2011. február 22., kedd

Pain Paillasse


Még sosem hallottam erről a kenyérről, amíg a napokban betértem Mariamhoz, a Reformnasik blogjába. Ott láttam meg ezt a kenyeret és a link alatt, amire hivatkozott található az a pékség, ahol ezt a finom kenyérfélét készítik. A kenyér történetét is ott olvashatjátok.
Rövid részlet belőle:
"A Svájcból érkező, alig néhány év alatt sikeressé vált kenyérkülönlegesség feltalálója Aimé Pouly genfi pékmester. 
A hosszúkás alakú ropogós kenyeret finom kézműipari érzékkel és bevált előállítási eljárás alapján fejlesztette ki. Visszatért a kenyérsütés régi hagyományaihoz, és eltökélte, hogy megsüti kedvenc gyerekkori kenyerét.
Az összetéveszthetetlen íz titkai között szerepel a kevés élesztő használata, a tészta hosszú pihentetési ideje és természetesen a felhasznált egyedi lisztkeverék."
Mariamnál leírt recept nagyon hasonlít a dagasztás nélküli kenyérre, csak itt nem nokedli keménységű a tészta, hanem picit "keményebb". Ebben a receptben a kenyeret a 12 órás kelesztést követően, a formázás után nem kell tovább keleszteni, azonnal sütőbe kerül. Vasárnap teljes egészében úgy készítettem, ahogy Mariam, nagyon finom ropogós héjú, de belül tömörebb kenyérkét kaptam. Tudtam, hogy lesz folytatása. Tegnap este bekevertem, majd ma reggel formáztam és nem tettem azonnal sütőbe, hanem hagytam kb. egy órát kelni.
Nagyon régóta sütök kenyeret, de ennyire finomat, amivel maradéktalanul meg lettem volna elégedve, most először. Nem tudom leírni milyen ropogós, belül szaftos, magos, csodakenyérkét sütöttem. A variációnak még nincs vége. Szóval a DNK -et is felülmúlta. A Reformnasikban olvasható az eredeti recept. A formázásról a videót itt találjátok. Köszönet a receptért itt is.
Azt írom le, ahogy én készítettem:

Pain Paillasse

Hozzávalók: 
30 dkg BL 80-as kenyérliszt,
20 dkg  tönkölybúza liszt (fehér)
1 dkg élesztő,
1 kiskanál árpamaláta szirup,
2 teáskanál só,
kb. 3 dl víz.

Elkészítés: a tésztát a sütés előtt legalább 12 órával előbb kell bekeverni. A hozzávalókat egy tálban jól elkeverjük. Mivel itt a tészta nem annyira folyós, inkább olyan lágy kenyértészta, ezért én kézzel kicsit átdagasztottam. Kelesztő tálba tettem, letakartam és a kamrában, hűvösre tettem. Itt hagytam 12 órát kelni. Másnap kivettem, lisztezett szilikon lapra tettem és kézzel téglalap alakúra lapogattam. Négyfelé vágtam és az egyiket megszórtam tökmaggal, a másikat napraforgó maggal, kettőt pedig üresen hagytam. Hosszában egyszer összehajtottam és kétszer megtekertem. Sütőpapírral bélelt tepsibe tettem úgy, hogy a papírt a tészták között kicsit magasabbra hagytam, nehogy összeérjenek. Kettő tetejét is megszórtam magokkal. 250 fokra előmelegítettem a sütőt, az aljába egy tepsit tettem és abba öntöttem legalább 1 liter vizet, ami jól bepárásította a sütőt. Ezen a hőfokon sütöttem 10 percet, majd 220 fokra levettem a hőfokot és így sült még 20 percet. Csak ajánlani tudom mindenkinek.



18 megjegyzés:

  1. Nagyon teszik, kívül-belül szuper!

    VálaszTörlés
  2. fú, ha lenne maláta szirupom, már megsütöttem volna :)

    VálaszTörlés
  3. Hát ez már megint egy CSODA! Látom megint elcsábulok;) Köszönet a receptért!

    VálaszTörlés
  4. Ildy, Eszter!
    Köszi kedvesek vagytok:-))


    Beastie!
    Cukorral is megsütheted. A maláta sziruptól sokkal szebb színe és állítólag ropogósabb lesz a héja.

    Edó!

    KÖszi szépen, most láttam a Te zsemléidet is, azok is fantasztikusak:-))

    Alchri !
    KÖszi szépen, majd megyek megnézem, mert a DNK nagyon szép lett:-))

    VálaszTörlés
  5. Biztos nagyon jó lehet, majd ki fogom próbálni! Tetszik a neve is! :D

    VálaszTörlés
  6. Csodásak Gesztenye! Bagette forma hiányában én is a megtűrt sütőpapírt fogom használni ezután! árpamaláta szirup hol kapható?

    VálaszTörlés
  7. Nagyon szépek! Megsütöm én is!

    VálaszTörlés
  8. Akkor ezek szerint méz is jó bele?! Én is szívesen kipróbálnám, mert nagyon guszta!!! :-DD

    VálaszTörlés
  9. Ritmus, Jade!
    KÖszönöm, kedvesek vagytok:-)

    Colors in the Kitchen!
    Köszi Neked is!:-)
    Árpamaláta szirupot egy bioboltban vettem, 330 gr-os.

    Moha!
    KÖszi, kedves vagy, várom az eredményt!

    Mézigörl!
    Szerintem igen, próbáld ki, biztos jó lesz.

    Mariam!
    KÖszi az ötletet, ez a mostani lett a csúcs, még kísérletezek az ízesítéssel:-)

    Bianka!
    Köszi, kedves vagy:-))

    VálaszTörlés
  10. Hú, ezek bitang jól néznek ki! Imádom a sokmagvas kenyérkéket! :))
    Hm, ezt muszáj lesz kipróbálnom...

    VálaszTörlés
  11. Már tegnap kerülgettem a bejegyzésed, de nem volt rá mód, hogy azonnal írjak, de most leplezetlenül rajongok!!! Szuperek!

    VálaszTörlés
  12. Komolyan mondom, teljesen le vagyok nyűgözve Tőled! Annyira jól néznek ki, hogy muszáj leszek kipróbálni!

    VálaszTörlés
  13. Csatlakozom Mézeskalácshoz, tényleg muszáj lesz..csak be kell szereznem az árpamaláta szirupot.

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...