2011. március 31., csütörtök

Bagett sütőformában


Megérkezett a bagett sütőformám, nagyon örültem neki. Nem is én lettem volna, ha azonnal ki nem próbálom. Gyorsan bekevertem egy adag tésztát és a kelés után már ment is a formára. Beastie az előző bejegyzés kommentjénél adott egy jó ötletet, hogy a forma pont befér a legnagyobb sütőzacskóba. Ott kelt a tészta másodszor. A sütő aljába egy régi tepsibe vizet is tettem  a sütő aljába. Alig bírtam kivárni, hogy kisüljön. Párom azt mondta, hogy pont úgy néz ki, mint a bolti, csak finomabb:-)) Nagyon meg vagyok elégedve vele. Ma amikor jöttem anyukámék, akkor sült ki a nekik szánt adag. Gyorsan felszeltem és és mi mással is ettük volna, mint medvehagymás, zöldfűszeres házi sajtkrémmel, amit reggel feltettem csöpögni és a kenyérrel együtt lett kész. Újhagymával, retekkel nem is kellett volan finomabb. Apukám nem győzte dicsérni.
Mindenkinek csak ajánlani tudom, nagyszerű dolog.

Bagett sütőformában

Hozzávalók: 
30 dkg tönkölybúza liszt,
2 evőkanál búzadara,
10 dkg réteszliszt,
20 dkg öregtészta,
2 evőkanál olaj,
2 kiskanál só,
1 kiskanál árpamaláta szirup,
1 dkg élesztő,
kb. 3 dl savó (a házi krémsajtból csöpögött ki).

Elkészítés: az élesztőt kevés liszttel, az árpamaláta sziruppal és egy dl savóval felfuttatjuk. Ezután a lisztet átszitáljuk és az olaj kivételével mindent a kenyérsütő gépbe teszünk. dagasztó programra kapcsolva összeállítjuk a tésztát. Amikor már szépen összeállt, akkor tesszük hozzá az olajat, legalább 2 részletben. Amikor a dagasztásnak vége, akkor kivesszük a tésztát és egy kelesztő tálban hagyjuk a duplájára kelni. Ezután 3 részre osztjuk és egyesével kézzel téglalappá lapogatjuk. A tésztát feltekerjük, szépen megformázzuk és a bagett sütőforma mélyedéseibe tesszük. Az egészet egy sütőzacskóba bujtatjuk. Hagyjuk kelni ismét a duplájára. A végén éles késsel több helyen bevágjuk és előmelegített sütőbe 230 fokra tesszük be süni 10 percre, majd levesszük a hőfokot és így sütjük kb. 30 percig. A sütő aljába egy tesibe vizet teszünk, hogy jó párás legyen a sütő. Rácsra téve hagyjuk kihűlni.

30 megjegyzés:

  1. Ez már az új sütőformában sült látom!:-)Szépek lettek!

    VálaszTörlés
  2. Nelli!
    Igen és nagyon örülök neki, olyan ropogós lett és szép magas:-)

    VálaszTörlés
  3. Gyönyörűek! Tényleg mint a bolti, de elhiszem, hogy finomabb!

    VálaszTörlés
  4. Na most aztán vehetek egy bagett formát, hogy kipróbálhassam ezt a receptet. :) Gyönyörűek lettek.

    VálaszTörlés
  5. Szerintem szebb mint a bolti!! :)) Ezzel a formával már én is szemezek egy ideje, bár nem tudom mi a fenét agyalok annyit, mikor szeretjük a bagettet. :D
    Most reggelire jól is esne :)

    VálaszTörlés
  6. Jajj, ne állnánk úgy anyagilag ahogy. Akkor tuti már nálam is a konyhai kütyü-mütyük seregét erősítené egy ilyen forma.
    Használd sokáig nagy-nagy megelégedettrégetekre. No meg egészségetekre.
    Amúgy ki lenne az aki "készletre" rendelne formát, nem pedig azonnali hatállyal tenne eleget a kíváncsisága kielégítésére?

    VálaszTörlés
  7. Szia, kérlek írd meg hol szerezted be, én is vágyom rá egy ideje, de most a te bejegyzésed hatására meg is veszem.
    Köszönettel: Sziszi

    VálaszTörlés
  8. Erinacea!
    KÖszi kedves vagy:-)

    Tücsök Bogár!
    Tényleg szuper a sütő, imádom, hogy az alja olyan "pöttyös" mintás és nagyon ropogós:-))

    Emőke!
    Még másnap is finom, kicsit felmelegítve, mint a friss:-))

    4Gyerek!
    Ezt a nyuszi hozta nekem, és nagyon örülök neki, már rendelésre sütöm a bagettet, anyukáméknak:-)))

    Sziszi!
    Az előző bejegyzésemből kiderült, de ide írom:
    http://kookta.hu/webshop/product.php?id_product=243

    VálaszTörlés
  9. Gyönyörű lett. Én a sajátjaimat hosszába metszem be, úgy repednek őrült módon......a forma csomagolásán található recept viszont nekem nagyon nem sikerült - maradtam inkább a DNK alapnál - az mindig hibátlan

    VálaszTörlés
  10. Maxnál vannak receptek és képek sütőforma nélküli bagett készítésre - ki bátorság, az is jól sikerült....

    http://maxkonyhaja.blogspot.com/2010/03/bagett-dnk-dagasztas-nelkul-keszult-no.html

    VálaszTörlés
  11. Gesztenye,nem sokat tétlenkedtél,gyorsan felavattad,de így is kell:-),gyönyörűek lettek a bagettek!

