2011. március 15., kedd

Fehér kenyér és játék


Doki, vagyis Puffin játékra hívott minket. érdekes játékra. Nincs jutalom, nyertes, csak a játék, melyről itt olvashattok.
Ehhez viszont kenyeret kellett ma sütnöm. A napokban Kemencetűznél  láttam egy csodás kenyeret, amelyet Barbette készített.. Annyira tetszett, hogy mindenképpen olyat szerettem volna sütni., de nem volt öregtésztám. Gondoltam, hogy akkor előző este bekeverem és hagyom a hűtőbe pihenni, majd másnap kisütöm. A gondolatot tett követte és ma reggel kivettem a tésztát, megformáztam és sütőzacskóban megsütöttem. Csodálatos lett a kenyér és végre a cserepek is megérkeztek. Na nem a háztetőre, hanem a kenyérre. Régen sütöttem ilyen finom kenyeret. Tudom, hogy nem egészséges a fehér kenyér, de amikor annyira finom. Legközelebb magokat is teszek bele, hogy egészségesebb legyek:-))

Fehér kenyér

Hozzávalók: 
40 dkg BL 80-as liszt
2 evőkanál búzadara, +1 evőkanál a tetejére,
2 dkg élesztő,
2 evőkanál olaj,
2 kiskanál só,
1 kiskanál árpamaláta szirup,
kb. 3-3,5 dl víz.

Elkészítés: az élesztőt az árpamaláta sziruppal, kevés liszttel és 1 dl vízzel felfuttattam Utána mindent a kenyérsütő gépbe tettem és dagasztó programon hagyjtam addig, amíg el nem kezdte keleszteni. Ekkor kivettem a gépből és egy tálba tettem letakarva a hűtőbe. Másnap kivettem, egy kicsit átgyúrtam, majd kézzel téglalappá lapogattam. Felcsavartam, tetejét megszórtam búzadarával,  sütőzacskóba tettem., azt pedig egy  hosszúkás formába.  Hagytam kelni legalább másfél órát. A sütőzacskóba benyúltam egy kisebb késsel és három helyen bevágtam. Még 10 percig kelt, kétszer bespricceltem  a zacskóba és a tészta alá hajtottam  a zacskó száját. Előmelegített sütőbe tettem 220 fokra, 10 percre, majd levettem a hőfokot és 200 fokon sült még 40 percig. A zacskóból óvatosan kell kiszedni, mert a kicsapó gőz megégetheti a kezünket. Rácson hagytam kihűlni. Szépen kicserepesedett a héja.


Nos akkor a játék!
Egy képet kellett készíteni, amin van 2 szelet kenyér, só, vagy sószóró, vaj, és kenőkés.
Én elnéztem a kiírást és a vajat vajtartóba tettem, de Doki azt mondta elnéző és elfogadja. Meg kellene már tanulnom végre olvasni:-))
Nem tudtam választani, ezért 2 képet is felteszek:-)


15 megjegyzés:

  1. Nagyon szép lett a bélzete!Finom lehet!:-)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon jól néz ki! Egyébként meg mindenki olyat süt, amit szeret, ebbe nem szólhat bele senki! Különben is, milyen lenne szalonnához, nutellához, bableveshez vagy tatárhoz magoskenyér???? Szerintem réééémes:-)))

    VálaszTörlés
  3. Nelli!
    Köszi kedves vagy, nagyon finom volt:-)

    Latsia!
    Köszi, kedves vagy:-)
    Finom a magos kenyér is, de a felsoroltakhoz valóban a fehér megy:-))

    VálaszTörlés
  4. Gesztenye drága, írtam mailt!;-)

    VálaszTörlés
  5. Gesztikém,
    bele harapnék szívesen! Gyönyörű! Az ízekben sem kételkedem! És mi tagadás, a képen a körítés is gyönyörű! A porcelánokról beszélek!

    VálaszTörlés
  6. Latsi!
    KÖszi, aranyos vagy, válaszoltam is.

    Fevikém!
    Köszi, kedves vagy, épp tőled jövök:-))
    A porcelánokat anyukámtól kaptam:-))

    VálaszTörlés
  7. Imádom a házi frissen sült kenyeret! Én is gyakran elkövetem! Mind a két kép nagyon szép lett! Gratulálok!

    VálaszTörlés
  8. szuper kenyér! fehér tönkölyből lehet hogy kompromisszum születhet :) és a bundáskenyér se jó teljes kiörlésűből :)

    VálaszTörlés
  9. Nagyon szép!!! Lehet, hogy előbb utóbb én is rá merem majd szánni magam, hogy kipróbáljam magam kenyérben?:)

    VálaszTörlés
  10. Csatlakozom :-)

    Gyönyörűséges ropogós lett, egyébként is I love fehérkenyér!

    VálaszTörlés
  11. Gesztenye,csodás kenyeret készítettél,én is sokszor inkább a fehér kenyeret készítem inkább(kb2-3 hónapja sütöm még csak én :-))) ),mert lehet hogy a többi egészségesebb,de a fehér az a legfinomabb:-)

    VálaszTörlés
  12. Gesztenye,nagyon szép lett a kenyered.A hűtős módszer nálam is beválik, főleg hétköznap, mikor nincs időm délután nekifogni dagasztani munka után. És a cserepek... aki kenyeret süt, az tudja, milyen jó hallgatni, amikor pattog a frissensült kenyér.
    Fehér kenyér-barna kenyér 1-1.

    VálaszTörlés
  13. Dia!
    Köszi, kedves vagy! Nincs is jobb az otthon sütött kenyérnél:-)

    Beastie!
    Legközelebbi tönköly lesz:-))

    Mézeskalács!
    Tényleg nem sütöttél még kenyeret, el sem hiszem, Te annyira ügyes vagy, biztos elsőre sikerül:-)

    Bianka!
    Köszi, kedves vagy:-)

    Chef Viki!
    Örülök, hogy Te is fehérfun vagy:-))

    Ditta!
    Igen szerintem is a fehérnél kevés finomabb van. Láttam, hogy csodás kenyereket sütsz:-))

    Barbette!
    Köszi, kedves vagy, szeretem én is a hűtős módszert, valahogy azok a kenyerek mindig szebben. Tőled viszont úgy gondolom sokat fogok még tanulni:-))

    VálaszTörlés
  14. A kenőket recept is fenn van valahol Gesztenye?

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...