2011. március 24., csütörtök

Medvehagyma pesto


Tavaly csak sóvárogtam a medvehagyma után, amikor azt láttam, hogy egy csomó blogban  születtek a jobbnál jobb receptek vele. Aztán a télen szembejött velem a zöldségesnél szárított formában. Mondjuk az nem ugyanolyan, mint a friss, de legalább már megismerkedtünk egymással. 
A tavasszal együtt a medvehagyma is kibújt a földből és én tegnap elindultam kiskosárkámmal, na jó kettővel a Bakonyba és  szüreteltem az egyik kedves volt kolléganőmmel. Nagyon kellemes fél napot töltöttünk együtt. Végre eljutottam a Jásdi Vendégházba is és megnézhettem, amiről eddig csak hallottam. Körbejártuk a házat, Tündi a tulajdonos mindent megmutatott, majd leültünk a teraszra, ahol megkóstoltuk a frissen szedett medvehagymát. Isteni friss barna magos kenyérre vajat kentünk és arra a zsenge levelekből tettünk rá. A kora délutáni napsütésben, a bakonyi levegőn jobban esett, mintha egy luxus szálloda éttermében kanalaztam volna az étterem specialitását:-)))
Köszi Tünde itt is a szép napot:-))
Hazajöttem és kezdődött  feldolgozás. Nem is volt egyszerű munka, mert nehézségbe ütközött a pépesítés a pestohoz. Több gépet is kipróbáltam, turmixot, gyorsvágót, de egyik sem volt az igazi. Aztán maradtam az egyszerű kézi petrezselyem darálómnál, utána ment a turmixba és így már tökéletes volt. Nekem nagyon ízlik a medvehagyma, na meg az sem utolsó, hogy nagyon egészséges.
A hagyma egy részét szintén ledaráltam és a jégkockatartó mélyedéseibe adagoltam, majd éjszakára a fagyasztóba tettem.. Ma kiszedtem és bezacskóztam. Így kis adagokat is ki lehet venni belőle majd télen.

Medvehagyma pesto

Hozzávalók:
0,5 kg medvehagyma,
1 dl extra szűz olívaolaj,
10 dkg bio napraforgómag,
1 kiskanál tengeri só.

Elkészítés: a medvehagyma leveleket ledaráljuk, a turmixba tesszük, beleöntjük az olívaolajat, a napraforgó magot és pépesre turmixoljuk, a végén belekeverjük a sót és üvegbe töltjük. Hűtőszekrénybe tartjuk felhasználásig.

20 megjegyzés:

  1. Gesztenye! Neked itt köszönöm meg, hogy te is részt vettél ebben a fordulóban. Tényleg sok klassz étel/ital készült! Szép estét kívánok Neked! Orsi

    VálaszTörlés
  2. Orsi!
    Öröm volt játszani.
    Szeretem azokat a játékokat, ahol nincs tét:-))

    VálaszTörlés
  3. Gesztikém,
    micsoda színek! Gyönyörű! Látom, ma sem unatkoztál. A gyűjtögető program nagyon jól hangzik, már már vetekszik egy csajos kávézós programmal, ráadásul micsoda zsákmánnyal. Gondolom nem csak a színe pazar, de az íze is!
    puszillak!

    VálaszTörlés
  4. Én idén is csak sóvárgok a medvehagyma után.:(
    Nagyon ügyes vagy, két kosárral szedni, na meg fel is dolgozni!!! Az egyik szeletkét befaltam gyorsan.:))

    VálaszTörlés
  5. Gizi!
    Te sem laksz messze Várpalotától, nem tudtok elmenni szedni?
    Még egyszer megyek és akkor szedek Neked is:-)

    VálaszTörlés
  6. Nagyon jól néz ki! Én is sok medvehagymás ételt tervezek. Persze, ha találok valahol, még sose szedtem. Észre se vettem, és nagyon örülök, hogy Te is Fejér megyei vagy....:)

    VálaszTörlés
  7. Én is alig várom, hogy újból lehessen menni az erdőbe szedni.El is mentem a recit amit írtál.Köszi

    VálaszTörlés
  8. Mi a Bükkben próbálkoztunk a napokban, de nem találkoztunk vele, mondjuk lehet, hogy segített volna a dolgon, ha legalább egyszer láttunk volna már élőben:) Folytatás következik.

