2011. március 20., vasárnap

Gombakrémleves


Nem vagyok nagyon leveses, de a krémleveseket szeretem, legyen az bármilyen zöldségből. Ma is azon gondolkodtam, hogy sima gombaleves legyen, vagy krémleves. Maradt ez utóbbi, gyorsan el lehet készíteni és finom. Páromnak egy kis angolszalonnát pirítottam hozzá, mert Ő csak hússal tud mindent elképzelni. Pirított zsemlekockával tálaltam. Képet nem készítettem, a régi blogomból hoztam át.

Gombakrémleves

Hozzávalók:
50 dkg gomba (ha lehet több féle),
1 fej vöröshagyma,
1 gerezd fokhagyma,
1 evőkanál vaj,
2 dl tejszín,
só,
őrölt bors,
szárított zöldségkeverék,
snidling,
petrezselyemzöld.

Elkészítés: a vajon üvegesre pirítjuk a vöröshagymát és a fokhagymát, közben a gombát felszeleteljük és azt is a hagymára tesszük. Rövid ideig együtt pároljuk, majd felengedjük  vízzel. Szárított zöldségkeverékkel, sóval, őrölt borssal ízesítjük és puhára főzzük. Amikor kész, merülőmixerrel pépesítjük. A tejszínt hozzákeverjük és, ha kell még utána ízesítjük a fűszerekkel. Füstölt sonkát süthetünk hozzá. Tetejére szórhatunk snidlinget. 

10 megjegyzés:

  1. ezt holnapra képzeltem el, ezek szerint csak kis fáziseltolódás van köztünk a javadra ;)
    s jó olvasni, hogy nem csak az én pasim vallja, hogy a legszebb háziállat a disznó, a legjobb hüvelyes meg a kolbász.

    VálaszTörlés
  2. :D 4Gyerek, ezen nagyon jót nevettem! Egy csónakban evezünk, lányok... :)
    Nagyon-nagyon jó lett ez a kép, Gesztenye! (biztos nem csak a kép jó, sajna az illatát nem érzem:)

    VálaszTörlés
  3. Van egy ugyanilyen leveses bögrém, mint a tiéd, csak nekem magyarul van rajta, hogy "Gombaleves", én is abból szoktam enni a gombakrémlevest! :)

    VálaszTörlés
  4. Imádom a gombát minden mennyiségben és formában. Össze is szaladt a nyál a számban. Már régen ettem gombalevest. Hmmm!

    VálaszTörlés
  5. Nagyon szeretem a krémleveseket,ezt meg kimondottan,hogy gombás:-)

    VálaszTörlés
  6. Mostanában mi is nagyon szeretjük a krémleveseket, sokat készítek.Gombát még nem készítettem, de a kisebbikem nagyon szereti a gombát, így biztos sorra fog kerülni.:-)
    Köszi a recit!

    VálaszTörlés
  7. Nagyon ínycsiklandozó, mi is szeretjük. Főként vajgaluskával.

    VálaszTörlés
  8. Sziasztok!

    Köszönöm szépen mindenkinek a kedves szavakat, úgy látom sokan szeretjük a gombát:-)))

    VálaszTörlés
  9. Ezt a levest én is nagyon szeretem, csak annyi módosítást tennék félve és szerényen, hogy én alaplével engedem fel, ha tehetem. Zöldség, vagy hús alaplevet használok, és úgy készítem el, hogy sótlan legyen, hogy ne módositsa az étel eredeti ízét, csak javítsa.
    Maradok 10-telettel NEDUDDGI

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...