2011. március 2., szerda

Túrós párna


Pár napja láttam a Házias konyhában Chef Vikinél egy almás párna receptet. Nagyon hívogató volt, meg amúgy is kellett valamit sütni a páromnak a reggeli kávé mellé. Én ezt rögtön túrós töltelékkel tudtam elképzelni. Gyorsan el lehet készíteni és mondhatom régen ettem ilyen finom süteményt. Legközelebb más töltelékkel is kipróbálom. Az eredeti recept Mr. Poppy konyhájában olvasható. Köszönet a receptért itt is mindkettőtöknek.

Túrós párna

Hozzávalók:
A tésztához:
30 dkg liszt,
1 tasak (12 g) sütőpor,
15 dkg mascarpone,
5 ek tej,
5 ek napraforgóolaj,
9 dkg porcukor,
1 citrom reszelt héja,
1 csipet só.

A tetejére:
1 tojás,
porcukor a szóráshoz

a töltelékhez:
40 dkg túró,
2 db tojás,
15 dkg cukor,
2 kiskanál citromlé,
1 csg vaníliás cukor.

Elkészítés: a tésztához a lisztet átszitáljuk, hozzászórjuk a sütőport. A liszt kivételével a hozzávalókat összekeverjük, majd a liszttel is és jól átgyúrjuk. Én betettem a hűtőbe addig, amíg a tölteléket elkészítette. A töltelékhez a tojást kikeverjük a kétféle cukorral , a citromlével és a villával áttört túrót hozzáadjuk, jól elkeverjük. A tésztát kivesszük a hűtőből és 28x48-as téglalappá nyújtjuk, amit hosszába félbe vágunk és keresztben pedig 2x 6 darabba, így 12 db sütink lesz.  Tehát 1 darab 8x12 cm-es lesz. A tojást szétválasztjuk, a sárgájával majd megkenjük a tetejét, a fehérjével pedig a téglalapok szélét kenyjük be. Egy kiskanál tölteléket teszünk a tészta egyik felébe, a másik felét pedig 3-4 helyen pár centire bevágjuk (én derelyevágót használtam). A bevágott tészta rész ráhajtjuk a töltelékesre és kézzel villával jól lenyomju. Sütőpapírral bélelt tepsibe tesszük, tojássárgájával megkenjük és előmelegített sütőben, kb. 160 fokon kb. 20 percig sütjük. Tálaláskor porcukorral szórjuk meg.
Nagyon finom!

16 megjegyzés:

  1. Na akkor ezt el is mentem, kedvenc lesz úgy érzem! :) (hétvégén pont ilyenre vágytam, de sehol nem találtam számomra szimpatikus receptet, szóval nagyon örülök ennek!!) - E.

    VálaszTörlés
  2. Juj ez nagyon jó én is szívesen elfogadnák egy párnát :)

    VálaszTörlés
  3. Nagyon helyes kispárnáid vannak:)

    Itt találhatsz bagettsütőt:
    http://www.desszertmester.hu/termekek/sutoformak/kulonleges-sutoformak/bagett-sutoforma

    VálaszTörlés
  4. Hu, nagyon-nagyon finomak biztosan....igen diakonyha jól mondja. Ezért mellékelek egy törlőkendőt, vagy ezentúl partedliben netezek:)

    VálaszTörlés
  5. Szuper!!! Nagyon guszta, én is kérhetek???
    Én is kinéztem magamnak ezt a receptet, de látom te sem bírtad megállni hogy ne süssed meg.:)

    VálaszTörlés
  6. Emőke!
    Szerintem nálatok is kedvenc lesz, nekünk nagyon ízlett.

    Bianka, Dia!
    Köszi a dicséretet, kedvesek vagytok:-)
    Moha!
    Köszi neked is. Meg köszi a linket is, már itt is néztem, meg beszéltem is velük, de sajnos nincs nekik.

    Ginko!
    KÖszi szépen:-))Valóban nagyon finom volt.

    Gizi!
    KÖszi, kedves vagy, még van 2 db. holnap reggelire:-)
    Tudod nálunk hétvégén mindig keksz, vagy valami más süti sütése van műsoron, mert a párom reggelire ilyet eszik a tejeskávé mellé:-))

    VálaszTörlés
  7. Ezt mar en is lementettem magamnak Ms. Poppynal, nagyon tetszik. A turos toltelek nalunk is befuro lenne.
    Gyonyoruek!

    VálaszTörlés
  8. Életünk és ételeink!
    Ha sietsz...:-))

    Jade!
    Köszi, kedves vagy, neked is ízleni fog:-))

    VálaszTörlés
  9. Bagettsütő ügyben zargathatod még a Kooktát is, a fiam ott vette nekem.

    VálaszTörlés
  10. Gesztikém,
    nem csuklottál délelőtt? Ma sokat időztem a régi blogodon, úgy szerettem. Ha közel laknánk, mondjuk egy városban, milyen jó lenne veled is kávézni v. sütni közösen egyet, amíg az élet lehetővé teszi! Emlegettünk a Borisszal, tudod, betegszabadságon van, és délelőtt együtt sütöttünk, nálad, tőled. Azt hiszem vaníliás zsemle, v. nem is emlékszem. 100 szónak is egy a vége, nagyon finom lett. Majd jövök és felteszem, és remélem elégedett leszel a "tanítvánnyal", de nem ma, mert leragad a szemem. Most gratulálok a vacsoracsatás étkeidhez is, csodásak, mit mondhatnék? Bár én is ilyen gyönyörű dolgokat tudnék kreálni! Szorítok neked, nálam tuti befutó vagy, kaja, ember, minden téren. millió puszi fevi

    VálaszTörlés
  11. Nagyon guszta! Úgy beleharapnék:)

    VálaszTörlés
  12. Fahéjas almával is nagyon finom.
    A napokban gondolkodtam, hogy kellen sütni.:-)
    Nagyon szépek a Tieid!

    VálaszTörlés
  13. Nagyon finom lehet,jó gazadagon van benne túró,látszik rajta,gyönyörűek!:-)

    VálaszTörlés
  14. Moha!
    KÖszi szépen, már azt is néztem, de ott sincs:-((

    Fevikém!
    Most már tudom, miért csuklottam:-))
    Örülök, hogy tetszik a régi blogom:-)
    Megyek majd megnézem mit készítettél.
    Köszi, kedves vagy:-)

    Mézesélet!
    Épp ma ettük meg az utolsó darabot, ma is finom volt.

    Nelli!
    KÖszi, kedves vagy:-)
    Legközelebb almával is kipróbálom:-)

    Ditta!
    Úgy jó, ah vastagon van benne töltelék, köszi neked is:-))

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...