    VálaszTörlés
  9. Gyönyrű fotó, s az a buci ott mellette ?!! Ó de jó volt Nektek, kiskosárkákba szedegetni a zöld csodát. Mi az országnak azon másik részében élünk, ahol még híre sincs a medvéknek, de mult évben vettem pár tövet és mind egy szálig kihajtott. Még van a tavalyiból a fagyasztóban, de az is kitünő.
    Nagyon szeretjük.

    VálaszTörlés
  10. Itt sincs sajna(Hajdu-Biharban),pedig kiváncsi lennék milyen...

    VálaszTörlés
  11. Micsoda méreg színe van, csodás

    VálaszTörlés
  12. Annyira szép, és annyira itt a tavasz!!!
    Én a sóskámat kukucskálom már napok óta, de még kicsik az aratásra.:)

    VálaszTörlés
  13. Szia!!
    Én adni szeretnék "Egy jó szót" mivel sokat olvasgatom az oldalad és invitálni Eszter játékába!!
    Katt ide!

    http://eszterszappan.blogspot.com/2011/03/egy-jo-szo-jatek.html

    VálaszTörlés
  14. Nagyon jól néz ki!Én is kipróbálom!Köszönöm!

    VálaszTörlés
  15. Szia!
    Biztos nagyon sok "jó szót" kapsz majd, mert sokan szeretik az oldalaidat. Egyet tőlem is fogadj el, szeretettel adom!:)

    http://eszterszappan.blogspot.com/2011/03/egy-jo-szo-jatek.html

    VálaszTörlés
  16. Drága Gesztikém,
    lestelek a facebookon, de ma nem sikerült kifogjalak. Olyan rettenetes napom volt, amiből szerencsére csak max. 3-at engedek meg magamnak / év. Egyetlen csodás dolog történt ma velem, az pedig a Te csomagod volt, amelyben ott lapultak a gyönyörű, élénk, csábos medvehagymák. Ma még csak a bemutatkozásig jutottunk egymással, holnapra tervezem az elmélyültebb ismerkedést. Tudod Te, mekkora öröm volt ez nekem ma? Csomagot kapni jó! Pont mint gyerekkorunkban! Örülök, hogy ilyen szerencsés vagyok. A másik kis meglepetéstől pedig már már szóhoz sem jutok. Azt hiszem, most már semmi nem menthet meg attól, hogy én és beálljak a bonbont készíteni próbálok sorába. Hogy a gyerekek milyen boldogok lesznek, arról majd csatolom a fényképeket. Nagyon nagy puszi Neked. A szó úgy is kevés, arra, hogy elmondhassam milyen nagy örömet okoztál ma Nekem!

    VálaszTörlés
  17. Mézesélet!
    Írtam neked levelet!

    Nelli!
    Szeretni fogod:-))

    Mézeskalács!
    Remélem rá fogsz találni:-))

    Viki!
    Én is szeretnék ültetni, nem tudom megmarad-e a kertben.

    Vanocska!
    Tavaly én is sóvárogtam utána:-)

    Bianka!
    nekem is nagyon tetszik:-)

    Barbette!
    A sóskka még nem, de a spenót szedhető állapotban van:-)

    Kriszta!
    kÖszi, megyek megnézem:-)

    Georgina!
    Majd meséld el hogy ízlett:-)

    Alíz!
    Köszönöm szépen, megyek megnézem:-))

    Fevikém!
    Örülök, hogy tudtam szerezni pár kedves percet és mosolyt csalhattam az arcodra:-)))

    VálaszTörlés
  18. Szia Gesztenye!

    Nagyon furcsa nekem így szólítani téged, de hát ilyen a blogolás :):)

    A receptjeid még mindig szuperek! És mivel az emailes dicséretemre nem válaszoltál, így itt is leírom. Az elmúlt 3 hónapban, mióta nem találkoztunk, is minden héten többször gondolok rád nagy szeretettel sőt már az egész család, hiszen a te receptjeid alapján főzök nekik!! :) :)
    Hétvégén megyek is ki az erdőbe medvehagymáért, no nem a Bakonyba, de itt Aba és Soponya között is sok medvehagyma terem:)

    Remélem hamarosan találkozunk!

    Sok puszi: ex-kolléganőd Reni

    VálaszTörlés
  19. Kedves Reni!

    Eléggé régi ez a bejegyzés, de hátha. :) Aba és Soponya között merre felé szedted a medvehagymát???

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...