2011. január 12., szerda

Vaddisznó pörkölt karácsonyra hangolva



Igen még mindig a karácsony jegyében:-)
A tegnap feltett köret ehhez a pörkölthöz készült. Nem sűrűn eszünk vadat, pedig finom, de valahogy errefelé ritkán találkozom a bevásárlóban vele. Most viszont kaptunk ajándékba egy elég tisztességes mennyiségű vaddisznó húst, így gondoltam karácsonykor jó lesz az ünnepi vacsora asztalra, mert a család is szereti. De nem ám csak úgy egyszerűen sima pörköltként, hanem karácsonyra hangolva az ízesítését is. Ha valaki elolvassa, valószínű kicsit merésznek fogja tartani, én is annak tartottam az elején, de aztán még merészebb lettem és nem bántam meg. Nagyon finom ünnepi étel lett belőle.

Vaddisznó pörkölt karácsonyra hangolva

Hozzávalók:

1,5 kg vaddisznó comb,
3 fej vöröshagyma,
2-3 gerezd fokhagyma,
2 evőkanál pirospaprika,
1 kiskanál őrölt kömény,
1 kiskanál majoránna,
2 kiskanál őrölt bors,
3-4 szem szegfűszeg,
3-4 db borókabogyó,
2-3 db szegfűbors,
késhegynyi őrölt fahéj,
2-3 db babérlevél,
2-3 evőkanál áfonya lekvár,
1 evőkanál mangalica zsír,
só,
2 dl vörösbor.

Elkészítés: a vaddisznó húst kockára vágom. A mangalica zsíron megfonnyasztom a kockára vágott vöröshagymát, majd félidőben hozzáteszem a fokhagymát. Ezután rádobom a húst és addig pirítom, amíg  a színe kicsit kifehéredik. Ekkor leveszem a  tűzről, rászórom a pirospaprikát és jól elkeverem. Annyi vízzel öntöm fel, hogy jól ellepje. Ekkor befűszerezem és nem túl nagy lángon főzöm. Az időközben elpárolgott vizet pótolom. Amikor már majdnem puha, akkor adom hozzá az áfonyalekvárt és a vörösbort. Teljesen puhára főzöm, mire kész teljesen besűrűsödik. Ha valaki idegenkedik az áfonyalekvártól, akkor először csak egy kanállal adjon hozzá. A végén ha még szükséges utána ízesítem.

5 megjegyzés:

  1. Vörösbor, borókabogyó és áfonyalekvár nélkül nincs is jó vadpörkölt:-))

    VálaszTörlés
  2. Gesztenye olyan gyönyörű lett a szaft és a hús színe,én is csináltam nyáron,de nekem nem lett ilyen szép vörös,pedig beletettem apait -anyait nem tudom mit ronthattam el:-))

    VálaszTörlés
  3. Citromhab!
    Én vadpörköltbe nem szoktam áfonya lekvárt tenni, de nagyon finom volt, azt hiszem legközelebb is így készítem:-)

    VálaszTörlés
  4. Ditta!
    Szerintem nem rontottál el semmit, mert biztos vagyok benne, hogy finom lehetett:-))
    Tényleg szép színe volt:-)

    VálaszTörlés
  5. Gesztenye,finomnak finom volt,csak a színével nem voltam megelégedve:-)

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...