2011. február 1., kedd

OREO keksz házilag


Olyan sok helyen olvastam róla, hogy felkeltette a kíváncsiságomat. Én ugyan még nem kóstoltam Amerika legkedveltebb kekszét, de nagyon szerettem volna. A mai kor háziasszonya nem akad fenn azon a csekélyke tényen, hogy a közelében, de legalább 50 kilométeres körzetében nem kapható. Felcsapja hát az internet nagykönyvét és röpke pár perc alatt tanulmányokat folytat a témában. Természetesen először a magyar oldalakkal kezdve. Itt találtam Piszke Oreo kekszének receptjét. Aztán körülnéztem az angol nyelvű oldalakon is és ott rögtön belebotlottam abba a receptbe, amit aztán elkészítettem.  Első próbálkozásra szerintem nagyon jól sikerült, nem volt bonyolult, sőt mondhatnám elég gyorsan kész lett. Na és az íze, szuper. A keksz roppanóssága, a krém selymes íze....szóval levett a lábamról. Piszke még azt is írta, hogy pár nap múlva lesz igazán finom. Betettem a hűtőbe, hogy a krém a harapáskor ne nyomódjon ki és már most látszik, hogy szinte tökéletes (nem is vagyok beképzelt:-)))) 
Remélem valaki elkészíti, aki evett már eredeti Oreo kekszet és elmondja a véleményét. Az oldal, ahonnét a receptet vettem itt található. A mérték csésze volt, ami nálam 2,5 dl-es volt. Ebből a mennyiségből nekem 35 db 4 cm-es kész keksz lett.

OREO keksz házilag

Hozzávalók:

a kekszhez:
1 és 1/4 csésze liszt,
1/2 csésze holland kakaó, cukrozatlan (szigorúan holland, mert attól lesz olyan szép sötét színe)
1 teaskanál szódabikarbóna,
1/2 teáskanál sütőpor,
csipet só,
1/2 csésze porcukor,
1/2 csésze sótlan vaj,
1 nagy tojás, vagy 2 kisebb,

a krémhez:

1/4 csésze vaj,
1 csésze porcukor, 
4 evőkanál tejszín,
pár csepp vaníliakivonat

Elkészítés: a krémet készítettem el először. A vajat jól kikevertem a cukorral, a vanília kivonattal és kisebb adagokban hozzákevertem a tejszínt. A krémet hűtőbe tettem addig, amíg elkészítettem a kekszet.
A lisztet összekevertem a kakaóval, a cukorral, a szódabikarbónával, a  sütőporral, a sóval. A szobahőmérsékletű vajat és a tojást is hozzátettem és egyneművé gyúrtam. Nem kell megijedni tőle, szépen össze fog állni. Ekkor kisebb adagokban nem túl vékonyra nyújtottam és 4 cm-es hullámos szélű formával kiszúrtam.Tetejét egy másik kisebb kiszúróval megnyomtam, amitől szép minta lett rajta.Sütőpapírral bélelt tepsire sorakoztattam őket és előmelegített sütőben 160 fokon, hőlégkeverésessel  kb. 7 perc alatt készre sütöttem. Nem kell jobban megsütni, mert akkor nagyon kiszárad. Amikor kivesszük a sütőből még puhának tűnik, de amikor kihűl, akkor szép roppanós lesz.
A krémet kivettem a hűtőből és nyomózsákba tettem, majd a keksz egyik felére nyomtam belőle egy adagot és rátéve a keksz másik felét addig nyomtam össze, amíg a krém elérte a szélét. 
A kekszeket addig tettem hűtőbe, amíg a krém keményebb lett.
Nagyon finom!!!




45 megjegyzés:

  1. Hát ezek nagyon hozzák az oreo külsőt :)
    Szerintem azt nem tudjuk utánozni, hogy lazító cuccokkal van nagyon morzsálódóssá téve, gyanítom a gyáriban van szalalkáli-szerűség is, de azt nem bírom egyszerűen a szaga miatt...

