2011. január 15., szombat

Püspökkenyér


Bevallom nem nagyon szoktam püspökkenyeret készíteni, hogy miért, magam sem tudom. Amikor megláttam Ecet és olajnál, ezt a recept egyből megfogott. Mégpedig a birsalmasajt miatt. Karácsony előtt készítettem birsalmasajtot, ami nagyon jól sikerült és gondoltam csak finom lehet süteménybe.A párom készült pár nap síelésre, akkor kaptam elő a receptet, mert az utolsó pillanatban állt rá mégis a dologra, hogy süssek valamit a fiúknak. Gyorsan kész volt és mondhatom nagyon finom lett. Az eredeti recept itt olvasható. A mennyiség nekem egy őzgerincformához volt elég.

Püspökkenyér

Hozzávalók:

3 tojás,
12,5 dkg cukor,
1 csg vaníliás cukor,
12,5 dkg liszt,
fél teáskanál sütőpor,
5 dkg birsalmasajt,
5 dkg csokilencse,
5 dkg kandírozott narancshéj,
5 dkg kandírozott citromhéj,
kevés szeletelt mandula,
porcukor a tetejére.

Elkészítés: a birsalmasajtot kicsit kockákra vágtam, majd a csokit, a sajtot, a narancs és citromhéjat elkevertem a sütőporos liszttel. A tojásokat szétválasztottam, a fehérjét  kemény habbá vertem. A sárgáját habosra kevertem a  kétféle cukorral, majd ebbe a masszába kevertem kanalanként a lisztes gyümölcsös keveréket és óvatosan a tojásfehérjét, hogy ne nagyon törjön össze. Egy őzgerincformát sütőpapírral kibéleltem, az aljába szórtam a mandulát és ebbe tettem bele a masszát. 
Előmelegített sütőben, 170 fokon légkeveréssel, kb. 40 percig sütöttem. Tűpróbával ellenőrizhetjük, hogy mikor jó. Amikor megsült kivettem a sütőből és hagytam kicsit hűlni. Ezután tálra borítottam és a teljes kihűlés után a tetejét megszórtam porcukorral. 

9 megjegyzés:

  1. Gyönyörűséges, gazdag gyümölcskenyér!! Mint a nagykönyvben:))

    VálaszTörlés
  2. Gesztenyém, finom süti gyönyörű képpel illusztrálva... így vasárnap reggel... kérhetek egy szeletkét mielőtt elsiklik vele az Urad?:-)
    Tényleg Te nem szeretesz síelni? Én imádok... ha legközelebb megyek sütsz nekem is?:-)))

    Megkaptam én is, köszönöm!:-)

    VálaszTörlés
  3. Nagyon jól néz ki! Gyerekkoromban utáltam a birsalmasajtot (a tömény cukrosat még most sem szívlelem), ma azonban már nagyon szeretném. Én is gyártottam ősszel, de valamit nagyon elrontottam benne, mert megpenészedett, pedig nagyon finom íze volt. Idén majd újra próbálkozom, addig csak irigykedem:(

    VálaszTörlés
  4. Trinity!

    Én is örültem, hogy ilyen jól sikerült, hát még a fiúk:-))

    VálaszTörlés
  5. Latsia!

    Köszi szépen, aranyos vagy:-))Már elkéstél, mert meg is jött a párom:-)
    De nagyon szeretek, sőt imádok, de sajnos 3 éve nem voltam, a jobb térdemmel nem merek, van benne egy kis kopás és sokat fáj:-)
    Igen szívesen sütök, ha legközelebb hazajössz:-))

    Még csak most kaptad meg???

    VálaszTörlés
  6. Mézeskalács!
    Hogy változik az ember ízlése a kor haladtával:-)))
    A penészedés abból adódhat, ha kevés a cukor benne, vagy ha letakarod, míg ki nem száradt.

    VálaszTörlés
  7. Akkor valószínű, hogy a kevés cukor volt a ludas, ugyanis letakarva nem volt. Idén visszajátszás következik:)

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...