2011. február 27., vasárnap

Mascarponés citromkrémmel töltött mákos süti


Akkor legyen még egy Zila formában készített sütemény. Ezt a süteményt 2008-ban már egyszer elkészítettem, de nem Zila formában, most úgy gondoltam ez a megfelelő forma ehhez a sütihez.
Az eredeti recept Böbsinél található, a citromos mákos sütit  Ella töltött fel az oldalára. Én a nagy kefires poharat használtam mércének, igaz a tésztából egy kevés kimaradt a Zila formából, de ezt nem tudtam kiszámolni, mert előtte nem ebben sütöttem.

Mascarponés citromkrémmel töltött mákos süti

Hozzávalók a tésztához:
1,5 bögre liszt,
3 tojás,
1 bögre cukor,
0,5 bögre darált mák,
1 cs. sütőpor,
1 pohár kefir,
0,5 dl olaj.

A krémhez:
4 dl tej,
4 dkg liszt, v étkezési keményítő,
10 dkg cukor,
1 citrom leve,
15 dkg mascaprone.

A mázhoz:
1 citrom leve és porcukor.

Elkészítés:
a tészta elkészítése: A habverővel a 3 tojást kicsit felverjük, a cukorral habosra keverjük. Bele tesszük a kefirt és az olajat. A lisztet összekeverjük a mákkal és a sütőporral, majd a masszához adagoljuk. A formaleválasztóval kezelt Zila formába töltjük és kb. 35 percet sütjük 180  fokon.

Krém: A lisztet v a keményítőt pár kanál hideg tejjel eldolgozzuk. A maradék tejet felforraljuk a cukorral. A lisztes tejet belekeverjük és felfőzzük. A mikor kihűlt, hozzákeverjük a citrom levét és a mascarponét.
Közben elkészítjük a mázat. A citrom levéhez annyi porcukrot adunk amennyivel kenhető állagú lesz. A kihűlt tésztát kiborítjuk, a formát leszedjük róla és a tészta tetejét megkenjük a citrommázzal. Mielőtt megdermed a máz, a bejelölés mentén felvágjuk kockákra, majd a krémmel megtöltjük. Tetejét bármilyen gyümölccsel díszíthetjük. Én most kivivel és gránátalmával díszítettem.


13 megjegyzés:

  1. Gyönyörúséges, és biztos nagyon finom is!!!

    VálaszTörlés
  2. jó ez a forma! :) a sütit most befalnám :D Itt szenvedek és édességre vágyom :)))- Emőke

    VálaszTörlés
  3. Gyönyörű,kívánatos,és gondolom nagyon finom!:-)

    VálaszTörlés
  4. Már a bloglistámban a képeknél kiszúrtam, hogy ismét Zila formával gyötröd a jó népet.
    Klasszat alkottál ismét.
    Nekem sajna ma keresztbe tevődött a program, nem lett semmi süti. Este már nem bírtam magammal, s miután a 2 kicsit lecsutakoltam, meggyzselés görögjoghurtot kanalaztam. Így azért könnyebb más sütijeit kémlelni.

    VálaszTörlés
  5. Nagyon szép a tálalás is és a süti is. Kár, hogy a mákosat nem szeretem, de más tésztával is el tudom képzelni. :)

    VálaszTörlés
  6. Liza, Kriszta!
    Köszi, kedvesek vagytok:-)

    Emőke!
    Gyorsan össze kell dobni valamit:-))

    Ditta!
    Igen nagyon finom volt, a krém, a citromos íz és rajta a gyümölcsdarabok, hmmm...igazán csodás ízek.

    4Gyerek!
    Bocs, ha izgattalak:-)))
    Azért a meggyzselés joghurt sem rossz, meg aztán egészségesebb is:-))

    Ditta!
    Nem zavaró benne a mák, de más tésztával is finom lehet:-)

    VálaszTörlés
  7. Csodálatos!!!! Szuper jó ez a forma, és csak elképzelni tudom milyen isteni finom lehet a sütemény.:)

    VálaszTörlés
  8. Ez nagyon jól néz ki, kezd "izgatni" a Zila forma.

    VálaszTörlés
  9. Aztaaaa de gyönyörű!!!!!!!!!!!!!!!!!

    VálaszTörlés
  10. Gizi!
    Köszi, kedves vagy, nagyon jó benne sütni:-)

    Életünk és ételeink!
    Majd megyek a Zilához a százalékért :-)))))olyan reklámot csinálok nekik:-)
    Köszi neked is!

    Latsia!
    Köszi, aranyos vagy:-))

    VálaszTörlés
  11. Nagyon várom a többi receptet a Zila formában!!!
    Kettőt kipróbáltam, a boston krémje isteni!
    Sárgarépásod nincs véletlen??
    Marika

    VálaszTörlés
  12. Marika!
    Nagyon örülök, hogy ízlett és hogy kipróbáltad.
    Sajna sárgarépás receptem nincs, de a Zila oldalán itt találsz recepteket.
    http://zilatortaforma.hu/Receptek.aspx?lang=HU
    Kísérletezz bátran, szinte minden megsüthető benne.
    Most a rombusz formára gyúrok:-))

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...