2011. március 25., péntek

Mozaikos pástétom


Szeretem az olyan ételeket készíteni, amit "csak" össze kell rakni és mehet a sütőbe, közben lehet mással foglalkozni, köretet, levest főzni. Tündérnél, az Ízes kalandok blogban is egy ilyet láttam, nagyon tetszett. Gyorsan össze lehet állítani, és nagyon finom. Az eredeti receptben csirkemájjal készült, de azt nem kaptam, ezért sertésmájjal pótoltam. Tündérnél ez a pástétom hidegen került az asztalra, de nálunk nem volt ideje kihűlni, mert addigra lett kész, mire anyukámék jöttek ebédre. Köszönöm a receptet itt is, az eredeti itt található.Az eredeti receptben volt mustármag is, de azt kihagytam azon egyszerű oknál fogva, hogy nem volt itthon:-)) A kép egy gyors fotó, mert már nem volt idő az ebéd előtt rendes fotóra, nem akartam megvárakoztatni az éhes családot:-))

Mozaikos pástétom

Hozzávalók:  
50 dkg darált hús,
25 dkg csirkemell, 
25 dkg sertésmáj, 
30 dkg vékonyan szeletelt füstölt bacon szalonna, 
1 szikkadt zsemle, 
1 db tojás, 
2 gerezd zúzott fokhagyma. 

A fűszersóhoz:
1 evőkanál darabos tengeri só, 
1-1,5 evőkanál szárított zsálya, 
 1 evőkanál szárított kakukkfű, 
1 teáskanál szárított majoránna, 
1 kiskanál köménymag.

Elkészítés: A zsemléket vízbe áztatjuk. A fűszersóhoz összekeverjük a hozzávalókat és a kávédarálóban megdaráljuk.  A csirkemellet, a májat csíkokra szeleteljük és a fűszersó felével beszórjuk. Egy tálban összekeverjük a húst a tojással, a fűszersó másik felével, a kinyomkodott zsemlével, a zúzott fokhagymával. Egy hosszúkás püspökformát sütőpapírral kibélelünk és a bacon szeleteket úgy helyezzük el keresztben benne, hogy mindkét oldalon kilógjon és a szeletek egy picit feddjék egymást. A húsmassza felét beletesszük a forma aljába, majd a májcsíkokat középre fektetjük hosszába, a csirkemell csíkokat pedig a máj mellé jobbról és balról is végigrakjuk. Ezután betakarjuk  a maradék húsmasszával, belenyomkodjuk,  kicsit  megformázzuk, és a kilógó szalonna szeletekkel betakarjuk. Előmelegített sütőben, 170 fokon sütjük kb. 40 percig. Egy tű segítségével ellenőrizhetjük, hogy mikor van kész. Ha kihűlt szép kis szeleteket vágunk belőle. Melegen és hidegen egyformán nagyon finom.

13 megjegyzés:

  1. Nagyon fincsi lehetett,el is hiszem,hogy nem volt ideje kihűlni:-)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon szuper ötlet! A kép meg nagyon jó lett, annyira jó a háttérben az a kis zöld!
    A nagyszerű ötletekért és azért hogy ezeket meg is osztod velünk, fogadd szeretettel: http://ilikekonyha.blogspot.com/2011/03/egy-jo-szo.html

    VálaszTörlés
  3. Bár felül jobb oldalt látom, hogy díjak helyett szavakat, de ha már továbbítom, azoknak adom szívem szerint, akiket a legszívesebben olvasok. :)
    Szóval itt egy üzi neked:
    http://fozomasina.freeblog.hu/archives/2011/03/26/Kedvenceink_blogger_vndordj/

    és ha ez annyira nem is csigáz fel, esetleg egy banános nyereményjáték igen, ez esetben kukkants be ide:
    http://fozomasina.freeblog.hu/archives/2011/03/12/Nyeremnyjtk__Emlkeztet/

    VálaszTörlés
  4. Szia!
    Átírtam a ganache mennyiségét egész számokra...
    Így volt a recept, azért írtam én is úgy! :-))
    Én sem értem, miért kell kihagyni 20 ml tejszínt! :-)))

    VálaszTörlés
  5. Én is kezdő vagyok!!!!!!!!!!! :-))
    Csak próbálkozok...
    És igazad van, én is mindig az egyszerűbb és érthetőbb dolgokat keresem a gyakorlatlanságom miatt, amihez még egy "bénácska" is (mint én) hozzá tud fogni! :-D
    Épp most böngészem a bonbonos oldaladat... :-))

    VálaszTörlés
  6. Zsuzsa, nagyon izletes, és gusztusosan készitetted el. Szeretnem ezt a finomságot hidegen szendvicsen enni. Nagyon ügyes vagy!
    xoxo-hugs and kisses

    VálaszTörlés
  7. Gesztenye,nagyon szeretem a sokoldalúságodat,a konyha minden területén,nagyon ott vagy,na meg a bonbonjaid hmm:-),ezért szeretnék adni Neked "Egy jó szót":-)

    http://eszterszappan.blogspot.com/2011/03/egy-jo-szo-jatek.html

    VálaszTörlés
  8. Ditta!
    Hidegen is ki fogom próbálni, mert nagyon finom:-)

    Családi tűzhely!
    KÖszi szépen:-))

    Titi!
    Köszönöm a kedves szavakat és a jó szót játékot, megyek megnézem:-)

    Főzőmasina!
    Köszönöm neked is, kedves vagy, megyek megnézem mindkettőt:-)

    Bogyó!
    KÖszi, már meg is néztem, így már nagyon jó:-))
    Szívesen segítek bármiben:-))

    Elisabeth!
    Köszi, a kedves szavakat:-))

    Ottis, Bianka!
    Köszönöm nektek is:-)

    Ditta!
    Köszönöm szépen a díjat és a kedves szavakat neked is, megyek megnézem:-))

    VálaszTörlés
  9. A fotó tökéletesen mutatja, hogy milyen gusztusos volt a pástétom, biztosan finom is.

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...