2011. március 10., csütörtök

Vöröslencse leves


Sokat hallottam már a vöröslencséről, hogy milyen finom, mennyire egészséges, de látni még nem láttam, egészen a múlt hétig, amikor egy kis zöldségesben megláttam és meg is vettem. Nem olvastam hozzá recepteket, mert majdnem úgy készítettem, mint a hagyományos lencsét, de mégis más lett. Mondhatom csodálatos leves lett belőle. Mi a kissé savanykás leveseket szeretjük ezért ízlett ez is ennyire. Mind a fél kiló lencsét feltettem főni, nem tudtam mennyire lesz sűrű...bizony elég sűrű lett, de pont ez volt a jó benne. Érdemes kipróbálni, nem kell beáztatni, nagyon gyorsan elkészül..

Vöröslencse leves

Hozzávalók: 
50 dkg vöröslencse,
3 szál sárgarépa,
1 fej vöröshagyma,
kevés olaj,
2 evőkanál mustár,
babérlevél,
friss kakukkfű,
só,
őrölt bors,
2 dl tejföl.

Elkészítés: a kevés olajon a hagymát picit megdinszteltem, majd rátettem a vöröslencsét, a kockára vágott sárgarépát és rövid ideig együtt dinsztelem. Ezután felöntöm kétszer annyi vízzel, mint a lencse és sóval, őrölt borssal, kakukkfűvel, babérlevéllel ízesítem. Ha valaki hígabbra szeretné, akkor háromszor annyi vízzel öntse fel. Teljesen puhára főzöm és a végén belekeverem a mustárt. A tejföllel behabarom és már csak egyet forralok rajta. Nagyon finom.

11 megjegyzés:

  1. Én már főztem, és mi is nagyon szeretjük! :)

    VálaszTörlés
  2. Én csak főzeléket készítettem, de az is nagyon finom lett, csupán az volt furcsa nekem, hogy pár perc főzés után szétfőtt a lencse, nem kellett pürésíteni. A levesben is szétfőtt?

    VálaszTörlés
  3. A vöröslencse is fent van a listámon:) A tiéd nagyon jól néz ki!

    VálaszTörlés
  4. Én sem ettem még soha,de a lencsét nagyon szeretjük,biztos nagyon finom lehet:-)

    VálaszTörlés
  5. Én sem ettem még, a tied nagyon guszta!

    VálaszTörlés
  6. Vöröslencsét még én sem főztem, de nagyon guszta!

    VálaszTörlés
  7. Dia!
    Most már mi is:-))

    Kati!
    Igen, a levesben is szétfőtt, de nekem így volt jó:-))

    Mézeskalács!
    Mielőbb próbáld ki, nagyon finom:-))

    Bianka, Ottis, Georgina!
    Köszi, kedvesek vagytok:-)

    Nelli!
    Akkor mindenképpen próbáld ki, meglátod szeretni fogod:-))

    VálaszTörlés
  8. Tehát ez nagyon tetszik, és ahogy kérted az oldal tetejin, - PÁR SOR - mivel díjjat nem tudok adni:D pedig néha kéne.
    maradok 10-telettel NEDUDDGI

    VálaszTörlés
  9. NEDUDDGI!
    Köszönöm szépen, nagyon kedves vagy:-))

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...