2011. február 28., hétfő

OVCS. 4. hét.

Egy kis előzmény.
Autumn, a Kutya és konyha blog szerzője online vacsoracsatát hirdetett (röviden OVCS) és engem is meghívott játszani, melyet nagy örömmel el is fogadtam. Már 3 forduló lement belőle, jobbnál jobb ételek születtek. Most tartunk a 4.-nél, ebben a fordulóban játszom Georginával, Andicsekkel, Cakenivel és Igorkával.
Köszönöm itt is a lehetőséget Autumnak, hogy megszervezte és irányítja ezt a nagyszerű játékot.
A játék menete és a szabályai itt olvashatók.
Amennyiben tetszik, amit készítettem, a Kutya és konyha blogjában szavazhattok a megfelelő postnál a név bemondásával.
Nos akkor lássuk versenyművemet.
Először is megterveztem a vacsorát, mely három fogásból áll. Ugyan nem ismerem a vacsora vendégeimet, de remélem, senki nem fogyókúrázik és nem vega, vagy valami más étrend követője, mert akkor borul az egész este.
Első lépésként álljon itt a meghívó, amelyet most átadok a vendégeimnek.


Mint a tévében látott vacsoracsata műsorban, én is elmentem vásárolni, miután kigondoltam, mit is készítsek vacsorára, bár engem nem kísért kamera, de ez nem is hiányzott :-)
A bevásárlás után bevetettem magam a kicsi konyhámba és az ajtót csak azért nem tudtam magamra zárni, mert nincs neki olyanja.:-)
Az első fogás a leves, amelyet cipóban tálaltam, amit szintén magam sütöttem.


Káposztás bableves cipóban

Hozzávalók:
20 dkg tarkabab,
1 fej vöröshagyma,
2 gerezd fokhagyma,
2 evőkanál olaj,
1 mokkáskanál őrölt kömény,
30 dkg savanyú káposzta,
2 db babérlevél,
25 dkg füstölt hús,
25 dkg száraz füstölt kolbász,
1 evőkanál liszt,
őrölt bors,
cipó a tálaláshoz,
tejföl.

Elkészítés: a babot előző este beáztatjuk, majd másnap leszűrjük és feltesszük főni és félpuhára főzzük.  A hagymát az olaj felén megdinszteljük, rádobjuk a köménymagot és egy picit pirítjuk, kb. 2,5 liter vízzel felengedjük.  Beletesszük a kicsit összevágott káposztát, a kockára vágott füstölt húst, a babérlevelet. Addig főzzük, amíg a bab megpuhul. Ekkor beletesszük a karikára vágott kolbászt. A maradék olajat felmelegítjük és rátesszük a lisztet, zsemleszínűre pirítjuk, beletesszük a zúzott fokhagymát, majd a levest berántjuk vele. A levest még kb. 10 percig forraljuk.  A cipók tetejét levágjuk, a belét kikaparjuk és egy kicsit sütőben megpirítjuk, mert így kevésbé issza be a leves levét. Ebben a cipóban tálaljuk és tejfölt kínálunk mellé.
(Forrás: Kiskegyed Konyhája, 2011. február)

A második fogásnak egy kicsit könnyedebb ételt álmodtam.


Sertésszűz erdei gombával, székely krokettel

Hozzávalók:
1 db sertésszűz,
20 dkg bacon szalonna,
8-10 db mini mozzarella sajtgolyó,

a mártáshoz:
1 evőkanál olaj,
1 fej vöröshagyma,
30 dkg erdei gombakeverék,
20 dkg csiperke gomba,
4 dl tejszín,
őrölt bors,
só,

a székely kroketthez:
25 dkg kukoricadara,
20 dkg juhtúró,
őrölt bors,
metélőhagyma,
petrezselyem,
só,
liszt, tojás, zsemlemorzsa,
kevés olaj a sütéshez.

