2011. február 9., szerda

Zöldfűszeres buci



Tavaly sóvárogva néztem azokat a gasztroblogokat, ahol medvehagyma volt az egyik hozzávaló az ételekhez. Nekem nem sikerült friss medvehagymát szerezni, meg nem is láttam még sohasem. Most viszont a zöldségesnél találtam szárítottat, isteni illata volt. Mindenképpen ki szerettem volna próbálni valamiben. Amikor láttam, hogy nincs itthon a páromnak sem kenyér, sem péksütemény, akkor beindult a gépezet. Naná, hogy a péksütibe kellene tenni, hogy valami finom és különleges jöjjön ki belőle. A régi blogomban van egy nagyon klassz zsemlekenyér recept, amit Limaránál láttam. Ezt átvariáltam egy kicsit és mondhatom régen sütöttem ilyen finom péksüteményt. Legközelebb bátrabban teszek bele zöldfűszereket.

Zöldfűszeres bucik

Hozzávalók:

50 dkg fehér tönkölybúza liszt,
2,5 dkg élesztő,
1 teáskanál árpamaláta szirup (Gerstenmalz sirup),
1 teáskanál só,
csipet aszkobinsav,
2 evőkanál étolaj,
1 evőkanál tejpor,
kb. 3-3,5 dl víz,
2 evőkanál szárított medvehagyma,
2 evőkanál szárított metélőhagyma. 


Elkészítés: az élesztőt kevés vízzel, az árpamaláta sziruppal és 2 evőkanál leszttel elkevertem és hagytam 15 percig dolgozni az élesztőt. Ezután mindent a kenyérsütő gépbe tettem, dagasztó programra kapcsoltam és ott is hagytam megkelni. Amikor lejárt a program, kiborítottam a tésztát és kicsit átgyúrtam. A tésztát 12 egyforma részre vágtam és hosszúkás buci formákat formáztam belőle. Sütőzacskóba tettem, 2 sorba, 6 -6 darabot és a zacskó száját becsukva, hagytam kelni addig, amíg ismét duplájára kel. Ekkor óvatosan benyúltam a zacskóba és késsel akartam bevágni a bucikat, de nem nagyon sikerült, ezért fogtam egy ollót és azzal csippentettem be. Még hagytam pár percig kelni, majd a sütőzacskóba spricceltem egy kevés vizet és a visszazártam.  Előmelegített sütőbe, 220 fokra tettem be sülni 10 percre, majd levettem a hőfokot 200 fokra és még ott sült kb. 10 percet. A sütőből kivéve, a zacskó felnyitásánál vigyázni kell, mert kicsap a gőz. Nagyon finom lett.



10 megjegyzés:

  1. Ez nagyon finom lehet, meg a képek is csodásak!

    VálaszTörlés
  2. Gyönyörűek, még cserepesek is! Én tavaly tavasszal próbáltam először a medvehagymát, na akkor én is csináltam belőle bucikat is, de talán a krémleves volt a kedvencem!

    VálaszTörlés
  3. Csodaszépek ezek a bucik!!! Tavaly nem sikerült medvehagymát venni, de idén jobban ráhajtok a fellelésére.

    VálaszTörlés
  4. Bianka!
    Köszi, kedves vagy, a párom is nagyon megdicsérte:-))

    VálaszTörlés
  5. Ritmus!
    Igen nagyon finom volt, főleg frissiben:-))

    VálaszTörlés
  6. Erinacea!
    Sajnos nem volt lehetőségem a frisshez, na de majd idén:-)

    VálaszTörlés
  7. Gizi!
    Ha a közeledben találsz szóljál nekem is :-))
    Köszi, kedves vagy!

    VálaszTörlés
  8. De jó lenne megkóstolni! Gyönyörűek!!

    VálaszTörlés
  9. Eszter!
    Még ma is nagyon finom volt:-))
    Köszi kedves vagy:-)

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...