2011. február 24., csütörtök

Boston krémes cupcake Zila formában


 Nagyon szeretem Martha Stewart show-ját, bár ritkán van lehetőségem megnézni, a napokban azonban sikerült elkapnom egy adást, amiben cupcake-eket készítettek híres amerikai cukrászdák vezetői, többek között a címben szereplő süteményt, amikről ódákat zengett a műsorvezető. Fogtam is gyorsan egy papírt és egy tollat és körmöltem rendesen.. Az eredeti receptben muffin sütőben kell készíteni és félbevágva megtölteni vanília krémmel., de hát nem azért vettem a Zila formámat, hogy csak úgy egyszerűen süssek egy muffint és félbevágva töltsem meg. Utána néztem a neten, az eredeti recept szerint a közepét ki kellett volna vájni és abba tölteni a krémet. Nos erre való a forma., így ma el is készült a mű és mondhatom, hogy csodás sütemény lett belőle. Na és a krém...hmmm...isteni lett. A méréshez 2,5 dl-es bögrét használtam...

Boston krémes cupcake Zila formában

Hozzávalók: 
a tésztához:
3 db tojás, 
1 csésze cukor,
0,5 csésze tej, 
6 evőkanál vaj, 
1 vanília kikapart belseje,
1,5 csésze liszt, 
1 csg sütőpor,

a vanília krémhez: 
4 db tojássárgája, 
1/4 csésze kukorica liszt, 
0,5 csésze cukor, 
2 csésze tej, 
vanília.

tetejére: 
0,5 dl tejszín, 
10 dkg étcsokoládé (most 55%-os volt)

Elkészítés: először a tésztát készítjük el. A tejet megmelegítjük és beletesszük a vajat, hogy felolvadjon benne. Az egész tojásokat a cukorral jólfeverjük, sűrűnek kell lenni. Ekkor tesszük bele a vaníliát. A lisztet összekeverjük a sütőporral és a tejes vajjal felváltva a tojáshoz adjuk. Jól elkeverjük és a leválasztóval kezelt formába töltjük. Nem kell teljesen tele tenni, mert meg fog emelkedni. Előmelegített sütőben kb. 40 percig sütjük, (tűpróbáig) 160 fokon. Amikor kisült, kivesszük és egy rácsot rátéve megfordítjuk. Hagyjuk kicsit kihűlni és akkor vesszük le róla a szilikon részt. Ekkor a keret még marad. Amikor teljesen kihűlt, akkor a bejelölés mentén óvatosan felvágjuk és a keretet is levesszük.
Közben elkészítjük a vanília krémet. A tojássárgákat a cukorral jó habosra keverjük, a tejbe szórjuk a lisztet (csomómentesre) és feltesszük melegedni. Majd mehet bele a felvert cukros tojássárgája. Állandó keverés mellett jól besűrítjük. Hagyjuk teljesen kihűlni. Ezután a lyukakba töltjük. A tetejére a tejszínt megmelegítjük, beletördeljük a csokit és addig kevergetjük, amíg elolvad. Ezzel csurgatjuk meg a sütit. Az eredeti receptben teljesen befedték a sütit a csokival, de én ezt most nem akartam.
Igazán nagyon finom, érdemes kipróbálni. Ha nincs ilyen formád,    akkor készítheted muffin formában. Nem kell a formát tele tenni, mert akkor félbe kell vágni és úgy megkenni a krémmel, majd visszatenni a tetejét és csokival bevonni.


Ha valaki nem ismerné, ilyen a forma:

16 megjegyzés:

  1. Nagyon profi!!! Milyen ezzel a formával dolgozni?

    VálaszTörlés
  2. Erinacea !
    KÖszi!
    Nagyon szeretem, könnyű vele dolgozni, bár vannak apró dolgok amire figyelni kell.
    Adnak hozzá egy DVD-t is és azon vannak receptek is, meg a használatot is bemutatják.

    VálaszTörlés
  3. Mennyi lehet az a bizony 6 ek vaj kb.emlékszel rá?
    Most kaptam én is egy ilyen formát, kipóbálnám!
    Marika

    VálaszTörlés
  4. Csodálatos!!! Nagyon finom lehet, így a közepén a sok krémmel. Én is sóvárgok egy ilyen forma után, de még várat magára.:)

    VálaszTörlés
  5. Kriszta!
    Köszi szépen:-)

    Marika!
    Sajnos nem tudom pontosan mennyi, megnéztem oldalon, hogy 1 evőkanál kb. 2 dkg.

    Gizi!
    KÖszi szépen!
    MOst van a Zilának egy új formája arra fáj a fogam:-))

    VálaszTörlés
  6. De jó ez a forma! Régebb olvastam róluk, de aztán elkerülte a figyelmem, ideje utána nézni, hol lehet beszerezni. Nagyon jó vendégváró ez a sütike!

    VálaszTörlés
  7. ...szuper, szuper, szuper! ha cukiban látnám simán vennek:) Isteni!!!

    VálaszTörlés
  8. tavaly nagyon néztem ám ezeket a formákat. azóta is picit irígykedem azokra akiknek van. merthát innen rendelni....meg a keret sem dobálja magát eme befektetésre...hátha majd egyszer...
    addig meg csak nyomassad a klassz recepteket.

    VálaszTörlés
  9. Nagyon jól néz ki. Biztosan finom is, kiskorában a fiam úgy szerette a Boston krémes fánkot a Dunkin Donuts-ban, el készítem a régi szép idők emlékére neki.

    VálaszTörlés
  10. Én ettől a formától idegenkedem, de a fotón lévő sütemény nagyon jól néz ki, az ízlésedben pedig megbízom, tehát... meg kellene sütni!:-)

    VálaszTörlés
  11. Imádom a bögrés sütiket, mostanában szinte csak ilyesmit sütök! :)
    Ez is klassz lehet, de én maradok a félbevágott muffinnál! :D :D

    VálaszTörlés
  12. Fantasztikus. irigy a formáért :)

    VálaszTörlés
  13. Colors in the Kitchen !
    Én nagyon szeretem, rengeteg variációs lehetőséget rejt:-)
    Itt megnézheted:
    http://zilatortaforma.hu/Zila_Tortaformak.aspx?lang=HU

    Dió Bisztró!
    Köszi kedves vagy, a legközelebbi blogtalira viszek ilyet:-))

    4Gyerek!
    Bizony nagyon drágák, én is úgy kaptam a családtól névnapomra, magam nem vettem volna meg.

    Életünk és ételeink!
    Olyat még nem ettem, de ha elkészíted, akkor megnézem:_))

    Latsia!
    Miért idegenkedsz tőle, nagyon jó kis forma, a szilikonja is nagyon jó:-))

    Pipacs drága!
    A félbevágott muffin is nagyon finom:-))

    Bianka!
    Köszi, kedves vagy, karácsonyra meglephet vele a családod.
    Én is kicsit irányítottam őket, aztán már ők is nagyon akarták:-))

    Ottis!
    Köszi kedves vagy:-)

    VálaszTörlés
  14. Istenien néznek ki, Zila formára én is ácsingózva várakozom:)

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...