Elkészítés: a sertészűzet kb. 4 cm-es darabokra vágjuk, sóval, őrölt borssal megszórjuk, majd középen úgy vágunk bele lyukat, hogy a sajtot bele tudjuk tenni. A húsdarabokat egy-egy szelet bacon szalonnával körbefogjuk, fogpiszkálót szúrunk bele, ezzel rögzítjük a sütés alatt a bacont. A  közepébe egy-egy sajtgolyót teszünk és tűzálló tálba sorakoztatjuk. Előmelegített sütőben kb 180 fokon készre sütjük.
Közben elkészítjük a mártást. Az olajon megdinszteljük a vöröshagymát, erre tesszük rá az összevágott gombát és rövid ideig pároljuk. Sóval, őrölt borssal ízesítjük, majd a tejszínnel behabarjuk, ha kell utána ízesítjük.
A körethez a kukoricadarát egy magasabb falú jénai tálba tesszük, megsózzuk és kb. 6-7 dl vízzel felengedjük, megsózzuk, majd egy tányérral letakarjuk.  A mikróba tesszük 3 percre, 750 watton. Kivesszük, átkeverjük és visszarakjuk még 2x. Itt egy kicsit sűrűbbre kell hagyni, hogy formázható legyen. Őrölt borssal, metélőhagymával, petrezselyemmel ízesítjük és hagyjuk hűlni. Kisebb darabokat veszünk ki belőle, tenyérben kicsit kilapítjuk és egy diónyi juhtúrót teszünk bele, betekerjük és hosszúkásra formázzuk, mint a krokettet.  Lisztbe, tojásba és zsemlemorzsába forgatjuk, vagyis bepanírozzuk. Egy tepsit kibélelünk sütőpapírral és kevés olajjal megkenjük. Ebbe sorakoztatjuk a kroketteket, majd a tetejét megpermetezzük olajjal. Előmelegített sütőben 180 fokon mindkét oldalát szép pirosra sütjük. Egyszer megfordítjuk.
(Köret forrása: Vidék íze, 2011. január)

A  végén nem maradhat el a desszert sem, amely mintegy megkoronázza a vacsorát, feltéve, ha még tudnak enni a vendégeim:-)
A desszert pedig az én egyik kedvencem a csokoládé mousse, melynek a tetejére csokiba mártott kandírozott cseresznyét tettem.
Recept itt található.



A vacsorához gyümölcságyon érlelet házi törkölypálinkát, saját termesztésű Balatongyöröki Olaszrizlinget és szintén saját termesztésű Sukorói Chardonay-t kínáltam a kedves vendégeimnek.
Remélem mindenki jól érezte magát.
Várlak máskor is szeretettel benneteket, ha erre jártok:-))

28 megjegyzés:

  1. Gesztenye! Nahát! Ez egy igazi vacsoracsatás vendégség volt! Gratulálok! Hamarosan fel is teszem!

    VálaszTörlés
  2. Nahát, már épp bekajálva ültem a gép elé. Szerencse ez csak vírtuális vacsi, mert másképp most szétdurrannék.

    VálaszTörlés
  3. Kedves Gesztenye
    Ez nem vacsora, hanem lakoma. Lehet, hogy végig se tudnám enni, de kísérletet azért tennék rá, mert nagyon remek fogásokat hoztál össze gratulálok:)
    Maradok 10-telettel NEDUDDGI

    VálaszTörlés
  4. Kedves Gesztenye! Hát én csak hápogni tudok, finomat főztél!!

    VálaszTörlés
  5. Kedves Gesztenye!Nagyon finomat főztél,abba a finom levesbe nagyon belekanalaznék!Szeretettel gratulálok!Georgina

    VálaszTörlés
  6. Ezt már űberelni sem lehetne. Ez egy tökéletes vacsora. Na csak majd figyeld a TV-ben -ha egyszer újrakezdődik a vacsoracsata- tuti, hogy ez a recepted elejétől a végéig benne lesz :) Én most szavazok nem akkor.

    Gyönyörű !!!

    VálaszTörlés
  7. Anyám!!! Azt sem tudom mit mondjak:) Eszméletlen menüt raktál össze, fogadd őszinte gratulációmat! A főfogás...hát attól elvesztem!!! Most sürgősen alkalmat kell találnom, hogy elkészíthessem, mert belepusztulok, ha nem kóstolhatom meg!:)

    VálaszTörlés
  8. Autumn!
    Köszi szépen, kedves vagy:-)

    NEDUDDGI!
    KÖszi Neked is a kedves szavakat!

