2011. március 4., péntek

Hokkaido kalács


Már többször sütöttem ezt a kalácsot, ami pár éve szintén végigsöpört  a gasztroblogokon. Nem véletlenül, mert olyan foszlós, annyira finom, hogy számomra ez a KALÁCS, csupa nagybetűvel. Én annak idején Macinál találtam a receptet, és akkor tejporom nem lévén, csak annyit változtattam rajta, hogy kihagytam. Most azonban tettem bele, nagyon finom lett így is. Ennél a receptnél mindent pontosan kimérek, nem is nagyon ismerek ilyenkor magamra, mert minden recepten változtatok valamit. Itt nem, talán ezért is sikerül mindig jól. Készítettem már BL 80-as kenyérlisztből is, ez a kalács most tönkölybúza lisztből sült. Anyukám házi sárgabarack dzsemével volt az igazi, amihez a sárgabarack a mi kertünkben termett.:-)) A kalács variáció száma végtelen, ugyanis mindenféle töltelékkel is nagyszerű uzsonnára, reggelire a tejeskávéhoz. Ez a kalács a hozzávalók feléből készült, a tojást kicsit felverve feleztem el. A hozzávalóknál a rendes mennyiséget írom le.

Hokkaido kalács

Hozzávalók:
6 dkg finomliszt, 
54 dkg kenyérliszt, (most tönkönybúza liszt),
3 dkg tejpor,
2,5 dkg élesztő, 
8 dkg cukor, 
9 gr só, 
1 tojás,
25 dkg tej, 
15 dkg tejszín.

Elkészítés: mindent a kenyérsütőbe tettem és dagasztó programra kapcsoltam, majd hagytam kelni kb. 2 órát kikapcsolt gépnél. Utána 4 egyforma darabba vágtam és olyan szélesre nyújtottam, amilyen széles a formám. Feltekertem és sütőpapírral bélelt formába tettem. Letakartam egy konyharuhával és betettem a sütőbe, amelyet kicsit langyosra előmelegítette. Itt kelt újra kb. másfél órát. Kivettem, lekentem tojássárgájával elkevert tejjel és közben 170 fokra melegítettem a sütőt és kb. 50 percig sütöttem. Félidőben letakartam sütőpapírral, mert nem akartam, hogy megégjen a teteje.

15 megjegyzés:

  1. Mesés, már nagyon rég szemezek vele

    VálaszTörlés
  2. Bianka! Bátran süsd meg, nálunk is nagy kedvenc!

    Gesztenye! Milyen volt a tönköly liszt a kalácsban? Én még csak kenyérben próbáltam.

    VálaszTörlés
  3. Bianka!
    Köszi, próbáld ki, nagyon fogod szeretni:-))

    Barbette!
    Nekem jobban ízlett benne, mint a kenyérliszt.A tészta olyan csodás volt, hogy csak ámultam:-))

    VálaszTörlés
  4. Gesztenye!De szép ez a kalács!
    Sajnálom, hogy nem fogunk együtt főzni!Szomorú vagyok!:-(

    VálaszTörlés
  5. Zsuzsa-Végtelen ügyes és praktikus módra van készitve ez a fantsztikus kalács, a kenyérsütőben.
    Nagyon szép, és finomra sikerült. Én is megfogom próbálni, mert nagyon tetszik a formája is. A barack lekvár is guszta!

    VálaszTörlés
  6. Gyönyörű a kalács, de a sárgabarack dzsem is igen guszta, hát még a kettő együtt!

    VálaszTörlés
  7. Nelli!
    KÖszi, kedves vagy:-)
    Ne szomorkodj, nagyon jó társakkal fogsz játszani, majd megyek szavazni:-))

    VálaszTörlés
  8. Elisabeth !
    Én a tésztát keverem csak a kenyérsütőben, a sütés már a rendes sütőben folyik.
    Köszi kedves vagy, szeretni fogod:-)

    VálaszTörlés
  9. Életünk és ételeink!
    Bizony a kettő együtt finom:-)
    Köszi, kedves vagy:-)

    VálaszTörlés
  10. Gyönyörűséges lett!!!
    Szerintem is ez A KALÁCS!!!
    Nagyon szeretem sütni is és enni is. A legfinomabb pirítós és bundás kalács készíthető belőle. Én már sütöttem (Maci tanácsára) zsömle formában is és nem bántam meg.

    VálaszTörlés
  11. Nagyon fincsi lehet,gyönyörű ,főleg azzal a barack lekvárral:-)

    VálaszTörlés
  12. Tücsök Bogár!
    Köszi, kedves vagy:-)
    Ez a zsemle forma engem is érdekel, fent van a blogodon?
    Eszembe se jutott, legközelebb kipróbálom.
    A pirított és bundás kalács jó ötlet:-)

    VálaszTörlés
  13. Ditta4
    KÖszi neked is, igen nagyon finom.
    Anyukának annyira ízlett, hogy egy egész adaggal kellett neki készítenem:-)

    VálaszTörlés
  14. Igen fent van.
    A bundás kalács a kisebbik lányom találmánya. Ugyanis a bundás kenyeret ő vaníliás cukorral kérte (egy fokkal jobb, mint gyerekkorom cukros kenyere), aztán úgy gondoltam, hogy kalácsból mégiscsak finomabb lenne. És ebből a legfinomabb.

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...