2011. március 8., kedd

Spenótos cannelloni


Nagyon szeretem a spenótot, amibe lehet beleteszem, most éppen a cannelloni esett "áldozatul". Azóta van ez a spenót "mánia" mióta olyan spenótot sikerült venni, amire kiolvasztás után is rá lehet ismerni, vagyis nem egy felismerhetetlen pép. Nyáron már a kertben is termett, frissen pedig tényleg nagyon finom. Annyi nem volt, hogy a mélyhűtőbe is kerüljön, na de majd az idén:-) Ez az étel gyors és igazán nagyon finom volt.

Spenótos cannelloni

Hozzávalók: 
12 db cannelloni tészta,
50 dkg darált hús,
1 kis fej vöröshagyma,
25 dkg spenót,
só,
őrölt bors,
5 dl tejszín,
2 tojássárgája,
1 evőkanál liszt,
kevés parmezán sajt,
kevés olaj.

Elkészítés: a vöröshagymát kevés olajon megdinsztelem, majd ráteszem a húst és puhára párolom. Közben befűszerezem, sóval, őrölt borssal. Amikor kész, kicsit hagyom kihűlni. Közben kevés olajon a lisztet picit átpirítom, majd a tejszínnel óvatosan, állandó keverés mellett felengedem. Kicsit összerottyantom és azt is hagyom hűlni, majd hozzákeverem a sajtot és a tojássárgákat,ezt is befűszerezem kevés sóval, őrölt borssal, ezután beleteszem a kiolvadt spenótot. A cannelloni tésztákat megtöltöm a hússal és egy jénaiba sorakoztatom őket. A tejszínes keverékkel leöntöm, hogy mindehol ellepje a tésztát és előmelegített sütőben szép pirosra sütöm. A cannelloni tésztákat én nem főzöm ki előre, csak úgy szárazon töltöm be és úgy öntöm le a tejszínes keverékkel. Gyors, egyszerű .

14 megjegyzés:

  1. Kedvenc zöldségem a spenót és már a gyerekekkel is sikerült megszerettetnem:-)
    Én a TESCO spenótot kedvelem leginkább, kis gombócok és kiolvadás után szinte egészben vannak a levelek.

    VálaszTörlés
  2. A cannelloni kipróbálása is fel van véve a listámra. Ááá, egyszerűen nem érem utol magam:)
    Ez a recept nagyon tetszik!

    VálaszTörlés
  3. Latsia!
    Nálunk is nagy kedvenc:-)

    Citromhab!
    Én is a Tescoban veszem, mert a többi mind pép formájú, azt meg nem szeretem:-)

    Mézeskalács!
    Örülök, hogy tetszik:-)
    Én is így vagyok vele, annyi minden vár kipróbálásra:-))

    VálaszTörlés
  4. Kati!
    Érdemes kipróbálni, finom, aki szereti a spenótot, nem csalódik benne:-))

    VálaszTörlés
  5. Imádom a spenótot, és ez a recept nagyon tetszik. Nekem még akad a fagyasztóba, hamarosan sort is kerítek rá. Addig meg belekóstolok a tiedbe, már ha lehet.:)

    VálaszTörlés
  6. Gizi!
    Kóstold nyugodtan:-))
    Örülök, ha kipróbálod:-))

    VálaszTörlés
  7. Nagyon szeretjük mi is!Én sem szoktam előtte megfőzni a canellonit.De régen készítettem már.

    VálaszTörlés
  8. Na tegnap itt agyaltam mit csináljak a spenótból, erre szimplán csak főzelék lett... :) Annyi most a melóm, hogy nem volt időm körbeleskelődni ki mit főzött. Így jártam. :) De ezt elmentem, mert ilyet szeretnék csinálni! :) Köszönöm!! - E.

    VálaszTörlés
  9. Szóval Neked is volt már gondod a fagyós spenóttal? Akkor nem csak én jártam igy. Nálunk is nagy kedvenc, de egy ideje elment a kedven tőle, mert kiolvasztás után tényleg egy felismerhetetlen mégcsak zöldszínűnek sem mondható massza volt.

    Sajnos nálunk nem tudom megtermelni, de ha olyat kapok, ami tökéletes, akkor abból nem egyet szoktan venni.

    Köszi az ötletet.

    VálaszTörlés
  10. Nagyon finomnak hangzik, és néz ki. A spenótos cannelonihoz mi szokás szerint a besamel szószt szoktuk csinálni, de a tejszin is látom megadta a szaftosságot, a parmezsán meg ugyszintén az izhez.
    Remek, nagyon...gratulálok!

    VálaszTörlés
  11. Nelli!
    Amikor először készítettem, akkor előfőztem, mert valahol azt olvastam, aztán jól megjártam, alig tudtam belőle párat megtölteni:-))

    Emőke!
    Főzeléknek is isteni, úgy is szeretjük:-))

    Viki!
    Régebben néha még felhasználtam főzeléknek, de mióta van ez a leveles, meg saját, azóta nem.

    Bianka!
    Köszi, kedves vagy:-))

    Elisabeth!
    Köszi neked is! A besamelmártás mártás is jó ötlet, legközelebb kipróbálom:-)

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...