2011. március 27., vasárnap

Zsebes hús


A hétvégi vásárlásnál még nem sok ötletem volt, de vettem egy szép karajt, igaz csontos volt, de lefejtettem róla az jó lesz legközelebb valamilyen levesbe. Tegnap este recepteket keresgéltem a gasztroblogokban, mert szeretem a kipróbált recepteket, akkor láttam meg Neánál, Az otthon ízei blog tulajdonosánál ezt az ételt. Olyan szépek és hívogatóak voltak a képek, hogy már nem is kerestem tovább. Még este bepácoltam a húst, majd másnap csak meg kellett tölteni a "zsebeket". Ez is egy olyan étel, ami mellett nyugodtan lehet mást csinálni. Így készült ma nálunk a hús mellé, karfiolleves sárgarépával, aranygaluska vanília és csokoládé mártással,  bazsalikomos csirke, héjában sült burgonya, kekszszalámi és egy szép kenyér. is kisült Aztán ebéd után már csak a mosogatás volt vissza:-))) 
A hús csodálatos puha lett, Pataki tálban sütöttem, régen ettem ilyen finomat:-)) Köszönöm itt is a receptet, az eredeti itt található.Egy picit átalakítottam, mert a fiam nem nagyon szereti a vöröshagymát, helyette mi mást is tehettem volna bele, mint a napokban készült medvehagymás pesto:-))

Zsebes hús

Hozzávalók:
1 kg egész karaj,
10 dkg bacon szalonna,
10 dkg füstölt kolbász,
10 dkg mozzarella sajt,
1 evőkanál medvehagyma pesto,
1 db paprika,

a hús pácolásához:
1 evőkanál olaj,
2 kiskanál pirosparika,
1 kiskanál só,
1 kiskanál őrölt kömény,
1 kiskanál őrölt bors.

Elkészítés: a karajt előző este előkészítettem, a következők szerint. A húst másfél centinként bevagdostam úgy, hogy az alja egyben maradjon. A páchoz szükséges hozzávalókat összekevertem, majd a húst mindenhol  bekentem vele. Fóliába csomagolva egy éjszakát a hűtőben pihent. 
Másnap a "zsebeket" megtöltöttem a szeletelt baconnel, a sajttal, a karikára vágott kolbásszal és megkenetem  a medvehagyma pestoval. Tetejére szeletelt paprikát tettem. 
A Pataki tálat fél órára beáztattam, majd beletettem a húst, két végét, két helyen fogpiszkálóval megtűztem. Hideg sütőbe tettem be és a hőfokot 190 fokra állítva, kb. 2 óráig sütöttem. A végén levettem a sütőtál tetejét és még pár percig pirítottam.  Ferdén kell szeletelni., amivel érdemes várni, egy kicsit amíg kicsit hűl, szebben lehet felvágni.



18 megjegyzés:

  1. Betyár jól néz ki:)) Ezt a receptet (vagy legalábbis nagyon hasonlót) láttam egyszer a tv-ben, vagy 25 éve, egy francia szakács mutatta, csak ő sajtot és sonkát pakolt a szeletek közé. Remek ötlet a Pataki tál, gondolom ezért maradt szaftos a husid, és nem száradt ki - a hosszú sütési idő ellenére. Gratulálok a fotókhoz is!

    VálaszTörlés
  2. Gesztike,
    gyönyörű lett, azt hiszem én is elcsábulok majd és elkészítem. egyébként meg nem fogod elhinni, hogy nálunk ma mi készült ebédre, medvehagymás pestóval készült töltetékkel töltött hús....... hát persze, hogy abból a medvehagymából. Örök hála érte. Tegnap elkészült, gyönyörű és baromi csípős lett. Ez az én hülyeségem, illetve a férjemé, de ez majd jöjjön a bejegyzésben!

    VálaszTörlés
  3. Gesztenye, ez fantasztikusan néz ki!!!
    Látom alaposan kihasználod a medvehagyma szezont:-)

    VálaszTörlés
  4. Ez maga a csoda,eszméletlen jól néz ki,és nagyon finom lehet,na azért a többi étel sem volt kutya ahogy olvastam:-),nagyon fincsi vasárnapi ebédetek volt:-)

    VálaszTörlés
  5. Gyöngyi!
    Köszi a kedves szavakat, nagyon szeretem használni a Pataki tálat. A hús nagyon finom volt.Legközelebb kipróbálom tarjával is.

    Fevi!
    Nem fogod megbánni, ha elkészíted, csodás volt. Biztos sokat tettél bele, azért lett csípős:-)

    Citromhab!
    Köszi, kedves vagy, igen nagyon finom ízesítő:-))

    Ditta!
    Ez nem mind a mai ebéd volt, maradt holnapra is:-))
    Köszi, kedves vagy:-)

    VálaszTörlés
  6. ez hasonlít az én töltött krumplimra http://elkeszitettem-megmutatom.blogspot.com/2010/11/toltott-krumpli.html
    és bezzegelek, mert itt semerre nincs medvehagyma.
    de azért az ötlet talonba helyezve, nekünk jó a vöröshagyma, szeressük.

    VálaszTörlés
  7. 4Gyerek!
    Már meg is néztem, nagyon klassz, azt is ki fogom próbálni:-))

    VálaszTörlés
  8. Én szalonnával és sajttal készítettem már, nekünk is nagyon ízlett.

    VálaszTörlés
  9. Ez nem hiszem hogy száraz belül, szóval el is mentem. :) Jó lesz ez most a sok hülye édesség után.

    VálaszTörlés
  10. Ez nekem is annyira tetszik, hogy el kell készítenem, Fenséges

    VálaszTörlés
  11. Szia!
    Régóta olvasom a blogodat és nagyon tetszik. Szeretek ide járni.
    Ez a bejegyzés egy pontot ér Számodra az "Egy jó szó" játékban! :-)
    Látogass el hozzám, de itt is olvashatsz bővebben a játékról: http://eszterszappan.blogspot.com/2011/03/egy-jo-szo-jatek.html#ixzz1Hba0EdRq

    Nem is tudtam elöször, hogy ide vagy a mozaikos pástétomhoz írjak. MESÉS recept mindkettő!!

    VálaszTörlés
  12. Kukkants be hozzám, szeretnélek meginvitálni az "egy jó szó" játékba!

    VálaszTörlés
  13. Csodálatos lett.Fantasztikus íze lehetett a medvehagymával ötvözve.Nagyon szépek a fotók is.

    VálaszTörlés
  14. Nagyon jól néz ki!Ezt én is kipróbálom köszi!!

    VálaszTörlés
  15. Nelli!
    Úgy is finom lehetett:-))

    Emőke!
    Nagyon finom, puha, szaftos volt:-)

    Bianka!
    Nem fogod megbánni, nagyon finom:-)

    Eszter!
    Nagyon szépen köszönöm, nagyon kedves vagy:-)) Megyek megnézem:-)

    Jutka!
    KÖszönöm szépen Neked is:-))

    Nea!
    Köszi a receptet, a medvehagyma valóban különleges ízt adott neki:-))

    Ottis!
    Köszi, kedves vagy:-)

    Georgina!
    KÖszi, Te sem fogod megbánni, ha kipróbálod:-))

    VálaszTörlés
  16. Most szólt Ditta, hogy te is elkészítetted! Ugyanúgy jártam, mint te, ott volt a húsom, és már nem volt kérdés, hogy így készítem el. Én is változtattam rajta egy picit, de isteni finom lett.:)

    VálaszTörlés
  17. Sedith!
    Már meg is néztem nálad, nagyon jó ötlet a pulyka is :-)

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...