2011. február 17., csütörtök

Császárzsemle


Napok óta tervezem, hogy valamilyen péksüteményt sütök, mire a párom hazaér. Ezért tanulmányozásba fogtam.A legszebb péksütikbe "öregtésztát tettek a készítők. Olyan sokat olvastam már több blogban is az "öregtésztáról", de még sohasem próbáltam ki. Itt volt az ideje a kísérletezésnek. Még tegnap este bekevertem azt a bizonyos "öregtésztát", amiről Limaránál olvashattok bővebben itt. Bekeverés után reggelig  a konyhában pihent a tészta a kelesztő tálban, lefedve. Alig vártam a reggelt, hogy megnézzem milyen lett. Nagyon ígéretesen alakult, így neki is álltam a péksütinek, császárzsemlére esett a választásom. Yasminnál láttam régebben, hogy milyen szép zsemléket készített, még egy videó hivatkozást is betett a formázásról, amit itt nézhettek meg. A tésztája kicsit lett csak más, mint Yasmine tejfölös kiflije. Nagyon mutatós péksütemény lesz belőle.

Császárzsemle

Hozzávalók:

20 dkg öregtészta,
30 dkg tönkölybúza liszt,
2 evőkanál burgonyapehely,
2 kiskanál cukor,
2 kiskanál só,
2 evőkanál olaj,
2 evőkanál tejföl,
kb. 2 dl tej,
1,5 dkg élesztő,


Elkészítés: az élesztőt egy kevés tejjel, cukorral és liszttel felfuttattam. Ez kb. 15 perc volt. Ezután az olaj kivételével mindent  kenyérsütőgépbe tettem és dagasztó programra kapcsoltam. Amikor már szép gombóccá állt össze, akkor tettem hozzá az olajat, több részletben. Dagasztás után kivettem a tésztát a gépből és kelesztő tálba tettem, majd hagytam a duplájára kelni, ez kb. 40-50 perc volt. Ezután kivettem a tésztát, ami olyan csodálatos volt, hatalmas buborékokkal. Lisztezett deszkán összegyúrtam és 14 egyforma darabba vágtam, majd mindegyikből gombócokat formáztam és kisodortam. A videón és Yasmine-nál látható módon megformáztam, sütőpapírral bélelt tepsibe tettem. Tetejét egy pici olajjal kentem le és felét nagyszemű sóval, felét pedig magkeverékkel szórtam meg. Ismét hagytam kelni, amíg duplája lett. Ekkor előmelegített sütőben 200 fokon sütöttem kb. 20 percig. Rácson hagytam kihűlni.  Nagyon finom volt.

9 megjegyzés:

  1. Gesztenye gyönyörűek lettek ,megkóstolnám szívesen:-))

    VálaszTörlés
  2. Ditta!
    Ha tudnád frissiben milyen finom volt, jó ropogós héjjal. Azt hiszem ez is nagy kedvenc lesz!

    VálaszTörlés
  3. és a zsömik formázását élvezted-e?
    nálam Elsőszülött vitt hencegni a suliba, naná ott mindenki azt hitte bolti, nem hitték el én készítettem. mondtam megtanítom, s a suliban készítse el nekik gyurmából. hát megnézte, de azóta csönd van a témában.

    VálaszTörlés
  4. Jól néznek ki, mutatósak lettek!

    VálaszTörlés
  5. Csodásak, én is ezt a változatot sütöm Limarától! Nálunk nagyon bejött! :-D

    VálaszTörlés
  6. Csodálatosak!! Én is Limaránál tanulgatok, de az öreg tésztát még nem mertem kipróbálni.:)

    VálaszTörlés
  7. 4Gyerek!
    Igen, nagyon klassz módszer, bár még tanulni kell, hogy egyforma legyen:-)

    Ottis,Mézeskalács, Mézigörl, Bianka!
    Köszi, kedvesek vagytok:-))

    Gizi!
    Nincs abban semmi olyan, amitől félned kéne, nagyon klassz tészta lesz tőle.:-))

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...