2011. március 11., péntek

Joghurtos zsemle


Régen sütöttem zsemlét, épp itt volt az ideje. Délben döntöttem el, hogy kenyér helyett friss zsemlét készítek vacsorára. Annak rendje és módja szerint ki is sült, amikor megérkeztek anyukámék és meglátták a frissen gőzölgő zsemléket. Nos ennek nem nagyon lehetett ellenállni. Gyors vajazás, tejeskávé készítés és csak úgy tűntek el a zsemlék. No meg csomagoltam is. Így aztán holnap újra indul a sütés:-)) Örülök, hogy a szüleimnek még mindig tudok örömet szerezni, ha ilyen kis dolgokkal is:-)

Joghurtos zsemle

Hozzávalók:
20 dkg BL 80-as liszt,
20 dkg BL 55-ös liszt,
2 dkg élesztő,
5 dkg vaj,
1 kiskanál só,
10 dkg joghurt,
kb. 1,5 dl tej,
1 kiskanál árpamaláta szirup.


Elkészítés: egy kevés liszttel, tejjel, az árpamaláta sziruppal az élesztőt felfuttattam. Ez kb. 15 perc. Utána a vaj kivételével mindent a kenyérsütő gépbe tettem és dagasztó programra kapcsoltam. Amikor összeállt a tészta, akkor adagoltam hozzá a vajat is, a gépben hagytam megkelni a tésztát. Az üstből kivettem, kicsit átgyúrtam, majd 16 egyenlő darabba vágva, a darabokat gömbölyítettem és sütőpapírral bélelt tepsibe sorakoztattam. Letakartam és kb. 45 percig hagytam ismét kelni. A sütőt előmelegítettem 190 fokra és az aljába egy sütőtálba vizet tettem. A zsemléket így sütöttem kb. 15 percig, majd 170 fokra levettem a hőfokot és még 10 percig sütöttem.

12 megjegyzés:

  1. Nagyon jól néznek ki a joghurtos zsemléid! Az árpamaláta szirup cukorral helyettesíthető?

    VálaszTörlés
  2. Gizitől hoztam egy kis omlettet!Tőled viszek egy-két zsemlét hozzá!:-)

    VálaszTörlés
  3. Mónika!
    Köszi, kedves vagy:-)
    Igen cukorral helyettesíthető. Én szeretem használni, mert szebb színe lesz a kenyérnek, péksütinek, meg állítólag ropogósabb is, de erről nem vagyok teljesen meggyőződve:-))

    Nelli!
    Maradt még 2 db, fel tudom ajánlani:-))

    VálaszTörlés
  4. Csodás a bélzete, igazán szép példányok! :)


    Thrini

    VálaszTörlés
  5. Hopp, az egyik az enyém, csak a másik Nellikének jó?:-))
    Gesztenyém, csodaszépek lettek!!!! Visszatérünk mi is a kenyér - péksüti sütögetéshez, mint régen, emlékszel?:-))
    Nincs is nagyobb öröm annál, mint amikor a Szüleinknek is tudunk még újat mutatni és örülnek is neki! Na jó.. ha a gyerekünknek, de nekik könnyebb:-)

    VálaszTörlés
  6. Nagyon szép kelt péksüti,látszik,hogy jó a textúrája.
    Finom lehetett.

    VálaszTörlés
  7. Ezek nem kis dolgok Gesztenyém, hanem nagyon nagyok!! :) puszillak! :*

    VálaszTörlés
  8. De régen sütöttem zsemlét. Mindenképpen sütnöm kell , megkívántam, olyan szépek.

    VálaszTörlés
  9. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  10. A zsömléid gyönyörűek!!
    Nekem is van egy hasonló receptem,abban a cukrot méz helyettesíti, jó hogy eszembe juttattad.-)

    VálaszTörlés
  11. Trini!
    Köszi, kedves vagy:-))

    Latsia!
    Milyen jó is volt, valahogy más volt, mint itt a blogon. Régi szép idők:-))

    Belly, Bianka!
    KÖszi, kedvesek vagytok, valóban nagyon jó volt még ma is finom puha.

    Pipacs!
    Köszi a kedves szavakat, puszillak!:-)

    Barbette!
    KÖszi neked is, örülök, hogy ezt mondod, hiszen Te olyan fantasztikus pékárukat sütsz, hogy csak tátom a számat:-))

    Citromhab!
    KÖszi, kedves vagy, megyek megnézem :-))

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...