2011. március 6., vasárnap

Csokoládé vulkán


Azóta szándékoztam kipróbálni ezt a sütit, mióta ősszel Pécsett egy étteremben ettük egy kirándulás alkalmával. Aztán több helyen is olvastam a blogokban, mindenhol olyan csábító volt. A hétvégén itt voltam anyukámék, meg a kisfiam is itthon volt és adódott az alkalom, hogy meglepem őket ezzel. Gyorsan el lehet készíteni és kiadagolni tálkába, vagy más sütő alkalmatosságba, és a kellő időre lehet időzíteni a sütését. Ennél a sütinél ugyanis vigyázni kell, hogy ne süssük túl, a közepének folyósnak kell lenni., amikor bele kanalazunk a krém szinte vulkánszerűen tör elő:-)
A csúcs vanília fagyival lett volna, de az nem volt itthon, így maradt a tejszínhab. Elsőre egész jól sikerült, de legközelebb a fagyi sem fog hiányozni mellőle:-)) A receptet itt találtam. A csoki és a porcukor mennyiségéből is kevesebbet tettem bele az eredeti recepthez képest.

Csokoládé vulkán

Hozzávalók:
5 dkg vaj,
30 dkg étcsokoládé (legalább 60 %-os),
10 dkg porcukor
4 egész tojás
pici só
5 dkg liszt,
1 vanília kikapart belseje.

Elkészítés: a vajat a mikróban fél percig melegítem, majd beletördelem a csokoládét és kevergetve felolvasztom. Ha kell még egyszer, vagy kétszer rövid időre visszateszem a mikróba. A tojásokat habosra keverem a cukorral, hozzáteszem a kikapart vaníliát. Az egészet összekeverem a felolvasztott csokival és beleszitálom a lisztet. Kivajazott tálkákba kanalazom, csak háromnegyedig, mert még nőnek sütés közben. Előmelegített sütőben kb. 8-10 percig sütöttem, 180 fokon. Azonnal tálaltam.



12 megjegyzés:

  1. Finom lehetett!:-)Ha előre beleadagolod a formákba akkor is felemelkedik ilyen szépen?

    VálaszTörlés
  2. Nelli!
    Én két órával a sütés előtt tettem a tálkákba és szépen felemelkedett.Olvastam több helyen, hogy van, ahol mélyhűtőbe teszik a sütés előtt, hogy a közepe mindenképpen folyós maradjon.

    VálaszTörlés
  3. Egy ilyen vulkánban szívesen elégnék! :D :D

    VálaszTörlés
  4. Gesztenye, én magam nem vagyok oda a csokiért, de a férjem nagyon is, mindenképp elkészítem neki ezt a vulkánt:-))

    VálaszTörlés
  5. Egy 5 perces mikrós süti után, ez ötcsillagos desszert!

    VálaszTörlés
  6. Nagyon fincsi lehet,jól néz ki!:-)

    VálaszTörlés
  7. ilyet ettem egy nagyon menő étteremben - most már tudom is hogy hogyan készül :) köszi.

    VálaszTörlés
  8. Pipacs!
    Most márciusban Neked nem szabad:-))

    Citromhab!
    Ízleni fog neki:-))

    Bianka!
    Köszi kedve vagy::-)

    Barbette!
    Igen, össze sem lehet hasonlítani:-))

    Ditta, Cilee!
    Köszi, kedvesek vagytok:-)

    Beastie!
    Láttam a fényképet róla, de azért az jobban nézett ki.:-))

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...