2011. január 17., hétfő

Zserbó apróban, Piszke után szabadon


Még csak ma szedtük le a karácsonyfát, olyan szép volt, és nem is hullott, ezért maradt ilyen sokáig. Na meg azért is, mert szeretem, ha este égnek a kis lámpák tévé nézés közben.
Ezért is jutott eszembe ez a süti, amit még nem volt időm beírni. Karácsony előtti napokban láttam meg Piszkénél, csodálatos képet tett fel róla. Szinte megszólalt a süti. Nagyon gyorsan kész volt, na és másnap még finomabb volt, mint, amikor kész lett. Csak egy gyors, meg nem komponált képre futotta az időmből, aztán már nem is maradt belőle egy újabb képre való. Majd legközelebb. Eredeti recept megtalálható itt. Köszönet a receptért itt is.

Zserbó apróban 

Hozzávalók:

20 dkg vaj,
30 dkg liszt,
15 dkg porcukor,
1 kk. vaníliakivonat,
 fél csapott kk. só
-a töltelékhez:

7 dkg darált  dió,
kb. két evőkanál sárgabarackdzsem

étcsokoládé a díszítéshez.

Elkészítés: a vajat a liszttel elmorzsoltam, majd a porcukorral, a sóval és a vaníliakivonattal jól összegyúrtam. Gyorsan kell dolgozni, hogy a kéz melegétől ne olvadjon meg nagyon a vaj. A tésztát legalább 1 órára, de még jobb, ha 1 éjszakára hűtőbe tesszük. Nekem most nem volt ennyi időm, csak 1 órát pihent. 
Közben elkészítettem a tölteléket, a darált diót összekevertem az anyukám által készített sárgabarackdzsemmel, cukor nem kell bele. 
A hűtőből kivettem a tésztát és kb. egyforma golyókat formáztam belőle, majd sütőpapírral bélelt tepsibe sorakoztattam őket, nem túl közel egymáshoz. A karalábévájó kisebbik részének hátuljával mélyedéseket nyomtam a golyókba és kiskanál segítségével megtöltöttem a töltelékkel. Előmelegített sütőben 170 fokon 10 percig sütöttem. Nem kell, hogy színt kapjon. Ekkor még nagyon puha a keksz, ezért én sütőpapírral együtt szoktam kiemelni. Utána mehet bele a következő adag. Amikor kihűltek a kekszek, akkor a felolvasztott csokoládét kicsi műanyag zacskóba tettem és a sarkát picit levágva a kekszekre csokicsíkokat húztam. Nagyon finom, puha, omlós keksz lesz belőle.

38 megjegyzés:

  1. Nem csodálom, hogy gyorsan elfogyott:)

    VálaszTörlés
  2. Legelőször is, megsugnád a nevedet, vagy a bece nevedet? Nálunk itt furcsa a blogosokat a blog néz után nevezni, csak talán akkor nevezzük amikor az illető nem árulja el a nevét.
    Át studéroztam a gyönyörü cookie-keksz receptedet, emlékszm én jó régen sütöttem zserbót, de ez sokkal ötletesebb, amit mi itt
    thumb print-uj nyomat cookie-nek hivjuk.
    Végtelen nagyon perfekt, és el tudom képzelni hogy mennyire finom ize lehet anyukád barack dzsemjével. A drizzle csoki is ki emeli a szépségét.
    Ügyes vagy, nagyon!...továbbra is zaklatni foglak...he, he!

    VálaszTörlés
  3. Gesztenye megint nagyon csodálatosat készítettél,gyönyörű kép,finom sütemény,kell ennél több?Igen a sütidből egy pár darab:-))

    VálaszTörlés
  4. Nagyon jó ötlet!Hammm.........:-)

    VálaszTörlés
  5. Elisabeth !
    A nevem nem titok, Zsuzsa vagyok:_)
    Ez is olyan thumb print cookie-nyugodtan lehet újjal is készíteni a mélyedéseket:-))
    Gyere nyugodtan és zaklassál:-)))

    VálaszTörlés
  6. Ditta!
    Azt hiszem hamarosan újra megsütöm, mert tényleg isteni finom volt:-))
    KÖszi szépen:-)

    VálaszTörlés
  7. Kriszta!
    KÖszi, Piszke nevében is, Őt illeti elsősorban a dicséret.:-))

    VálaszTörlés
  8. Nincs mit :)! Viszont nálunk a karácsonyi dömping miatt lassabban fogyott, és ha lehet fokozni,a fémdobozból kivett 4-5 napos süti valósággal olvadt evés közben és minden íz egyszerre volt érezhető minden egyes falatban.

    VálaszTörlés
  9. Csak annyit tudok mondani, hogy hú...

    VálaszTörlés
  10. Piszke!

    Köszi a receptet, legközelebb is el fogom készíteni, akkor biztos marad pár napra való és akkor én is megtapasztalom az általad leírtakat:-))

    VálaszTörlés
  11. Gyönyörű és finom is, biztosan kipróbálom hamarosan :)

    VálaszTörlés
  12. Már alig várom, hogy dióhoz jussak! :D

    Zsugalla

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Zsugalla!
      Remélem azóta kaptál diót és sikerült megsütnöd :-)

      Törlés
  13. Díjat osztani nincs módomban,de becsülni azokat,akik segítenek sokk nélkül felkészülni a meghitt ünnepekre,azt megteszem.KÖSZÖNÖM! Öregzsóka

    VálaszTörlés
  14. Nos, kisütöttem, ugyan nem lettek olyan szép formásak, mint Zsuzsáé, de még majd gyakorolom. És köszönöm a receptet... :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Joli!
      Örülök, hogy sikerült, remélem ízlett is :-))

      Törlés
    2. Nos újra karácsony, és újra zserbó apróban :)

      Törlés
    3. Joli! Örülök, hogy újra elkészítetted :-)

      Törlés
  15. Porcukor helyett finomított kristálycukorral is működne ?

    VálaszTörlés
  16. Nagyon tetszik ez a recept.Jobb mint a hagyományosan készített. Biztos, hogy megfogom sütni. Köszi szépen, kellemes karácsonyi ünnepeket kívánok Neked és szeretteidnek

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy tetszik, remélem sikerült. Viszont kívánok minden jót =)

      Törlés
  17. semmi sutopor vagy valami ojasmi nem kell bele?

    VálaszTörlés
  18. Köszi! Én ugyan nem szeretem a zserbót, de ez nagyon finom lett bár a csíkozást még gyakorolnom kell.

    Zsuzska

    VálaszTörlés
  19. szia! Hány db lesz ebből az adagból? Érdemes karácsonykor rögtön dupla adagot készíteni?

    VálaszTörlés
  20. Szia Orsi!
    Igen ebből érdemes dupla adagot készíteni, mert nagyon finom és szeretni fogják a vendégek.
    Hogy mennyi lesz belőle, az függ attól, hogy mekkorára készíted. Én apróbbra készítettem, kb.20-25 db-ot tudsz belőle készíteni

    VálaszTörlés
  21. Elkészítettem, isteni lett!!! Köszönöm a receptet, utólagos engedelmeddel vittem a blogomra is. :)

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...