2011. március 16., szerda

Lajcsi szelet


Aki idegenkedik a pudingpor használatától, az ne is olvassa tovább, én is ritkán használom, de ebbe a sütibe ez kerül.
Amikor először készítettem, majd 3 órát dolgoztam vele. Nem mintha ügyelten lettem volna, de olyan monyolós (bocs Mimooookám:-)))süti. Ma már gyorsabban elkészülök vele. Viszont a kisfiam kedvence, ha éjjel 2 kor kérne rá, hogy álljak neki, akkor csak azt kérdezném, hogy puncsos-vaníliás, vagy csokis-vaníliás legyen:-)))
A készítés másnapján fogyasztható, mert addigra puhul vissza a mézes lap a krémtől. Érdemes kipróbálni, aki még nem ismeri, mert valóban nagyon finom sütemény.

Lajcsi szelet

Hozzávalók
a tésztához:
2 evőkanál holland kakaó, 
2 evőkanál méz, 
2 egész tojás,
20 dkg porcukor, 
5 dkg vaj, 
1 mokkáskanál szódabikarbóna, 
40 dkg liszt

krémhez:
1 csomag puncs ízű pudingpor, 
1 csomag vanília pudingpor, 
1-1 ek liszt, 0,5-0,5 l tej, 
25 dkg  vaj, 
20 dkg porcukor .
tetejére: 10 dkg jó minőségű étcsokoládé,
1 kiskanál vaj, vagy olaj

A tészta készítése: 
a kakaót, mézet, tojást, cukrot és vajat gőz felett 5 percig keverjük utána a liszttel összegyúrjuk, 3 részre osztjuk és tepsi hátulján vékonyra nyújtjuk. A tepsi hátulját kis margarinnal meg lehet kenni. Előmelegített sütőbe tesszük, kb. 180 fokon, 8 percre. Vigyázzunk, nehogy megégjen.
A tésztával gyorsan kell dolgozni, mert ha kihűlt, törik. Én nagy késsel alá szoktam vágni és rögön deszkára tenni, majd ha kihűlt, akkor mehet rá a krém.
 
Krém készítése: 1 csomag puncs, illetve 1 csomag vaníliás pudingot, 1-1 evőkanál liszttel 0,5 - 0,5 liter tejben megfőzünk. A 25 dkg vajat 20 dkg porcukorral habosra keverünk és 2 részre osztjuk. Mindegyik pudinghoz lehet még hozzákeverni, a puncsba rumot, a vaníliába vaníliás cukrot.

Összeállítás: egy lap, rá a puncskrém, arra ismét egy lap, rá a vaníliakrém, ismét lap. Az egészet letakarom egy fóliával és egy kisebb könyvet teszek rá, hogy a krém mindenhol érje a tésztát, különben ott nem puhul meg. 
Másnap leveszem róla, és a vajjal, vagy olajjal gőz fölött megolvasztott csokoládéval bevonom, melegített késsel kockára vágom.

17 megjegyzés:

  1. Egyetértek az előttem szólóval! Ez a monyolós szó nagyon tetszik :)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon jól néz ki!:-)
    Észrevettem már, hogy a legjobb sütik úgy kezdődnek, hogy "süssünk a tésztából néhány lapot..", és ez nálam is visszatartó erő. :-)
    Aztán időnként erőt veszek magamon.

    VálaszTörlés
  3. Bianka!
    Köszi szépen:-))

    Titi!
    KÖszi neked is, a monyolós olyan babrást jelent:-))

    Mariamm!
    Igen, én is kerülöm azokat a sütiket, amelyek így kezdődnek, kivéve ezt:-))

    VálaszTörlés
  4. Gesztenye, gyönyörű lett!Nagyon szeretem,finom sütemény:-)

    VálaszTörlés
  5. Mézigörl!
    Nem fogsz benne csalódni:-)

    Ottis, Ditta!
    Köszi nektek is:-))

    VálaszTörlés
  6. Ezt már én is sütöttem, nagyon finom sütemény!
    Gyönyörű lett a tiéd, jó a fotó is.:)

    VálaszTörlés
  7. Igen, egy anya mindent megtesz a gyermekének! Gyerekkoromban ettem ilyen süteményt, de a számban érzem az ízét, és őrzöm az emlékeket is. Kellemes! :)

    VálaszTörlés
  8. Csodálatos, nagyon guszta!!! Már hallottam róla, de még nem sütöttem, na de most viszem a receptet és teszek egy próbát. Addig meg itt hizlalom a szemeimet nálad.:)

    VálaszTörlés
  9. Jaj! Nálunk nem múlhatott el úgy a húsvét, hogy ne lett volna Lajcsi. Már nagyon régen sütöttem.
    Jó , hogy eszembe juttattad!

    VálaszTörlés
  10. Liza!
    Igen elég közkedvelt volt pár éve a neten,én úgy kaptam valakitől a receptet, aki megkínált vele:-)
    Köszi, kedves vagy:-)

    Dia!
    Örülök, hogy a süti kellemes emlékeket idézett fel:-))

    Gizi!
    Akkor mindenképpen süsd meg, mert csodás süti:-)

    Barbette!
    Nálunk is minden ünnepen elkészül:-)
    Csak ne lenne egy kicsit macerás:-)

    VálaszTörlés
  11. Gesztenye majd nézzél be hozzám kérlek:-)

    VálaszTörlés
  12. én nem idegenkedem a pudding por használatától, de mér pont lajcsi szelet? ez nem egy sütike?:D túl szép ez a sütike lajcsihoz. De bizos finom :D
    Nekem teccik :D
    Maradok 10-telettel NEDUDDGI

    VálaszTörlés
  13. Edó, Ditta!
    KÖszönöm szépen, kedvesek vagytok, már meg is néztem:-))

    NEDUDDGI!
    Miért pont Lajcsi szelet?
    Erre nem tudok válaszolni. Egy Lajcsi is lehet szép:-))) Köszi, kedves vagy:-))

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...