2011. április 28., csütörtök

Csokis-áfonyás kalács



Nagyon szeretem Jade oldalát, mindig találok valami finomságot, most is nála jártam és találtam ezt a kalácsot.Ő pedig Mohánál találta, Moha pedig Limaránál, én meg jól elkészítettem ezek alapján.A kalácsnak nagy sikere volt, szinte egész héten megvolt belőle a reggeli...annyit változtattam csak Judith receptjén, hogy durvára vágott diót is tettem hozzá. Köszönöm a receptet itt is.

Csokis-áfonyás kalács

Hozzávalók: 
50 dkg liszt (BL-55-öt használtam),
7 dkg cukor,
csipet só,
3 dkg friss élesztő,
2-2,5 dl langyos tej,
2 tojás,
5 dkg vaj,
15 dkg aszalt áfonya,
15 dkg durvára vágott dió,
15 dkg csokilencse(vagy reszelt csokoládé).

Elkészítés: a tészta hozzávalóit a kenyérsütőgépbe tesszük és a dagsztó-kelesztő programon hagyjuk lefutni. A megkelt tésztát két részre osztjuk, kinyújtjuk és megkenjük egy kis olvasztott vajjal. Mindkét részt megszórjuk a csokilencsével, a dióval és az áfonyával. Feltekerjük és a két rudat is összefonjuk. Sütőpapírral bélelt hosszúkás sütőformába tesszük és hagyjuk ismét megkelni a duplájára. Tetejét lekenjük egy kis tejszínnel elkevert tojássárgájával és előmelegített sütőben 170 fokon kb. 50 percig sütjük. Ha a teteje nagyon pirulna, akkor letakarjuk.

9 megjegyzés:

  1. Szép a bélzete!:-)A reggeli kávémhoz elfogadnám.

    VálaszTörlés
  2. Így így, mint Nelli! Nekem is jöhet egy két szelet a kávém mellé! Hihetetlen puhának néz ki!

    VálaszTörlés
  3. Ez kellett volna nálunk tegnap este :) Guszta.

    VálaszTörlés
  4. Nagyon szep, mint minden, amit keszitsz!

    VálaszTörlés
  5. Hú, istenien néz ki!! Nagyon hasonló az ízlésünk, épp ezeket a sütiket imádom a kávé mellé én is:)))

    VálaszTörlés
  6. Nelli!
    Annyira könnyű és finom volt:-))

    Mézeskalács!
    A párom is nagyon szereti az ilyen kalácsokat a reggeli tejeskávé mellé!:-))

    Gondaanyu!
    Jó lesz az a következő estére is, addigra elkészül:-))

    Boanka!
    Köszi szépen:-))

    Jade!
    Köszi szépen a kedves szavakat és a finom recepteket:-))

    Trinity!
    Én már régóta tudom, hogy sok közös van bennünk:-))

    VálaszTörlés
  7. Az ilyen szemet gyönyörködtető kalácsok láttán mindig elcsábulok. Szinte most is érzem az illatát! :-D

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...