    VálaszTörlés
  12. Nagyon szépek lettek!!!
    Erősen irigykedem a sütőformád miatt..

    VálaszTörlés
  13. Gyönyörűek lettek.Biztosan finom is.

    VálaszTörlés
  14. Nagyon guszták lettek! El is hiszem, hogy finomabb, mint a bolti!

    VálaszTörlés
  15. Gesztike! Ugye, hogy mennyire lázba tud hozni egy ilyen forma ? Azt elhiszem, hogy nem győztétek dícsérni. Én is mindenkinek szívből ajánlom.
    (Tudod, hogy már vártam a kisült bagetted?!) Nagyon-nagyon szép lett.

    VálaszTörlés
  16. Sziasztok!
    Köszönöm mindenkinek a kedves szavakat:-))

    Beastie!
    Köszi az ötletet, meg fogom nézni:-)

    Viki!
    KÖszi kedves vagy. Igazából Te inspiráltál rá és nagyon örülök neki:-))

    VálaszTörlés
  17. Ugye milyen klassz? Mi is imádjuk a formával készített bagetteket! Jah, és ha az ember egyszer rákap, nem tud róla leállni! Veszélyes egy dolog ez! :-))

    VálaszTörlés
  18. Kedves Gesztenye!
    Nagyon-nagyon finom lett a bagettem,a te recepted alapján.Viszont én gyakrabban szeretnék bagettet sütni mint ahogy savóm van itthon,szerinted savó nélkül is ugyanolyan jó lesz? A sütőzacskót leszámítva mindent ugyanúgy csináltam,van bagett sütő formám is,ha vízzel csinálom szerinted jó lesz?

    VálaszTörlés
  19. Pilchard!
    Köszi a visszajelzést, nagyon örülök, hogy ízlett!
    Nyugodtan készítsd vízzel, azzal is jó. Ha nekem nincs savóm, akkor én is vízzel készítem!
    Próbáld ki a sütőzacskót, meglátod fantasztikus ropogós lesz.
    Amikor beleteszem a tésztát a formába, az egész formát húzom bele a zacskóba.
    Remélem tudtam segíteni:-))

    VálaszTörlés
  20. Mézigörl!
    Imádom, azóta majdnem minden nap használatban van:-)) Bezony veszélyes:-)

    VálaszTörlés
  21. Kedves Gesztenye!
    Gyönyörűek a bagettek, gondolom az íze is nagyon finom! Ezen felbuzdulva azonnal rámentem az oldalra, hogy megrendeljem a sütőformát, de sajnos "Ez a termék jelenleg nincs készleten." így nem tudtam megrendelni.
    Esetleg nem tudsz segíteni, hol lehet még beszerezni?

    Az öregtészta receptjét leírnád, mert kerestem a receptek között, de sehol nem találtam.

    Az árpamaláta szirupot hol szerzed be?
    Elnézést, hogy ennyit kérdezek!
    Hálás köszönettel.

    VálaszTörlés
  22. Kedves Györgyi!

    Sütőformát még itt is találsz:
    http://www.desszertmester.hu/termekek/sutoformak/kulonleges-sutoformak/bagett-sutoforma
    A forma valóban fantasztikus, csodás bagetteket lehet vele sütni.
    Az öregtésztát itt találod Limaránál:
    http://limarapeksege.blogspot.com/2008/11/regtszta-tulajdonkppen-vletlennek.html
    Én öregtésztát úgy készítek, hogy mindig az előző dagasztásból elveszek egy 20 dkg-os darabot és azt teszem zárható dobozban a hűtőbe.
    Az árpamaláta szirupot bioboltban vettem.
    Remélem tudtam segíteni.

    VálaszTörlés
  23. Kedves Gesztenye!

    Nagyon szépen köszönöm a gyors segítséget.
    Még egy kérdésem lenne, a sütőzacskót hol veszed, és milyen méretben.
    Köszönöm.

    VálaszTörlés
  24. Sütőzacskót bármelyik nagy bevásárlóba, DM-be, nagyobb élelmiszerboltban kapsz. A mérete 45x35.
    Majd meséld el, hogy sikerült:-)

    VálaszTörlés
  25. Nagyon szépen köszönöm.
    Ha megkapom a sütőformát, feltétlenül beszámolok róla, hogy sikerült.

    VálaszTörlés
  26. Kedves Gesztenye!
    Megérkezett a sütőforma a Kookta-ba, megvettem, és megsütöttem a bagetteket, a recepted alapján.
    Olyan nagy sikere van, hogy azóta minden nap sütöm.

    Azt még meg szeretném kérdezni, hogy az 1x megkelt tésztából Te is lecsípsz 20 dkg-ot a következő adaghoz?
    1 dkg. élesztőt is mindég adsz hozzá?

    Én kimérem a hozzávalókat, az öregtészta helyett a lecsípett 20 dkg-ot adom hozzá, és az élesztőt is felfuttatom, és hozzáadom.

    Így jó?
    Köszönettel: Györgyi

    VálaszTörlés
  27. Györgyi!
    Nagyon örülök, hogy ízlik a bagett!
    igen minden alkalommal teszek el a tésztából a következő sütéshez és még adok hozzá 1 dkg élesztőt, amit én is felfuttatok.
    Használd egészséggel!

    VálaszTörlés
  28. A kis lyukakba nem ragadt bele a tészta?

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...