    VálaszTörlés
  2. Gesztenye,de nagyon jól néznek ki,gyönyörű a képek,és a keksz meg ahogy olvastam tényleg nagyon finom lehet,kifogom valamikor próbálni,az biztos,és dehogy vagy nagyképű!:-)))

    VálaszTörlés
  3. Hoppá!
    Recept mentve!!!
    Ezt már nagyon régóta keresgéltem! Szebbek, mint az eredeti. :) Hamarosan kipróbálom.

    VálaszTörlés
  4. Gesztenye, ezek annyira jól néznek ki!!!
    Biztos, hogy finomak is, látszik rajtuk:-)
    Ha valami jól sikerül és tetszik, azt nem úgy hívják, hogy nagyképűség, hanem sikerélmény:-))

    VálaszTörlés
  5. Gesztenye drága, én ugyan nem szeretem az Oreo kekszet, de a Tiéd olyan jól néz ki... hogy meginogtam!:-)

    VálaszTörlés
  6. Barátnőm pont ma linkelt be képet nekem erről a sütiről. Erre jövök nézelődni a blogokra és tessék! :D:D Ez jel. Meg kell csinálnom. :D - Emőke

    VálaszTörlés
  7. Annyira szeretem amikor a bolti dolgokat valaki saját kezűleg is elkészíti. Általában finomabb, mint az eredeti. Ezek a kekszek gyönyörűek, mentettem a receptet! :)

    VálaszTörlés
  8. Piszke!
    Nálad olvastam, hogy legközelebb teszel bele valamilyen lazító anyagot, ezért választottam a másik receptet.
    Nagyon finom lett, most kóstoltuk a párommal, már puhább a krémtől, de még roppanik.
    Nagy kedvenc lesz nálunk:-)

    VálaszTörlés
  9. Ditta!
    Köszi kedves vagy, valóban érdemes kipróbálni, majd írd meg hogy ízlett-e.

    VálaszTörlés
  10. Tücsök Bogár!
    Nagyon örülök, hogy tetszik, nagyon kedves vagy, hogy azt mondod, szebb, mint az eredeti:-)
    Kíváncsian várom, neked hogy ízlik majd.

    VálaszTörlés
  11. Citrohab!
    Köszi Neked is, már pirulok ennyi dicséret olvastán.
    Értettem, sikerélmény:-))

    VálaszTörlés
  12. Latsia!
    Legalább Te már ettél eredetit, majd össze tudod hasonlítani, lehet ez be fog jönni Neked:-))
    Köszi drága vagy!:-))

    VálaszTörlés
  13. Emőke!
    Akkor ez valóban jel, majd megyek megnézem milyen lett:-))

    VálaszTörlés
  14. Ancifalatkái!
    Örülök, hogy tetszik, remélem Neked is sikerülni fog:-))

    VálaszTörlés
  15. Hú! Még szerencse, hogy apa nem látja, mert rögtön mehetnék a konyhába gyártani a kekszeket! :))) Nagyon guszi! Egyszer kipróbálom.

    VálaszTörlés
  16. Dia!
    Az eredetit én sem tudom, de azt igen, hogy ez nagyon finom, érdemes kipróbálni:-)

    VálaszTörlés
  17. Ezer éve kóstoltam valami bevásárlóközpontban - nekem ízlett :-)

    Ezektől meg egyszerűen hanyatt dobom magam, olyan meseszépek!

    Jegyeztem :-)

    VálaszTörlés
  18. Csodaszepek, alig hiszem el, hogy ezek nem az eredeti kekszek...!

    En nagyon szeretem, lehet ki fogom probalni ahelyett, hogy vegyek legkozelebb!

    VálaszTörlés
  19. Chef Viki!
    Köszi, kedves vagy.
    Ha tudnád milyen finom volt:-))

    VálaszTörlés
  20. Jade!
    Nem tudom milyen az igazi, de már előjegyeztettem a kisfiammal, azt ígérte hoz kintről:-))

    VálaszTörlés
  21. Az utóbbi napokban kísértet ez a keksz, olyan sokan elkésztettétek, hogy végül én sem tudtam ellenállni neki. Köszönöm a receptet, bevált!

