2011. március 7., hétfő

Kukoricás bucik


Mostanában nem veszünk kenyeret, péksüteményt, időm engedi, magam készítem. Igen nagy örömömet lelem benne, hogy friss péksüteményt, kenyeret tehetek le az asztalra. Párom értékeli is rendesen. A zöldséges nálunk árul mindenféle bio dolgokat is, többek között különféle liszteket, nála vettem ma kukorica lisztet. Régebben már sütöttem ilyen kukoricás bucit és akkor jól sikerült. Ezzel leptem meg a páromat, mire hazaért délután, ott gőzölgött a friss péksüti konyhapulton, várva  a vacsoraidőt:-))
Finom szaftos, ropogós héjú és szép sárga színű buci lett belőle:-))

Kukoricás bucik

Hozzávalók:
20 dkg kukorica liszt,
30 dkg kenyérliszt (BL-80),
2 kiskanál só,
2,5 dkg élesztő,
2 kiskanál árpamaláta szirup,
2 evőkanál burgonyapehely,
0,5 dl olaj,
kb3-3,5 dl víz. (ez függ a liszttől).


Elkészítés: mindent a kenyérsütő gépbe tettem, majd dagasztás után áttettem egy dagasztó tálba a tésztát és hagytam kelni kb. 2 órán keresztül. Akkor jól átgyúrtam és 12 egyenlő darabra vágtam, hosszúkásra formáztam és két sütőzacskóba tettem, hagytam kelni a duplájára. Ekkor egy kicsi ollóval benyúltam a zacskóba és a bucikat 3 helyen bevágtam. A sütőzacskót visszazártam és még hagytam 10 percet kelni. Előmelegített sütőbe tettem be sülni 220 fokra 10 percre, akkor a hőfokot visszavettem 200 fokra és még így sült kb 15 percig. Rácson hagytam kihűlni.


8 megjegyzés:

  1. Vikihez tojáskrémért, hozzád kukoricás dolgokért megyek.
    kukoricáról ha nem főtt-sült csöves, a pasim max pattogatott formában hajlandó hallani.

    pedig ezek a kis bucik.....

    VálaszTörlés
  2. 4Gyerek!
    Nem kell neki megmondani, hogy kukorica van benne:-))

    VálaszTörlés
  3. Délután nagyon felcsigáztál, úgyhogy jöttem kukkolni. :)
    Tényleg nagyon klasszak lettek!

    VálaszTörlés
  4. Hát vadászkutyának is elmehetne a pasim, szinte bíztosra veszem, hogy kiszúrná.

    VálaszTörlés
  5. Szép sárga a bélzete!Az árpamaláta szirup az miért kell bele?

    VálaszTörlés
  6. Tényleg nagyon szépen sorakoznak,nagyon szépek,és gondolom,hogy nagyon fincsi is volt:-)

    VálaszTörlés
  7. Tücsök Bogár!
    Köszi, kedves vagy, azért a Te zsemléid nekem jobban tetszettek:-))

    4Gyerek!
    Akkor nem könnyű kicselezni:-))

    Nelli!
    Köszi, kedves vagy.
    Limaránál láttam régebben, hogy árpamaláta szirupot tesz bele. Ezt cukor helyett használom, szebb színe és talán ropogósabb lesz a héja tőle.

    Bianka, Ditta!
    KÖszi a kedves szavakat:-))

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...