2011. február 13., vasárnap

Túrós batyu


Tegnap épp azon gondolkodtam, hogy be kellene keverni a túrós batyuhoz a tésztát és betenni egy éjszakára a hűtőbe, hogy megint egy kis időt nyerjek, mert ma megint sok dolgom volt. A fiúknak viszont mindenképpen szerettem volna sütni valamit a síelésre. Ekkor láttam meg Mézigörlnél a FB-on a meggyes túrós batyuját. Rögtön el is olvastam a receptet és megfogott az, hogy bár élesztős, de nem kell keleszteni. Gyors döntés, tudtam, hogy ez lesz holnap amit elkészítek. Tapasztalatom, hogy a tészta nagyon klassz volt, jól lehetett vele dolgozni. Kicsit a formázáson lehet még javítani, de elsőre nem lett rossz, ugyanis még sohasem sütöttem batyut:-)) A receptet tudom ajánlani mindenkinek, jobban ízlett, mint a hagyományos kelttészta. Én a meggyet most kihagytam, csak túró töltelék került bele és nem mézet használtam, mert nem volt itthon. Eredeti recept itt található. Ebből az adagból nekem 16 db lett. Köszönöm a receptet itt is.

Túrós batyu

Hozzávalók:
50 dkg liszt,
20 dkg vaj,
1 evőkanál tejföl,
4 evőkanál cukor,
2 tojás, 
2 dkg élesztő, 
1 dl tej, 
csipet só,

a lekenéshez: 1  tojás, 1 evőkanál tejszínnel felverve,

a töltelékhez:
50 dkg túró,
10 dkg porcukor,
1 citrom héja,
1 evőkanál citromlé,
1 csg vaníliás cukor,
1 tojás.

Elkészítés: az élesztőt egy kevés cukorral és liszttel felfuttattam. A kenyérsütő gépbe tettem mindent és dagasztó programra kapcsoltam, de csak addig hagytam benne, amíg a tészta összeállt gombóccá. Ekkor kivettem és kézzel gyúrtam tovább. A tésztát feleztem, majd téglalap alakúra nyújtottam és vízszintesen kettévágtam, majd függőlegesen 4-be. Így kaptam 8 négyzetet. Nem kell keleszteni!!!
Mindegyik négyzet közepébe tettem egy evőkanál túrótölteléket, majd a szembelévő sarkakat összecsippentettem. Sütőpapírral bélelt tepsibe sorakoztattam őket, a tejszínnel felvert tojással lekentem és előmelegített sütőben 170 fokon szép pirosra sütöttem. Rácson hagytam kihűlni. A tetejét porcukorral szórtam meg. Nagyon finom, érdemes kipróbálni.

29 megjegyzés:

  1. Nagyon szépek,én is imádom!

    VálaszTörlés
  2. Gyönyörű szép! Azért is szuper, mert a boltiak egyre rosszabbak. Gratulálok!

    VálaszTörlés
  3. Gyönyörűek lettek,én is terveztem már a hétre,de szerintem csúszik egy két hetet:-),addig hizlalom itt a szemem:-)

    VálaszTörlés
  4. Na, túrós batyu/bukta hullám indult?
    1-2 példányt indíts útnak errefele, hátha nem akasztja le senki az úton (bár kétlem)

    VálaszTörlés
  5. Ahogy ránéztem, már híztam is egy kilót! Nagyon guszták!

    VálaszTörlés
  6. Jó kis gyors süti, és nagyon szép! Viszem a receptet, köszi:)

    VálaszTörlés
  7. Micsoda gyönyörűségeket készítesz mostanában!:-)

    VálaszTörlés
  8. GsztroRéka!
    Én boltban egyáltalán nem veszek:-)
    Valóban nagyon finom:-)

    VálaszTörlés
  9. Ditta!
    Én is csak a szemem hizlaltam, ugyan megkóstoltam, mert a fiúknak odacsomagoltam mindet:-)

    VálaszTörlés
  10. 4Gyerek!
    Nem tudom útnak indítani, mert a fiúk mindet elvitték:-)
    Majd legközelebb.

    VálaszTörlés
  11. Mónika!
    Ne máá, a ránézés nem hizlal annyira:-))

    VálaszTörlés
  12. sejtettem. de sütöttem ám másfajta túrósat.

    VálaszTörlés
  13. Ezek a perfekt kis turó batyuk nagyon gusztusosak, és gyönyörü szépek. Talán gyerek koromban ettem ilyen finomságot. A recept könnyünek néz ki, csak át kell forditanom, az Amerikai sujra.
    BOLDOG VALENTIN NAPOT KIVÁNOK!

    VálaszTörlés
  14. Juj, de jól néz ki! Nyamiiiiiiii

    VálaszTörlés
  15. Elisabeth !
    Köszi a köszöntést, én is hasonló jókat kívánok Valentin nap alkalmából:-))
    Próbáld ki, meglátod nem fogod megbánni:-))

    VálaszTörlés
  16. Edó!
    Köszönöm, már meg is néztem, nagyon kedves vagy:-)

    VálaszTörlés
  17. Bianka!

    Köszi szépen, szívesen cseréltem volna a tortádból egy szelettel:-))

    VálaszTörlés
  18. Jöttem én is batyunézőbe! Ugye, milyen finomak? Amióta kipróbáltam, csak ezzel a tésztával készítem a batyukat. Gyors, finom és puha tészta, nagyon sokáig friss marad, ha marad! :-D Örülök nagyon, hogy nektek is ízlett! :-D

    VálaszTörlés
  19. Mézigörl!
    Már csak fényképen láthatók:-))
    Azt hiszem első számú tészta lesz nálam:-)
    KÖszi itt is :-)

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...