2011. január 27., csütörtök

Savanyú lencseleves


A lencsét eddig valahogy mindig főzelék formájában készítettem, magam sem értem miért. A Vidék íze magazin idei januári számában láttam viszont ezt a levest és azért fogott meg rögtön, mert a kedvenceim közé tartoznak a savanyú levesek. Ez a recept pedig ilyen a javából. Párom szerint egy kis füstölt íz is elment volna benne, de nekem pont így volt jó. Nem kell állandóan húst enni hússal:-))

Savanyú lencseleves

Hozzávalók:

30 dkg lencse,
2 szál sárgarépa,
só,
őrölt bors,
2-3 babérlevél,
1 evőkanál liszt,
kevés olaj,
1 fej vöröshagyma,
2 gerezd fokhagyma,
pirospaprika,
2 dl tejföl,
tárkony (most szárított volt),
ecet.

Elkészítés: a lencsét előtte való este beáztattam, majd másnap leöntöttem a levet, alaposan átmostam és a karikára vágott sárgarépával együtt feltettem főni. Sóval, babérlevéllel, tárkonnyal, őrölt borssal ízesítettem. Közben a finomra vágott hagymát a kevés olajon megdinszteltem,bele tettem a lisztet és kissé átpirítottam, majd a zúzott fokhagymát is hozzá kevertem. A tűzről lehúzva meghintettem pirospaprikával és a rántást felöntöttem kevés vízzel, jól elkevertem és a megpuhult leveshez kevertem. Egyet forraltam rajta. Közben a tejfölt elkevertem pár kanál levessel a hőkiegyenlítés miatt és azt is a leveshez tettem. Ezzel is már csak  épp hogy forraltam A végén kevés ecettel ízesítettem.

20 megjegyzés:

  1. Ezt a receptet elmentem! Nemreg ettem eloszor lencselevest egy europai etteremben, nagyon izlett. Ki fogom probalni, olyan guszta, mar a keppel meggyoztel!

    VálaszTörlés
  2. Nagyon mutatós a tálalás, finom lehet

    VálaszTörlés
  3. Geszti,de imádjuk mi is a hasonló leveseket,én savanyú káposztával szoktam a lencsét készíteni,úgy is isteni:-)gyönyörű a tálalás!

    VálaszTörlés
  4. Ez a lencse leves annyira finom és gyönyörü, nem változtatnák egy cseppet sem a recepten...annyira perfekt.
    A kép róla, is igazán kitünő!

    VálaszTörlés
  5. Szeretem a savanyúleveseket, különösen, ha ilyen helyes kis cseréptálkában tálalják:-))

    VálaszTörlés
  6. Zsuzsa-Elnézést ha véletlen hozzád küldtem A Biankához küldött kommentet.
    Neked is szántam a Dijat, nézzél át az blogomra, megtalálod rajta a nevedet a listán.
    Nincs más szabáj, csak copy-paste...másold be a te blog postodra, emlitsd meg hogy kitöl kaptad, és linkeld be a nevét, adjad tovább akinek szeretnéd!

    VálaszTörlés
  7. Jade!
    Köszi, kedves vagy!
    Ha szeretitek a savanyú leveseket, ez is ízleni fog:-))

    VálaszTörlés
  8. Bianka!
    Igen, én nagyon szeretem az ilyen leveseket, na meg a krémleveseket:-))

    VálaszTörlés
  9. Ditta!
    A napokban olvastam a Vidék ízében egy ilyen lencsés-savanyú káposztás ételt, rögtön megtetszett.
    Legközelebb olyat készítek, az biztos:-))

    VálaszTörlés
  10. Citromhab!
    Nem rég kaptam anyukámtól egy kis előnévnapi ajándék, a fotózáshoz:-))

    VálaszTörlés
  11. Elisabeth!
    Már meg is néztem, köszönöm szépen, kedves vagy, hogy gondoltál rám:-)

    VálaszTörlés
  12. Egyszerűen imádjuk, akár füstölttel, akár savanyún. Bármikor jöhet. A mult héten nálunk is lencse volt. Nagyon szép a tálalás. Mindíg úgy fáj a szívem ezekre a kis míves edénykékre. No majd keresünk egy vásár, ahol kapunk is.

    VálaszTörlés
  13. Viki!
    Legközelebb füstölt húst is teszek bele a párom kedvéért:-)
    Ezeket a kis tálakat Fehérváron vettem, egy ajándék, lakásfelszerelés üzletben, azt hiszem olasz gyártmány, nagyon szeretem őket. Van ilyen szuflés formám is.

    VálaszTörlés
  14. Épp a napokban gondolkodtam egy fél zacskó lencsével a kezembe, hogy mit lehetne főzeléken kívül csinálni belőle. Meg van a válasz, köszike:-)

    VálaszTörlés
  15. Timi!
    Én nagyon szeretem az iylen savanykás leveseket:-)

    VálaszTörlés
  16. Szia!

    Én sajnos kezdő szakács vagyok, mennyi vízet kell a lencséhez adni? És a hagymára csak úgy rá lehet szórni a lisztet, nem kell külön rántás? Nekem ez új...
    Köszönöm a választ.
    Juli

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Juli!
      Bocs, csak most vettem észre, hogy írtál.
      A lencsét legalább 2,5* annyi vízzel kell felönteni, mint maga a lencse volt.
      A rántást készítem úgy, hogy először a hagymát dinsztelem meg, majd rászórom a lisztet és világos barnára pirítom, majd úgy engedem fel vízzel. Mivel a rántással már csak pár percig forralom a levest, ha a rántásba a végén tenném bele a hagymát, akkor nem főne meg, így tulajdonképpen "fordítva" készítem a rántást. Nem tudom így mennyire volt érthető.

      Törlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...