2011. január 16., vasárnap

Sajtos póréhagyma leves


Többen is írtak arról a gasztroblogokban, hogy főzzünk abból, amit otthon találunk. Én Vikinél olvastam és rögtön magamévá tettem a gondolatot.
Tegye fel a kezét, aki még nem esett abba a hibába, hogy elmegy hétvégére bevásárolni és ötletszerűen vásárol. Vagyis megvesz olyat is, amit nem lenne muszáj, de olyan friss és különben is olyan szép...Holott a kamrában is lenne olyan, amit el kellene használni. Nem sok kezet látok:-))
Nos én is leltárt készítettem a kamrában és rájöttem, hogy bizony van sok minden, amit az elkövetkezendő időben hasznosítani fogok. Ilyen volt most a póréhagyma is. Szeretem a póréhagymát az ételekbe tenni, de levest még nem főztem belőle csak úgy önmagában. Kicsit hasonlít a francia hagymalevesre és mégis más. Nagyon finom. A receptet a mindmegette oldalán találtam.

Sajtos póréhagyma leves

Hozzávalók: 


3 db póréhagyma,
1 evőkanál vaj,
2 dl tejföl,
1 dl tejszín,
3 db tömlős krémsajt (egyik zöldfűszeres volt, a másik kettő natúr),
tárkony,
őrölt bors,
só,
biovegeta,
petrezselyem (most csak szárított volt).

Elkészítés: a póréhagymát karikára vágtam és a vajon kicsit megdinszteltem, majd felengedtem kb. 2,5 liter vízzel. Befűszereztem és puhára főztem. Közben jól összekevertem a tejfölt, a tejszínt, a tömlős sajtokat és pár kanál levest mertem rá a hőkiegyenlítés miatt, majd az egészet a leveshez öntöttem és jól elkevertem. Ha még szükséges, lehet fűszerezni. Kenyeret pirítottam hozzá és azt tépkedtünk bele.

15 megjegyzés:

  1. Gesztenye ez tényleg így van,de azért mert gondolunk a nehéz időkre,és ha nincs semmink,még is van:-))a leves csodás,és a fotó káprázatos!

    VálaszTörlés
  2. Tegnap pont francia hagymalevest csinaltam :) De ez a pore istenien nez ki, foleg sajttal!!! Akkor most nem is csinalhatom meg, ha nincs ennyi porem keszleten? :)

    VálaszTörlés
  3. Nagyon szuper! Elraktározom a receptet húskerülő sógorom látogatására!

    VálaszTörlés
  4. Ditta!
    Igen gondolni kell a nehéz időkre, de tudod a kamrának van egy olyan tulajdonsága, hogy időnként elbújnak a dolgok, ezért is tartottam razziát:-))

    VálaszTörlés
  5. Erinacea!
    Attól függ, hogy hány személy részére akarsz főzni. Én azért készítettem 3 poréból, mert szeretem, ha sűrűbb a leves. :-)

    VálaszTörlés
  6. Vissza jottem latogatni-Koszi a linket a tarjarol, nagyon is segitett es a kedvencre tettem ezt a lapot.
    A levesed nagyon finomnak nez ki, hasonloakat keszitek en is a krem levesekkel. A fenykep is nagyon szep.
    Az elozo kep is a puspok kenyerrol-jajj, ez is milyen furcsa ismeretlen nev, nagyon, de nagyon szep, es izletes. Orvendek nagyon hogy rad talaltam, es szivesen tettem fel a linkedet!
    p.s. sorry az ekezetek nem jonnek be most!

    VálaszTörlés
  7. Hű ez igen, a tálalási is nagyon guszta

    VálaszTörlés
  8. Khmmmm...:)
    Gyakran vásárolok ötletszerűen, különösen, ha éhesen megyek el itthonról:D
    A leves remek, nálunk is gyakori vendég!

    VálaszTörlés
  9. Elisabeth !
    Örülök Neked!:-)
    Ékezet nélkül is jól olvasható:-))
    Várlak máskor is szeretettel!

    VálaszTörlés
  10. Trinity!
    Én is rájöttem, hogy éhesen az ember több mindent megvesz:-)
    Ezen kellene változtatni:-))

    VálaszTörlés
  11. Ezt a leveskét is meglóbálom, jónézki, és juj
    maradok 10-telettel NEDUDDGI

    VálaszTörlés
  12. Neduddgi!
    Mindenképpen próbáld ki, nem fogod megbánni:-))

    VálaszTörlés
  13. A hétvégén debütált a levesed. Igen nagy sikere volt. Külön tetszett, hogy nem "bébi" adagokra volt megadva a hozzávalók mennyisége, így másnap is mindenki bőven jól lakhatott belőle. Állítom, hogy másnap sokkal jobban összeért ízekkel találkozhattunk benne. Egyszóval nagyon finom volt!!!

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...