2011. január 20., csütörtök

Teapirula


Ugye emlékezetek még dr. Pepper felhívására, miszerint főzzünk az otthon lévő gasztroújságokból és szakácskönyvekből. Én is körülnéztem a könyveim körül. Te jó ég milyen régen főztem-sütöttem belőlük. Pedig régebben, amikor eszembe jutott valamit sütni, bizony először a könyvekhez nyúltam. Na jó, igen, akkor még nem volt internet. Pedig sok szép könyvem van, még gyűjtöttem is őket. Mi több, ma az interneten rendeltem is két könyvet, amit alig várok, hogy megkapjam.
Szóval a választásom Mária Hájkovára esett, akinek az "Édeskönyve"' nagyon sok kiadást megért kis hazánkban. Ebben is a kekszek között néztem körül, mert a párom reggelire ilyeneket eszik a tejeskávéhoz. Érdekes a neve, ezért is teszett meg. Ebből a mennyiségből nekem 26 db lett. A könyv azt írta, hogy a sütit akkor kell megtölteni a lekvárral, amikor más megsült, de én gondoltam egy merészet és sütés előtt tettem rá a lekvárt és nagyon finom lett.

Teapirula

Hozzávalók:

a tésztához:
18 dkg liszt,
14 dkg vaj,
10 dkg porcukor,
1 tojássárgája,
fél citrom lereszelt héja,

a tetejére:
darált dió,
tojásfehérje,
bármilyen lekvár (én szilvát használtam).

Elkészítés: a vajat a liszttel elmorzsoljuk, elkeverjük a porcukorral, hozzáadjuk a tojássárgáját, a lereszelt citromhéjat és összegyúrjuk. Először morzsalékosnak tűnik, de nagyon szépen összeáll. A tésztából diónyi golyókat formálunk, megmártjuk a darált dióba és sütőpapírral bélelt tepsibe, nem túl szorosan egymás mellé sorakoztatjuk őket. Amikor mind a tepsiben van, akkor a hüvelykujjunkkal mélyedést nyomunk bele és megtöltjük a lekvárral. Előmelegített sütőben, 160 fokon addig sütjük, amíg egy pici színt kap a széle. Tetejét meg lehet szórni porcukorral is.

14 megjegyzés:

  1. Anyukámnál pont hétvégén néztem ezt a könyvet. Annyi szuper süti van benne, ha mai dizájnja lenne, rengeteg fotóval, mindent vinne a piacon....

    VálaszTörlés
  2. így, szemre hasonlít a boszorkánypogcsához...

    VálaszTörlés
  3. Már a név is milyen jó: teapirula:-)))
    A szilvalekvárral nagyon finom lehet!

    VálaszTörlés
  4. Nagyon kis guszta, szeretjük az ilyen aprósüteményeket

    VálaszTörlés
  5. Szia Gesztike, állati jól néznek ki. Képzeld, láttam tegnap nagyon olcsón kekszcsinálót, amit eddig sehol nem találtam csak interneten és használtat. Persze jól befürödtem vele, de most, hogy láttam megint, azon gondolkodtam, hogy lehet, hogy a készülékkel lehet baj, és ha új lenne, akkor jól működne. VAgy ne ámítsam magam?
    Na de nem is ez a lényeg, hanem a Te csodaműved! Szuper, és még kekszcsináló sem kell hozzá. Biztosan megcsinálom. köszi a receptet. szeretettel: f.évi

    VálaszTörlés
  6. Ismét egy szép gyönyörű,és finom sütemény

    VálaszTörlés
  7. Zsuzsa-Nagyon jól is tetted hogy sülés előtt tetted a dzsemet rá, talán azért irják hogy sütés után kell rá tenni, nehogy rá égjen sütés közben, vagy talán ki follyon?
    Gyönyörüen sikerült, és finomnak néz ki!
    Érdekes neve-tea pirula...angolul tea pills?

    VálaszTörlés
  8. Piszke!
    Én is azt néztem, ha frissítve lenne az egész, akkor micsoda szuper könyv lenne. Kicsit mosolyogtam a fekete-fehér képeken:-))

    VálaszTörlés
  9. Málnuka!

    Igen szerinte,m Lajos Mari is annak idején ebben a könyvben olvasta:-))) csak más nevet adott neki:-)

    VálaszTörlés
  10. Citromhab!
    Imádom a szilvalekvárt, és a Lidl-ben kapható nagyon finom, így abból tettem bele. Amit anyukám főzött szilvalekvárt, azt sajnáltam a sütibe, mert azt vajas kalácshoz esszük, nincs belőle sok:-)))

    VálaszTörlés
  11. Bianka!
    Nagyon örülök, hogy Ti is szeretitek az ilyen sütiket.
    Ma vendégem volt, milyen klassz volt megkínálni belőle:-)))

    VálaszTörlés
  12. F.Évi!

    Nagyon kedves vagy!
    Én is vettem annak idején kekszkinyomót, de nem volt valami sikeres az együttműködésünk, pedig az új volt. Próbáld meg nyugodtan, el sem lehet rontani:-)))Majd megyek megnézem milyen lett:-))

    VálaszTörlés
  13. Ditta!
    Ebből most még van:-))
    KÖszi, kedves vagy:-))

    VálaszTörlés
  14. Elisabeth!

    Ez olyan thumb print cookie, csak egy régi könyvből vettem a receptet és ott a teapirula neve volt.
    Igen fordíthatjuk tea pills-nek is.
    Köszi, kedves vagy:-))

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...