2011. február 18., péntek

Búzacsírás kenyér


Végre eljutottam egy bioboltba, ahol sikerült több dolgot is vennem a kenyér és péksütemény sütéséhez. Többek között burgonyapelyhet, búzacsírát, búzakorpát, tönkölybúza lisztet, egy csomó magot. A két napja készített "öregtésztámat" használtam most is ennél a kenyérnél. Nagyon finom szaftos  kenyér lett, olyan, amibe bele lehet harapni, nincs állagjavítókkal felfújva. Igaz nem lett cserepes a teteje, de ez egyáltalán nem zavart az élvezetben, amit a friss vajas kenyér okozott:-))

Búzacsírás kenyér

Hozzávalók:
20 dkg "öregtészta",
40 dkg tönkölybúza liszt,
2 evőkanál  burgonyapehely,
3 evőkanál búzacsíra,
2 kiskanál só,
1 kiskanál cukor,
2 evőkanál olaj,
1 dkg élesztő,
kb. 2,5 dl víz.


Elkészítés: az élesztőt kevés vízzel, egy  evőkanál liszttel és egy kis cukorral felfuttattam. A lisztet átszitáltam, majd az olaj kivételével, mindent a kenyérsütő gépbe tettem és dagasztó programra kapcsoltam. Félidőben tettem hozzá több részletben az olajat. A program végén kivettem a tésztát és átraktam egy kelesztő tálba és hagytam duplájára kelni. Ez kb. 1 órát vett igénybe. Ezután a tésztát átgyúrtam és hosszúkás formára formáztam. Sütőzacskóba tettem, a tetejét pár helyen bevágtam és ismét hagytam a duplájára kelni. Amikor megkelt, kevés vizet spricceltem a zacskóba és  előmelegített sütőbe tettem 220 fokra. A sütő aljába egy tepsibe vizet tettem. A sütési idő kb. 35 perc volt. Amikor kinyitjuk a zacskó száját vigyázzunk, mert a kicsapódó gőz megégetheti a kezünket.

8 megjegyzés:

  1. De szeretnék egy szeletet ebböl a finom, és szép kenyérböl. Ügyes vagy!

    VálaszTörlés
  2. Elisabeth!

    Olyan kapós volt ma, meg anyukámnak is csomagoltam, hogy holnap újra kell sütnöm:-))

    VálaszTörlés
  3. Nagyon szépséges lett a kenyered!! Nagyot sóhajtva, és gyomorkorgás közepette szemezek azzal a szeletke vajas kenyérrel.:)

    VálaszTörlés
  4. Jaj de szép lett ! Ne is törődj a cserepekkel, ez amolyan "túlkapás" már majdnem, (szerintem) hogy az a kenyér, aminek nincs cserepe az már nem olyan jó! - mekkora tévedés. Én éppen husz éve sütöm itthon a kenyerünket és ha nem volt cserép, hát nem volt. A lényeg úgyis az íze. No és azt is tudni kell, hogy igazán csak az a kenyér cserepesedik ki, amelyik tiszta fehérlisztből készül. A Tiéd pedig tiszta tönköly és egészséges !!!

    VálaszTörlés
  5. Viki!
    Igen szerintem is kicsit túlspirázott dolog a cserepes kenyér, de olyan jól néz ki.:-))
    Nagyon szeretem a tönkölylisztet használni, csak ne lenne olyan drága.

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...