2011. február 20., vasárnap

Mogyoróvajas keksz


A héten én is vettem mogyoróvajat, mint annyi bloggertársam. Azt nem tudom, hogy az amerikaiak mit szeretnek ezen, hogy lehet ezt kenyérre kenve megenni. Na de én nem is kenyérre szántam, hanem valamilyen kekszben, vagy kelttésztában gondolkodtam. Ma viszont már csak a keksz projekt maradt, mert nagyon elment az időm mással. Gyorsan elkészíthető és nagyon, de nagyon finom. Sok kekszreceptet átnéztem, mielőtt neki láttam,, de mindegyikben nagyon sok cukrot találtam. Ebben a receptben viszonylag nincs sok, de amikor kész lett, akkor tapasztaltam, hogy még kevesebbel is elmenne. A keksz fantasztikus finom lett, az de csak az OREO kekszem után következik, ott viszont rögtön:-)) A keksz receptje itt található.

Mogyoróvajas keksz

Hozzávalók:
14 dkg liszt
1/2 tk szódabikarbóna
1/2 tk sütőpor
10 dkg vaj
15 dkg nádcukor
1 tojás
1 vaníliás cukor
15 dkg mogyoróvaj.

Elkészítés: a vajat habosra kevertem a nádcukorral és a vaníliás cukorral., majd beletettem a tojást és azzal is jól elkevertem. Ezután tettem bele a mogyoróvaj és egy újabb keverés.Egy tálba kimértem a lisztet, a szódabikarbónát, a sütőport és a vajas részhez kevertem. A tésztát a hűtőbe tettem kb. 2 óra hosszára, mert így nem lesz olyan ragacsos és könnyebb vele dolgozni. A hűtőből kivéve diónyi gombócokat formázok belőle és egy villával kissé lenyomom úgy, hogy a villa lenyomata benne maradjon a tésztában. Nem kell jobban lelapítani, mert még sütés közben is terülni fog. Ezért kissé levegősebben kell a tepsibe tenni. Én 3 db-ot tettem egy sorban. Két tepsire való lesz belőle, kb. 35 db. 
Előmelegített sütőbe, 160 fokon sütöttem kb. 10 percig. Amikor kicsit barnul a széle, akkor már jó. Kivételkor még nagyon puhának tűnik, de ha kihűl finom roppanós lesz kívül, belül pedig puha.


13 megjegyzés:

  1. Én is imádom,nagy kedvencem!

    VálaszTörlés
  2. Ez is a tőled megszokott csodálatos tálalásban! Gyönyörű!

    VálaszTörlés
  3. Edó!
    Én most készítettem először, de nem utoljára:-))

    Tücsök Bogár!
    Köszi kedves vagy, de én sohasem vagyok a képeimmel megelégedve.:-)

    VálaszTörlés
  4. Nagyon finom,keksz,és a fotó nagyon csodás:-)

    VálaszTörlés
  5. Hú, ezt holnap délelőtt megcsinálom. Mogyoróvajat nem vettem, csináltam.
    Kösszencs a recipéért.

    VálaszTörlés
  6. Én is sütök a héten mogyoróvajas sütit :) Ma fagyit csináltam belőle.... nekem bejön nagyon az íze :)

    VálaszTörlés
  7. Ditta!
    Kedves vagy, köszi:-))

    4Gyerek!
    Majd megyek megnézem:-))

    Reni!
    Nekem is ízlik, csak nem kenyéren, ahogy az amerikaiak eszik:-))

    VálaszTörlés
  8. Soha nem gondoltam volna hogy a "peanut butter cookies" nálatok is divatba jött. Mi sok fajta dolgokat sütünk mogyoró krémmel, pláne csokoladé krém, vagy Nutellával hozzá adva.
    Gratulálok a sikeres és finom kekszre!

    VálaszTörlés
  9. Elisabeth!
    KÖszi, kedves vagy:-)
    Nagyon jó ötletet adtál, hogy keverjem a mogyoró vajat:-))

    VálaszTörlés
  10. Nos, fotózás céljából pár darabot félretettem, majd úgy meg is feledkeztem róluk. Ma jutott eszembe. Pár katt után bekaptam egyet. Így már igen, nagyon finom. Frissen nem épp volt befutó, de már tudom, 4 nap után sokkkkkal finomabb.

    VálaszTörlés
  11. Kedves Gesztenye!

    Érdeklődni szeretnék, hogy ehhez a kekszez sós vagy édes mogyoróvajra van szükség, mert én már mindkét változattal találkoztam a boltok polcain. Tegnap kóstoltam először ilyen kekszet és nagyon ízlett. Azonnal nekiláttam, hogy keressek receptet, de erre a kérdésre sehol sem tértek ki.
    Ha sós kell hozzá, attól még édes ízű lesz a keksz? Vagy ha édes, akkor nem lesz túl édes? Esetleg van natúr mogyoróvaj is?
    Köszönöm előre is!

    San

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia San!
      A mogyoróvajat az Aldiban szoktam venni, amikor amerikai hét van.
      Az összetevők között tengeri só is van, most néztem meg. Igen egy picit sós az íze, de nem zavaróan, nagyon finom lesz a vele készült keksz.

      Törlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...