    VálaszTörlés
  22. Kedves Gesztenye! Megsütöttem az Oreot, és ízlett:) Igaz fogyóznom kéne, úgyh túl sokat nem ehettem, de a férjem nagyon dicsérte, azt mondta, nagyon hasonlít az eredetire, mert ő az igazi rajongó kettőnk közül. Szóval köszönöm, és gratulálok a többi receptedhez is, nagyon színvonalas a blogod! Örülök, hogy rádtaláltam:) Gabi

    VálaszTörlés
  23. Szia Gabi!
    Köszi a kedves szavakat, nagyon kedves vagy:-)
    Örülök, hogy ízlett, várlak máskor is szeretettel:-))

    VálaszTörlés
  24. Gesztenye szeretném megkérdezni,hogy mennyi keksz lesz ebből,nekem egy 20 cm átmérőjű kekszet kéne(kvázi tortának) készíteni,ez a mennyiség elegendő vagy duplát csináljak,illetve a csésze kb űrtartalmú?kávés csésze vagy teás,esetlem ml-ben?

    Válaszod előre is köszönöm...Sütimanó

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Sütimanó!
      Bocs, hogy későn válaszolok, de kicsit összejöttek a dolgok.
      Kb. 30 db lett belőle, de pontosan nem emlékszem rá.
      A csésze 2,5 dl volt.

      Törlés
  25. szia!

    iszonyú finom lett a recepted alapján, viszont a krémnél elnézhettem valamit, mert nagyon folyós lett :( Mit tegyek legközelebb, ha megint folyós? (Isteni finom egyébként így hígabban is)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Veronika!
      Ha folyós lesz a krém, tedd be a hűtőbe. Nem tudom milyen tejszínt használtál, de akkor kevesebb tejszínt kell beletenni :-)

      Törlés
  26. Nagyon gyonyoru kekszek,gratulalok a blogodhoz,imadom olvasni. Oreot egyebkent a Muller drogeriakban, a British Storeban( online webshop is van),illetve az ilyen kis kinai olcso ' kalozaru' szeru boltokban lehet kapni.

    VálaszTörlés
  27. Szia! Milyen tejszin kell bele ? ha habtejszin kell bele akkor fel kell verni a habot ?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!
      Én mindenhez állati tejszínt használok, 30%-ost.
      Nem kell felverni a tejszínt.

      Törlés
  28. Helló! Hát én ezt megsütötem és olyan keserü lett hogy megse bituk enni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Névtelen!
      Nagyon sajnálom, bár nehezen hiszem el, hogy annyira keserű lett volna, hogy nem tudtátok megenni, hiszen a krémje édes és a kekszben is van kellő mennyiségű cukor. Ezt rengetegen megsütötték, és mindenkinek ízlett. Nem hagytál ki valamit belőle?

      Törlés
  29. Nagyon jól néz ki és ügyes vagy :) én is most tervezem elkészíteni. Lehet olyan kérdésem (lehet butaságnak hallatszik), hogy a tejszín helyettesíthető e mással?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szerintem egy kis kókusztejjel is ki lehetne keverni, csak kevesebbel.
      Gesztenye

      Törlés
  30. Szia, szerinted reform alapanyagokból ugyanígy működne? köszi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Roni!
      Sajnos nem tudom, fele mennyiséggel érdemes lenne kipróbálni.
      Gesztenye

      Törlés
  31. Habtejszint vagy főző tejszint kell használni?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Melinda!
      Pár kommenttel feljebb már kérdezte valaki.
      Én mindenhez állati tejszínt használok, 30%-ost.
      Nem kell felverni a tejszínt
      Gesztenye

      Törlés
  32. Szia Gesztenye!
    Nagyon köszönöm az ötletet, bomba ajándék lett belőle, és maga a recept is pont jó; a húgom odavolt, hogy ezentúl csak itthon csináljak neki (a családból ő a nagy oreós).
    Szóval hálás vagyok, köszi!!:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Tea! Nagyon örülök, hogy ízlett :-) Köszönöm a visszajelzést :-)

      Törlés
  33. Pár éve próbáltam ki ezt a receptet azóta minden Karácsonykor sütnöm kell minimum háromszoros mennyiséget mert a rokonságnak is ez a kedvence :D Egyszóval hálás vagyok receptért:)

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...