2011. február 26., szombat

Virslis buci


Egy időben sokszor készítettem ezt a finomságot, aztán hosszú szünet. Most a kisfiam barátnője kedvéért álltam neki. A virsli, amit vettem viszonylag hosszú volt ahhoz, hogy egyben készítsem el, ezért félbe vágtam  és úgy tekertem be a tésztába.  Most csak sima virslis buci lett, de lehet variálni, hogy feltekerés előtt a tésztát mustárral, vagy ketchuppel meg lehet kenni, melegen a legfinomabb, de ha megéri másnapot, akkor is nagyon finom.

Virslis buci:

Hozzávalók: 
50 dkg liszt,
2 dkg élesztő,
1 tojás,
1 dl joghurt,
kb 1,5 dl tej,
5 dkg vaj,
1 kiskanál árpamaláta szirup (elhagyható)
2 mokkáskanál só,
kb. 10 db virsli, 

a megkenéshez:
egy tojássárgája,
egy kanál tejszín.


Elkészítés: az élesztőt kevés liszttel, a maláta sziruppal és1 dl  tejjel felfuttatom. A kenyérsütő gépbe teszek mindent és dagasztó programra kapcsolom. Ez másfél óra, aminek a végén szépen megkel a tészta. Kiborítom és kicsit összegyúrom, majd hagyom 10 percig pihenni. Ezután ujjnyi vastagra kinyújtom és az elfelezett virslinek megfelelően téglalap alakúra vágom. Mindegyik virslit becsomagolom a tésztába, az aljára kerüljön ahol összeér a tészta. A tetejét két-három helyen bevágom és hagyom ismét kelni kb. 40 percig. Ekkor a tetejét megkenem tejszínnel elkevert tojássárgájával és előmelegített sütőbe teszem. 170 fokon. légkeveréssel sütöm kb. 30 percig.

13 megjegyzés:

  1. Gyönyörűséges bucik!!! Vacsorára jöhetne is.:)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon jól hangzik! Biztosan nagy sikere lenne itthon.

    VálaszTörlés
  3. Jól néz ki és a kép is nagyon tetszik!

    VálaszTörlés
  4. Precioso blog , preciosas fotos y excelentes recetas ...desde España .saludos MARIMI

    VálaszTörlés
  5. Gizi!
    Régen sütöttem, pedig nagyon szeretjük:-)
    Köszi szépen!

    Gomba!
    Köszi, nekem is tetszik:-)

    Mézeskalács!
    Próbáld ki, ízleni fog. Ha magunknak készítem, akkor felcsavarás előtt megkenem mustárral:-)

    Puszedli!
    Köszi, kedves vagy!:-)

    VálaszTörlés
  6. Marimi!
    Muy bien, muchas gracias.
    En otras ocasiones te espera!

    VálaszTörlés
  7. Fantasztikus és a kép is meseszép

    VálaszTörlés
  8. Nagyon szeretjük az ilyen virslit! :)

    VálaszTörlés
  9. Kedves Gesztenye! Te lettél az Online Vacsoracsata 4. hetének egyik játékosa! Kérlek nézd meg a blogom!
    Üdv,
    Kutya és Konyha

    VálaszTörlés
  10. Gyönyörűek lettek,nagyon ügyes vagy!:-)

    VálaszTörlés
  11. A kép gyönyörű!
    És köszönöm a receptet, eddig sima leveles tésztával csináltam, de ez sokkal jobb ötlet!

    VálaszTörlés
  12. Én is készítettem már leveles tésztával, de ezentúl így fogom! Szép a kép is!!

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...