2011. február 10., csütörtök

VKF 40! - Churros fahéjsziruppal



Régebben, amikor még csak nézegettem a szebbnél szebb gasztroblogokat, feltűnt ez a rövidítés, hogy VKF!. Azt hittem ez egy olyan dolog, amit csak egy bizonyos bennfentes kör ismer. Nagyon nem néztem utána, hogy mit is takar, de aztán egyszer rátaláltam a megfejtésre. Még ekkor sem vettem a bátorságot, hogy induljak rajta. Hogy jövök én a nagy gasztrobloggerekhez, akik ezt már profi módon űzik:-)))
Aztán Trinity kedvéért mégis rávettem magam. Utána még egyszer-kétszer indultam a játékon, de valahogy mindig kicsúsztam az időből. 
Tücsök Bogár a házigazdája a VKF! (Vigyázz Kész Főzz) 40. fordulójának, aki a fánk témát adta leckének, de nem ám csak úgy lekvárral, hanem valamilyen öntettel, szósszal. Nagyon örültem, a kiírásnak mert a fánk nagy kedvencünk, annak ellenére, hogy csak az évnek ebben a szakaszában készítem.
Most is az utolsó pillanatban készítettem el a "pályaművemet", mindenképpen olyat szerettem volna, amilyet még nem készítettem. Napokban keresgéltem a könyveim között és megakadt a szemem a Fűszer Enciklopédián (Salle Morris és Lesley Mackl). Nem nagyon tudtam letenni, annyi jó dolog volt benne. Ebben láttam meg ezt a receptet is és tudtam, hogy ezzel fogok indulni. Elég gyorsan el lehet készíteni, frissen nagyon finom, mégsem kerül sűrűn az asztalunkra, mert azért ez több olajat szív magába, mint a farsangi fánk. Ánizsos, fahéjszirupot készítettem hozzá, amibe meg lehet mártani. 
Egyébként a churro spanyol édesség, sült tésztarudacskák, cukorba forgatva.
Csillagcsöves habzsákból nyomtam, de valószínű a tészta kicsit lágyabb lett, mert sütéskor a recék eltűntek róla:-))

Churros ánizsos fahéjsziruppal

Hozzávalók:
5 dkg vaj,
7 dkg liszt,
1,3 dl tej,
csipet só, 
2 tojás,
olaj a sütéshez,
a beforgatáshoz: fahájas porcukor
a mártogatáshoz: ánizsos fahéjszirup

A tészta készítése: Lábasban felolvasztjuk a vajat a tejjel és egy percig hagyjuk forrni, majd beleszórjuk az átszitált lisztet.  Addig keverjük, amíg az edény falától elválik. Ezután egy tálba tesszük, kicsit hűlni, majd egyenként jól elkeverjük benne a tojásokat. Közben kb. 180 fokra melegítjük az olajat, a tésztát csillagcsővel ellátott habzsákba tesszük és különböző formákat nyomunk az olajba. Szép aranysárgára sütjük őket, majd papírtörlőre szedjük, hogy a felesleges olajat le tudjuk itatni róla. Fahéjas porcukorba forgatjuk, fahéjsziruppal tálaljuk.
Variációk: a kisült tészták végét csokiba is lehet mártani.

Ánizsos fahéjszirup

Hozzávalók: 
10 dkg porcukor,
1 db csillagánizs,
kiskanál őrölt fahéj,
1 narancs leve (vérnarancsot használtam),
1 dl víz.

Elkészítés: a narancs levét kinyomjuk, a csillagánizst mozsárban finomra törjük. Kislábasban összekeverjük a  vizet a porcukorral, beletesszük a fahéjat és a csillagánizst, jól beforraljuk. Utána mehet hozzá a narancs leve és már kész is.. Nagyon finom!


22 megjegyzés:

  1. nekem is volt a közelmúltban egy sikertelen churros-os próbálkozásom.
    habzsákom, nyomócsövem meg azóta sincs.
    a tiedek ellenben szépre sikeredtek, az ánizsos fahéjszirup próbáért kiabál.

    VálaszTörlés
  2. Megkaptam az üzenetet, bár jöttem volna a churrosodra magamtól is, mert csodaszépre sikerült!
    A blogom vacakolt, de már újra láthatók a képek.

    VálaszTörlés
  3. Meg a Valentin-nappal is egyezik hangulatban.

    VálaszTörlés
  4. Naneeeee! :D:D Múlt hétvégén akartam csinálni, már meg is vettem hozzá mindent, de Bence lefújta, hogy inkább majd most! :D:D Hasonló az én receptem is. Kár hogy nem tudjuk beletölteni a csokit :) - E.

    VálaszTörlés
  5. 4Gyerek!
    A szirup nagyon fini9m volt, viszont a churros csak frissen jó:-)
    Én egy cuki diszkontban vettem egy nagyon jó kis habzsákot, belül műanyag, könnyű tisztítani, meg csillagcsöveket is hozzá.

    VálaszTörlés
  6. Családi tűzhely!
    Tovább tartott elpakolni és elmosogatni a fényképezés után, mint maga a fánk készítés:-))

    VálaszTörlés
  7. Kati!
    Én ugyan nem szeretem a Valentin napot, mert nagyon műnek tartom, de azért egy szív forma kijött belőle, véletlen volt:-))

    VálaszTörlés
  8. Benc-E-moke!
    Próbáld ki, frissen nagyon finom, a csoki betöltés tényleg jó ötlet, ha vastagabb csillagcsővel készíted, megpróbálhatod:-))

    VálaszTörlés
  9. Hú Gesztike, nagyon szupi. Nekem nagyon tetszik. Különösen a fahájas szirup keltette fel az érdeklődésemet. Az a csillagánizs a tetején - remélem nem beszélek hülyeségeket - állati jól néz ki, és ha lenne még szaglásom, biztosan az illata is csábító lenne! Nagyon guszta Gesztike!
    Ja, és most utólag gratulálok a tegnapi bucikhoz is. Megcsinálom! Ez fenyegetés! Persze nem komoly, mert gondolom fele hozzávaló nem áll a rendelkezésemre! szeretettel f.evi

    VálaszTörlés
  10. Olyan szorgos voltál mostanában is-jövök hozzád ötletekért! Ez pl. nagyon bejön nekem, gusztusos és a szirup isteni lehet!!

    VálaszTörlés
  11. Ez a szirup fenomenális!!! Nagyon finom lehetett a churrossal.

    VálaszTörlés
  12. Juj, de naggggyon finom lehet....!

    VálaszTörlés
  13. Nagyon mutatósak. Nekem csak egy bajom van ezekkel a csodákkal, hogy olaj kell a sütéshez, amit nem tudok elfogyasztani. A mai fánkomat is csak kisütöttem, de nem is kóstoltam meg, de azért elfogyott :)

    A családnak azért elviszem a receptjét.

    VálaszTörlés
  14. Fevikém!
    Várom a beszámolót a bucikról.
    Köszi a dicséretet, aranyos vagy:-))

    VálaszTörlés
  15. Trinity!
    Időm, mint a tenger:-( ezért itt szorgoskodom.
    Köszi, kedves vagy:-)

    VálaszTörlés
  16. Mézeskalács!
    Igen nagyon finom volt, de csak frissen:-))

    VálaszTörlés
  17. Eszter!
    Ezt is ki kellett próbálni egyszer:-)
    Köszi kedves vagy:-)

    VálaszTörlés
  18. Viki!
    Nálunk sem sűrűn van az asztalon olajban sültétel:-)

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...