicsit féltem tőle, mert a családom tagjai rajtam kívül nincsenek nagy barátságban a spenóttal. Viszont a pörkölthöz nem szokványos köretet szántam, mégis csak ünnepi étel legyen. Aki mer az nyer gondoltam, na meg azt is, hogy egy életem egy halálom márpedig a köret ez lesz., Legfeljebb magam eszem 4 napig. 
Aztán elérkezett a vacsora és mindenki azt kérdezte, hogy mi az a zöld a gombócban? A válaszom az volt, majd megmondom, ha megettétek. Itt már elkezeltem pirulni a sok dicséret hallatán, aztán szemlesütve bevallottam, hogy spenót volt benne. Utólag is jó választás volt, mert senki nem fejezte ki rosszallását, mivel annyira nem lehetett érezni a spenótot. Nagyon harmonikus ízű, jól sikerült köret lett, különleges alkalmakra tudom ajánlani.A receptet a Fakanál 2006/11. számában találtam.

Mogyorós-spenótos túrógombóc

Hozzávalók:

60 dkg spenót (mirelitet használtam, amelyik leveles formában van lefagyasztva és nem pépesítve),
1 csokor petrezselyem (csak szárított volt itthon),
40 dkg túró,
2 tojás,
kevés majoránna,
8 dkg pirított, hámozott mogyoró durvára vágva,
4 dkg vaj,
késhegynyi szerecsendió,
egy kis marék metélőhagyma (ez is szárított volt)
liszt,
só,
őrölt bors.

Elkészítés: A spenótot  a vajon megpároltam, sóval, őrölt borssal, szerecsendióval és sóval ízesítettem és hagytam kicsit hűlni. A túrót áttörtem és összegyúrtam a pirított mogyoróval, a petrezselyemmel, a metélőhagymával, a majoránnával, a tojással és a kihűlt spenóttal. Ha kell még utána ízesíthetjük. Kisebb golyókat formáztam belőle és mindegyiket lisztbe forgattam. Sós vízben néhány perc alatt kifőztem őket. Amikor feljöttek a víz tetejére, onnét még kb. 5-7 perc kell. Egyet ki kell venni és megnézni, hogy jó-e, ha nem akkor még pár percig főzzük. Szűrőkanállal kiszedtem és már tálalható is volt.
Egytálételnek is kitűnő, akkor reszelt sajttal és kevés pirított mogyoróval szórjuk meg. Tejfölt is tehetünk rá.

8 megjegyzés:

  1. Wow, micsoda különleges köret, nagyon guszta!

    VálaszTörlés
  2. Erinacea!
    Köszi szépen, igen tényleg különleges volt és nagyon finom, nagyon illett a pörkölthöz:-)

    VálaszTörlés
  3. Tényleg elég érdekes ízkombináció,de én szeretem a spenótot is,a túró gombócot is a mogyorót is nekem tuti bejönne:-):-)

    VálaszTörlés
  4. Ditta!
    Érdemes kipróbálni új ízélményt ad:-))

    VálaszTörlés
  5. Ugye, milyen jó kis zöldség ez a spenót?
    Nekem az egyik kedvencem, nálunk sem szerette mindenki, de mindenféle praktikákkal ( és hatalmi szóval )most már egész szépen beillesztettem az étrendbe:-)
    Ezt a receptet pedig feltétlen kipróbálom!

    VálaszTörlés
  6. Citromhab!

    Igen én mindig is imádtam, amilyen spenótfőzeléket tud anyukám készíteni, olyat nem tud senki, sajna még én sem:-))

    VálaszTörlés
  7. Bianka!
    Igen nagyon érdekes és finom is, aki kedveli a nem megszokott ízeket.:-)

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...