2011. február 25., péntek

Sós piskóta körözöttel töltve Zila formában


Még soha nem sütöttem sós piskótát, de most mindenképpen ki szeretettem volna próbálni, a formához kapott CD-n olyan jó kis receptek és főleg képek voltak róla, hogy itt volt az ideje a próbának. Nagyon finom, mutatós kis falatkák lettek belőle. Bármilyen sós, zöldfűszeres , sajtos krémmel meg lehet tölteni, én most egyszerű kőrözöttel töltöttem meg.

Sós piskóta falatkák körözöttel töltve

Hozzávalók: 
8 dkg burgonyapehely,
5 dkg étolaj,
3 db tojás,
10 dkg liszt,
1 kiskanál bio vegeta,
1 dkg sütőpor,
1 dkg só,
1,5 dkg cukor,
1 kiskanál citromlé,
15 dkg víz.

Tölteléknek bármilyen krém, most éppen körözött.

Elkészítés: a liszt és a sütőpor kivételével mindent jó habosra keverünk, majd hozzákeverjük a lisztes sütőport is. A formát a leválasztó sprayvel kezeljük, majd a masszát beleöntjük és rázogatással a levegő buborékokat eltávolítjuk. Előmelegített sütőben, kb. 170 fokon 35-40 percig sütjük. Kivéve hagyjuk kihűlni, felfordítjuk egy tálcára és a formát levesszük róla. Én megvártam, amíg teljesen kihűlt, felvágtam egy éles késsel a csíkok mentén és csak utána vettem le róla a fém keretet. Ezután a lyukakba töltöttem a körözöttet és újhagymával és retekkel díszítettem.

15 megjegyzés:

  1. fú, ismételten irígy.
    ez is brutál jó.

    VálaszTörlés
  2. Gesztikém, még a formáról sem hallottam, csak tegnap nálad az édes változatról, és tessék itt van a következő költemény. Mit mondhatnék? Bárcsak nekem is lenne ilyen. Utána is nézek, pontosan mi ez és hogy működik.

    VálaszTörlés
  3. Nah... meggyőztél ezzel az újabb finomsággal! Veszek én is ilyen formát majd!:-)
    De addig is kérek egy ilyen kis körözöttes falatkát!:-)

    VálaszTörlés
  4. 4Gyerek!
    Még jobb, mint az édes:-))

    Kriszta!
    Köszi, kedves vagy:_))

    Fevikém!
    Nagyon szeretem ezt a formát, nyáron fagyit akarok benne készíteni:-)
    Az előző posztban megtalálod a kommenteknél a linket.

    Latsia!
    Küldöm a falatkákat:-))

    VálaszTörlés
  5. Szuper kombináció! Szinte a számban érzem a jó fokhagymás kőrözöttet!

    VálaszTörlés
  6. Imádnám, mert nekem a sósak jobban bejönnek, mint az édes változatok.
    Guszta ez a forma is, csak háááááát............ - na majd egyszer ha már fiatalabb leszek :)

    VálaszTörlés
  7. Nagyon jól néz ki! Csak ne lennének olyan drágák ezek a formák..

    VálaszTörlés
  8. Én szoktam sós piskótát készíteni, de eddig csak "piskótatekercs" formában. :) Legközelebb valami hasonlóval is megpróbálkozom.

    VálaszTörlés
  9. Még soha nem hallottam sós piskótáról, mindenképp kipróbálom:-)
    Nagyon hasznos holminak tűnik ez a Zila forma:-)

    VálaszTörlés
  10. Erinacea!
    Köszi, kedves vagy!

    Viki!
    Bizony nagyon húzós, de nekem ajándék volt, igaz kicsit segítettem a családnak benne:-)

    Gyöngyi!
    Igen, most van egy új forma, karácsonyra már kinéztem magamnak:-))

    Dia!
    Nagyon finom volt:-)

    Citromhab!
    Ezelőtt én sem hallottam, de nagyon finom volt:-)

    VálaszTörlés
  11. Eszméletlen finom lehet, most jó nagyokat nyelek.:))

    VálaszTörlés
  12. Elállt a lélegzetem! Istenien néz ki! (A formáért pedig irigykedem! :-DDD)

    VálaszTörlés
  13. Gizi!
    Köszi, kedves vagy:-))

    Mézigörl!
    Köszi neked is, a forma fantasztikus jó, csak ne lenn ennyire drága:-)

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...