2011. február 7., hétfő

Csokis-mogyorós ropogós keksz


Most látom milyen régen írtam. Mentségem is van, egy kis hétvégi kiruccanás, wellness program, egy nagyon jó Bor-bállal fűszerezve. A vacsora igazi kihívás volt számomra, ugyanis 5 fogásból állt. Olyan különlegességek voltak, hogy csak kapkodtam a fejem. Sajnos a menükártyát ott hagytam, ezért nem tudom leírni a pontos elnevezéseket, de volt ott libamáj 3 féle formában, borjúborda roston, vargánya raguval, csicsókaágyon, húsleves gazdagon, roston sült süllő, rántott camembert sajt (ez csak nekem, mert nem tudom megenni a halat), egy desszertes pohárban 3 féle krém karamell kockákkal, tejszínhabbal, citromsörbet.  Éjfélkor malacsült, virsli, korhelyleves. Szóval nem egy diétás vacsora volt. Mellé 6 féle bort kínáltak (amit ugyan én kihagytam) a fiúk szerint nagyon jók voltak.
Most egy kekszet hoztam át a másik blogomból.
Ezt a receptet Kicsi Vúnál találtam. Az eredeti recept megtalálható itt. Nekem ebből a mennyiségből 22 db lett, valószínű kisebbeket készítettem, mint Kicsi Vú. Az összekeverés után nem tettem hűtőbe, bár lehet jobb lett volna, mert eléggé ragadt, így tettem még hozzá 1 evőkanál lisztet, nem rontott rajta, jobban tudtam formázni. Köszönöm a receptet itt is.

Csokis - mogyorós ropogós keksz:

Hozzávalók: 
10 dkg vaj,
9 dkg cukor,
1-2 tk. házi vaníliás porcukor,
1 tojás,
5 dkg darált mogyoró,
10 dkg liszt + 1 evőkanál,
csipet só,
1,5 tk. sütőpor,
1/2 kk. őrölt fahéj,
4 dkg natur cornflakes,
4 dkg csokilencse.

Elkészítés
: a corn flakest kézzel kicsit összemorzsoltam. A vajat habosra kevertem a cukorral és a tojással. Egy tálba kimértem a lisztet, a sütőport, a mogyorót, a csipet sót, a fahéjat, a corn flakest, a csokilencsét és jól összekevertem. Majd a vajas részhez adtam és jól összedolgoztam. A masszából kisebb gombócokat formáztam és sütőpapírral bélelt tepsibe tettem egymástól kicsit nagyobb távolságra, hogy legyen helye, ha ellapul sütés közben. Előmelegített sütőben, kb. 160 fokon 12-14 percig sütöttem. Akkor jó, ha a széle picit barnul. Hűlés után nagyon finom ropogós keksz lesz belőle.


16 megjegyzés:

  1. Egy újabb csodálatos keksz Tőled! Nagyon szeretek hozzád bekukkantani!

    VálaszTörlés
  2. Nagyon fincsi kekszet készítettél,és az a hétvége,nem lehetett tényleg rossz,étel szempontjából az biztos,de gondolom a többi is jó volt:-)

    VálaszTörlés
  3. Gesztike, ezt meg kell csinálnom. Borisz a hátam mögül kileste és meg is rendelte. Kíváncsi lennék a wellnes hétvégétekre. Hol jártatok, ..............

    VálaszTörlés
  4. Tücsök Bogár!
    Én meg örülök, ha bekukkantasz:-))

    VálaszTörlés
  5. Ditta!
    A hosszú hétvége olyan igazi, feltöltős napokból állt:-)))
    Régen éreztem ilyen jól magamat.
    A bálban Pintér Tibor énekelt és nekem borsózott a hátam, olyan csodás hangja van:-))

    VálaszTörlés
  6. Fevi!
    Próbáld ki, tetszeni fog:-))
    A hétvégén Tatán voltunk:-))
    Egyszerűen szuper volt:-)

    VálaszTörlés
  7. Hogy milyen érdekes, a corn flakes tőlünk van itt, és még idáig nem találkoztam egyy cookie...vagyi keksz receptel a corn flakes-el. Habár minden másra használjuk mégpedig a rántott csirke befonálásra, persze, öszemorzsolva.

    Nagyon finomnak néz ki, és perfekt-re sikerült neked!

    VálaszTörlés
  8. Elisabeth!
    Köszi kedves vagy!
    Igen nagyon finom a kekszben is.
    A rántott csirke panírosához a corn flakest használni Kanadában tanultam:-))

    VálaszTörlés
  9. Ezt ki fogom próbálni, most úgyis nagy keksz mániában vagyunk a fiúkkal:)

    VálaszTörlés
  10. Khm...kicsit zavarban vagyok a csokilencsétől...:) Hol lehet beszerezni azt?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Csokilencsét Székesfehérváron a Cuki diszkontban vettem.:-) Süthető csokicsepp, vagy csokilencse :-))

      Törlés
    2. Akkor remélem van a "kínai" boltban a Nagycsarnoknál is.:))

      Törlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...