2011. február 15., kedd

Dagasztás nélküli kenyér


Egy recept a régi blogomból, apránként át szeretném hozni, hogy egy helyen legyen minden.
A dagasztás nélküli kenyér pár évvel ezelőtt, végigsöpört a  blogokon. Akkor még nem is nagyon figyeltem fel rá, de aztán tavaly én is kipróbáltam. Mondhatom nagyon finom, szaftos, lyukacsos kenyérke. Sok dolog nincs vele, csak várni kell türelmesen. 
A receptet annak idején Latsia fordította le, majd hozta el hozzánk. Sok blogot végignéztem, ahol ilyen kenyereket sütöttek és mindenkinek olyan szépen sikerült. Szinte elronthatatlan. Mércének csésze van írva, nálam ez 2,5 dl-es volt. A videó róla (Mark Bittman, New York Times) itt található, érdemes megnézni a technika miatt.

Dagasztás nélküli kenyér

Hozzávalók:

3 csésze liszt (fehér tönkölybúza lisztet használtam),
1 teáskanál só,
1 dkg élesztő (frisset használtam),
1,5 csésze víz.


Elkészítés: az élesztőt kevés vízben feloldottam, majd a lisztet egy kelesztó tálba szitáltam és az összes hozzávalót hozzátéve jól összekevertem, nem dagasztottam. Egy konyharuhával letakartam és otthagytam másnap reggelig, tehát 13 órát. Akkor egy jól belisztezett deszkára tettem és a videón látott módon a két egymással szemben lévő oldalakat egymásra hajtottam. Ismét letakartam és hagytam kelni 2 óra hosszat. A sütőt bekapcsoltam 250 fokra és egy jénai tálat előmelegítettem benne, majd egy pici olajjal kikentem és jól beliszteztem. A tésztát ebbe a tálba huppantottam, egy másik jénaival fedtem be és 250 fokon sütöttem 30 percig. Akkor a tetejét levettem és még 20 percig sütöttem, de már csak 220 fokon. A végén simán kijött a jénaiból. Nagyon finom, ropogós, de mégsem nagyon kemény, belül pedig nagy lyukak voltak. Az íze pedig csodás. Azt hiszem máskor is így fog készülni nálunk a kenyér.


Egy másik dagasztás nélküli kenyér sütésének eredményéről pár kép:


25 megjegyzés:

  1. ezzel egy ideje én is szemezel, egyszeris eljön az ideje a próbának.

    VálaszTörlés
  2. Fantasztikus micsoda ropogós héja van

    VálaszTörlés
  3. Csodás lett!
    Az enyém épp az előbb sült ki, még nem vágtam meg, remélem az is ilyen szép lyukacsos lesz! :)

    VálaszTörlés
  4. Na egyszer ki fogom próbálni:-)

    VálaszTörlés
  5. Mindenki azt mondja elronthatatlan a dnk. Nekem sikerült elrontani. Kívülről csodás lett, le is van fotózva! De belül mint a csiríz vagy gumi vagy nem is tom mi???? Talán egyszer még nekifutok, ha akkor sem sikerül, akkor feladom. :)
    A tiednek nagyon szép a bélzete!!!

    VálaszTörlés
  6. Csodaszép kenyérke!!! Én is megsütöttem már, de az nem lett ilyen csodálatos. Imádnám a ropogós haját.:)

    VálaszTörlés
  7. 4Gyerek!
    Ezt ki kell próbálni!

    Bianka!
    Az volt a legjobb része!

    Szemirámisz!
    Remélem még ma felteszed:-)

    Ditta!
    Nem fogod megbánni:-))

    Thrini!
    Köszi, kedves vagy:-) Próbáld meg, nekünk nagyon bejött:-)

    Gizi!
    Mi is azt imádtuk a legjobban.
    Köszi Neked is :-))

    VálaszTörlés
  8. Ezt ki kell próbálnom!!!!!!!!!!!

    VálaszTörlés
  9. Anyatigris!
    Úgy ahogy mondod:-))
    Nem fogod megbánni:-)

    VálaszTörlés
  10. Húúúha! Én meg ezt próbálom majd ki! Milyen illata lehet... nagyon szép lett!

    VálaszTörlés
  11. Gyönyörű ! én is szemezek vele már nagyon-nagyon régen, de nem mertem hozzáfogni és az sem tetszett az eddigiekben, hogy kivülről olyan csupalisztes. A Tiéd viszont fantasztikus.

    VálaszTörlés
  12. Eszter!
    Köszi szépen!
    Tényleg érdemes nekilátni. A videót érdemes megnézni róla.

    Viki!
    Neked is köszi!
    Ne idegenkedj tőle, simán le lehet ecsettel söpörni róla:-))

    VálaszTörlés
  13. na,most összedobom. s imádkozom, hogy reggelig válaszolj azon kérdésemre, hogy milyen méretű jénaiba tetted? a 8 l-es kacsasütőbe? vagy kisebbe? (csak sokkal kisebb fedelesem van)

    VálaszTörlés
  14. na, úgy néz ki ez az a kategória mint a magad uram, ha szolgád nincsen.
    mozt zutty bele a nagy jénaiba.
    oszt majd megaszondom mi lett.

    VálaszTörlés
  15. mi lett...mi lett....nagy kaki lett.
    éreztem nem kellett volna a jól beváltat félretenni.

    VálaszTörlés
  16. Hát nem tudom mi lehetett a baj. Az élesztő jó volt, az tuti, mert ezt használom mindig, ebből használtam még a héten is. Max a lisztre tudok tippelni, mert ez most újfajta volt, de a poén, hogy a kedvenc márkájú lisztem nemrégiben felfedezett tk változata ez. Szóval nemtom, nemtom, nemtom.

    VálaszTörlés
  17. 4Gyerek!
    Nagyon sajnálom, hogy nem sikerült.
    Az összes liszt teljes kiőrlésű volt?
    Ha igen, próbáld meg felesben fehér liszttel.

    VálaszTörlés
  18. Igen.
    Majd kipróbálom a jól bevált fehér lisztemmel. Csak most épp abból nincs itthon.

    VálaszTörlés
  19. Nagyon szép lett a kenyered! :-)

    VálaszTörlés
  20. 4Gyerek!
    Örülök, hogy nem ment el a kedved ettől a kenyértől:-)

    VálaszTörlés
  21. Hát annyi blogon jött velem szembe, hogy nem hagyhatom magamról azt a véleményt kialakítani, hogy több mint két kezem van, s azok is mind balok
    (Oldalborda balkezes, Kiffiam valószínű az lesz)

    VálaszTörlés
  22. Bizonyított tény, hogy jobb kezes vagyok. Másodszorra már jobban ment ez a kenyér. Azért sokat nyomott a latban a lisztcsere, de Latsiánál olvasottak is (szerintem jobb volt éjszakára lefóliázni a tésztát mint konyharuhával letakarni).
    Most már csak az adagot kell minimum dupláznom, mert azért naponta sütni nem kifizetődő mulatság (elég sok energia vész el míg felfűtődik a sütő, bár ma úgy is szuflé készül....meg Limara jól beváltja 2-3 naponta sül csak).

    VálaszTörlés
  23. Tetszik ez a kenyér..., el is gondolkodtam rajta!
    A csésze az 2,5 dl nálad?

    VálaszTörlés
  24. Ja, miután az elejét is elolvastam még egyszer, már meg is tudtam a választ a kérdésemre! :-)))))

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...