    Andicsek!
    Örülök, hogy ízlett a vacsora :-))

    Georgina!
    Köszi, kedves vagy, látom Neked is tetszik:-))

    Viki!
    Dehogy nem lehet, majd meglátod:-)) KÖszi Neked is, a kedves szavakat:-))
    Szavazni majd Autumnál lehet a név bemondásával:-))

    Mézeskalács!
    Köszi, kedves vagy, valóban nagyon finom volt a főétel:-))

    VálaszTörlés
  9. Gesztenye!Az összes fogás nekem nagyon ízlene!
    A csoki mousse azért tetszik, mert nincs benne tojás.:-)
    A székely krokett nagyon érdekes ízvilágú lehet!A cipóban tálalt káposztás bablevest pedig már régóta szeretném elkészíteni.A cipó nem ázik meg addig míg el nem fogy a leves?:-)Gratulálok Neked!Az étlap is nagyon szép.

    VálaszTörlés
  10. Nelli!
    KÖszi a kedves szavakat.
    A cipót előtte meg kell pirítani, akkor kevésbé ázik el, gyorsan kell enni:-))

    VálaszTörlés
  11. Gesztenye, én a leves és a főétel után, diszkréten megkérdezném rosszpofátlanvendégmódjára, hogy nincs-e készen valami kis bonbonka vagy praliné leesőben, kóstolóban...persze utána megenném a csokimousse-t is :))) isteni menü, granulálok! :)

    VálaszTörlés
  12. Leesett az állam, mikor megláttam a vacsorádat.
    Ez aztán a vendégvárás!
    A menükártya is hatalmas ötlet:-)

    VálaszTörlés
  13. Így reggel, éhgyomorra kell nekem ilyeneket nézni!???:D

    Micsoda menűsor! Szívesen elmegyek hozzátok morzsabálba!

    VálaszTörlés
  14. Csak gratulálni tudok ehhez a menühöz! :) Azt hiszem ezt a sertésszüzet ki fogom próbálni!!! Gesztenye Tőlem megy egy nagy lájk! :D

    VálaszTörlés
  15. Jajj! Szóhoz sem jutok! Minden nekem való itt! :):)

    VálaszTörlés
  16. Fantasztikus vagy és még meghívó is volt :)

    VálaszTörlés
  17. Lenyűgöző ! Ha van benne bacon, csak hibátlan lehet :)

    VálaszTörlés
  18. Csodálatos menüt állítottál össze Gesztenye,én nem online vacsorára,hanem live vacsorára szeretnék menni:-)

    VálaszTörlés
  19. Gesztenye ez a vacsorameghívás és az egész menü csodálatos!!!! Isteni finom lehet minden, csak azt sajnálom, hogy saját magamnak kell elkészítenem és nem mehetek hozzád vacsorára.:)

    Szeretnélek meghívni egy játékra, ha lenne kedved hozzá. Kérlek nézzél be hozzám a részletekért.(díjak helyett kaptam én is, és remek ötletnek tartom)

    VálaszTörlés
  20. Hű, nagyon jó menüsor,nem is tudtam hogy teljes menüt kell készíteni. Nagyon guszta mindhárom.

    VálaszTörlés
  21. Sziasztok!

    Nagyon szépen köszönöm mindenkinek a kedves szavakat. Remélem egyszer összehozunk egy találkozót, és akkor élőben is lehet kóstolni:-))

    Ha tetszett, amit csináltam, akkor Autumnál, a Kutya és konyha blogban az én postomnál névbemondással lehet szavazni péntek éjfélig:-))

    http://kutyaeskonyha.blogspot.com/2011/02/ovcs-4-het-gesztenye-es-egy.html

    VálaszTörlés
  22. Ottis!
    Nem, dehogy kell teljes menüt készíteni, bármivel lehet játszani:-)
    KÖszi Neked is!

    VálaszTörlés
  23. Szuper összeállítás, gratulálok! Én a levesből repetát is kérnék :)

    VálaszTörlés
  24. Gratulálok! Engem a cipós leves vett le a lábamról.:)

    VálaszTörlés
  25. Erinacea!
    Köszi, kedves vagy:-))

    GasztroRéka !
    Örülök, hogy tetszett:-))
    Köszi Neked is!

    VálaszTörlés
  26. Ilyen cipós levest én is kérek! :) Nagyszerű ez a vacsoramenü:)

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...