2011. március 14., hétfő

Csirkesült narancsos gránátalmával


Igen, megint nem tudtam ellenállni a gasztroújságoknak, pedig megígértem magamnak, miután már alig van hová tenni a sok régi újságot, hogy elég volt, nem veszek többet. A Kiskegyed konyhájának extra kiadásában találtam ezt a receptet. A napokban vettem egy szép gránátalmát azzal a szándékkal, hogy majd felhasználom valami sütihez., de az újságban látott recept azonban másfelé terelt. Volt itthon minden hozzá, csak sertés hús nem. Nem gond, áthidaltam a problémát csirkecombbal.. Mi szeretjük az édesebb ételeket., ezért is esett a választásom erre a receptre. Olvasása közben szinte éreztem az ízeket a számban...nos nem csalódtam, sőt még annál is jobb lett, mint amit elképzeltem...a narancs édes, a gránátalma enyhén savanykás íze pazarul párosult a lencsepüré sós és vöröshagymás ízével. Egyszerűen fantasztikus volt...kicsit többet kellett vele dolgozni, mint egy átlagos második fogással, de megérte. Az eredeti recept még mazsolát is ír bele, de azt én kihagytam, nem szeretem túlságosan az ételekben.

Csirkesült narancsos gránátalmával

Hozzávalók:

1 db gránátalma,
3 db narancs (kettőnek a húsa, egynek a leve),
1 fej vöröshagyma,
4 evőkanál olaj,
20 dkg lencse,
1 evőkanál dijoni mustár,
8 db csirke felső comb,
só,
őrölt bors,
1 evőkanál vaj,
2 evőkanál barnacukor,
1 mk. őrölt fahéj,
1 mk. őrölt szegfűszeg,
2 db szegfűbors.


Elkészítés: a lencsét bő vízben puhára főzzük és leszűrjük. Közben a csirkecombokról leszedjük a bőrét, a húst sóval, őrölt borssal beszórjuk és fél órát állni hagyjuk. Ezután kevés olajon pirosra sütjük. Két narancsot meghámozunk, gerezdekre szedjük, a gránátalmát negyedekbe vágva kés hegyével kiszedjük a magokat., a harmadik narancsot kinyomjuk. A vajat a cukorral megolvasztjuk, majd belekeverjük a gránátalmamagokat és a narancsot gerezdeket, a narancs levét, jól átforraljuk. Közben ízesítjük a fahéjjal, a szegfűszeggel és a szegfűborssal. A húsból visszamaradt olajban üvegesre pirítjuk a hagymát, majd a leszűrt lencsét rádobjuk és pár percig pirítjuk. Ezután botmixerrel pürésítjük, sóval, őrölt borssal, dijoni mustárral ízesítjük. Tálaláskor kanálnyi lencsepürét teszünk a tányérra, arra tesszük a csirkecombokat és köréje szedjük a gyümölcsmártást.

10 megjegyzés:

  1. Hű de csodás látványt nyújt

    VálaszTörlés
  2. Amiben gránátalma van az csak finom lehet:)

    VálaszTörlés
  3. Szeretem az ilyen kombinációkat!Guszta!

    VálaszTörlés
  4. Ez annyira jól néz ki!Bocs,hogy leírom de összefut az ember szájában a nyál!!Fincsi lehet!!

    VálaszTörlés
  5. Most amazing and delicious recipe. I love pomegranate. Very creative dish!
    Have a wonderful day:D

    VálaszTörlés
  6. Szeretem a gyümölcsös húsokat, ma is ilyen készült nálunk.
    Biztos ez is kedvenc lenne.

    VálaszTörlés
  7. Bianka, Titi, Családi tűzhely!
    KÖszi, kedvesek vagytok. Igen nagyon finom volt:-)

    Mónika, Ottis!
    Köszi nektek is:-)

    Georgina!
    Köszi, igen nagyon finom, érdemes kipróbálni:-)

    Elisabeth!
    Thank you, very nice:-)))

    Nelli!
    Mi is szeretjük, megyek megnézem mit készítettél:-)

    VálaszTörlés
  8. Nem sokkal Szilveszter előtt olvastam nálad a receptet, és úgy döntöttünk párommal(aki szakács), hogy megcsináljuk elsejére.
    Szóval most már tapasztalatból mondom isteni lett!!! :) A család egyből megkedvelte, és kérték, hogy csináljak még. :)
    Köszönöm szépen a receptet!

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...