2011. január 14., péntek

Sült puliszka


Az előző bejegyzésben leírt tepsis húshoz ezt a köretet készítettem. Két okból is. Először is, mert nagyon szeretjük a kukoricát minden formában és ehhez a húshoz sem szokványos burgonya, vagy rizs köretet szerettem volna tálalni. Másrészt a napokban láttam Bodzánál a sült polenta receptet, ami nagyon megtetszett. El is kezdtem készíteni, de már nem volt időm úgy végig vinni a leírást, ahogy Ő készítette, ezért kicsit egyszerűsítettem rajta.
Én a puliszkát, vagy kukorica kását mikróban főzöm, mert így gyorsabban kész van, nem "pöfög", mint a tűzhelyen és nem kell ott állni mellette. Nekem ez vált be.Nagyon finom lett.

Sült puliszka

Hozzávalók:

50 dkg kukorica dara,
só,
őrölt bors,
5 dkg vaj,
2 gerezd fokhagyma,
egy marék metélőhagyma (most szárított volt).

Elkészítés: a kukoricadarát egy kerek jénaiba tálba teszem és kicsit több vízzel, mint ahogy ellepi, felöntöm, megsózom, latakarom egy tányérral és beteszem 750 wattra a mikróba kb. 3 percre. Ekkor kiveszem, keverek rajta egyet és újra visszateszem kb. ismét 3 percre. Ha nem elég puha, akkor  még vissza lehet tenni kevés vizet öntve hozzá. Őrölt borssal és ha kell még sóval ízesítem. Amikor puha a puliszka, akkor belekeverem a vajat, az összezúzott fokhagymát és a metélőhagymát. Egy jénaiba simítom és 15-20 percre előmelegített sütőbe átsütöm.
Egytálételnek is megfelelő, sajtot és tejfölt is tehetünk rá.

13 megjegyzés:

  1. Még soha nem ettem,de egyszer kipróbálom:-)a Tiéd nagyon guszta lett:-)

    VálaszTörlés
  2. Én először a Te útmutatásod szerint készítettem a puliszkát mikróban, és finom lett :)

    VálaszTörlés
  3. Szia-Véletlen rá találtam a blogodra a Citromhab blogján keresztül. Máris követlek!
    Nagyon tetszik a blogod, és az izletes dolgokat amit készitel. A képek is nagyon szépek.
    Nagyon ügyesen és izletesen készitetted a puliszkát-POLENTA. Mi sok módon készitjük itt is, csak sajnos kevesen szeretik, pedig mai napon igazi gasztró étel!

    VálaszTörlés
  4. Hű, ez a puliszka nagyon guszta. Egyszer láttam, Jamie tett bele reszelt parmezánt is, azóta úgy készítem, de ez így is baromi jó lehet...

    VálaszTörlés
  5. Én gyerekkoromban annyi, de annyi puliszkát ettem, hogy egy ideig hallani sem akartam róla. Már vagy két éve hozzá fogtam és elkészítettem egy jó nagy adagot, de akkor még nem ízlett annyira. Mostanában viszont olyan sok helyen olvasok róla, hogy talán előveszem a bátorságom és elfelejtem a múltat :))) Nem is volt az olyan rossz régen sem, csak hááááát..........
    Ez az összetétel nagyon szupeer és gusztusos is. Már látom, hogy meg kell csinálnom. Kérdés: majd a családom mennyira díjazza :-)

    VálaszTörlés
  6. Ditta!
    Én nagyon szeretem, annak idején a nagymamám sokat készített ilyet. Hagymás zsírral meglocsolva is isteni:-))

    VálaszTörlés
  7. Vizicsibe!
    Örülök, hogy sikerült és, hogy ízlett:-))

    VálaszTörlés
  8. Elisabeth!

    Örülök, hogy ide találtál, várlak máskor is szeretettel!
    Igen nálunk puliszka, az olaszoknál polenta:-))

    VálaszTörlés
  9. Ritmus!
    Reszelt parmezán is jó ötlet, legközelebb azt is teszek bele:-))

    VálaszTörlés
  10. Viki!

    Próbáld meg újra, hátha ízleni fog.
    Sokféle ízesítéssel lehet kísérletezni:-))

    VálaszTörlés
  11. SZiasz, no akkor most már én is kipróbálom, hagymás zsír épp akad tegnapról. Szép így szeletelve! parmezánnal lesz. És ma mit főzöl? :)

    VálaszTörlés
  12. Hajni!
    Várom a tapasztalatokat, mennyire jött be Neked:-)

    VálaszTörlés
  13. Ja, semmit nem főztem ma.
    Tegnapról maradt paradicsomos káposzta és csirkebecsinált leves.

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...