2011. április 5., kedd

Csokis-fahájas-diós koszorú Jade receptje alapján


Amikor megláttam Jade-nál ezt a csodálatos kalácsot rögtön el is kértem a receptet, azonban úgy alakult, hogy teljesen elfeledkeztem róla, mígnem a napokban ismét rátaláltam, így tudtam, hogy ezt fogom elkészíteni. Leírva sokkal macerásabbnak tűnt, mint maga a készítés, a tészta csodálatos volt, na és az illata a narancshéjtól, hmmmm... alig vártam, hogy elkészüljön...elmondhatom, hogy talán életem legjobb kalácsát sikerült Jade segítségével összehozni. A tetején a juharszirupos dió kicsit megpirult és karamellizálódott, isteni finom volt. Amikor olvastam a receptet elgondolkodtam rajta hányféle íz találkozik a süteményben...egyik sem volt kiugró, elnyomó íz, csodás összhang lett a vége ízében. Mindenkinek tudom ajánlani, aki meg van "áldva" egy férjjel, aki reggelire ilyen sütiket szeret enni a tejeskávé mellé :-)) Köszi a receptet itt is, az eredeti recept itt található..

Csokis-fahéjas-diós koszorú Jade receptje alapján

Hozzávalók:
a tésztához:
55 dkg  liszt,
10 dkg cukor,
2 tojás,
6 dkg olvasztott, kihűlt vaj,
2,5 dl tej,
5 dkg vaníliás pudingpor,
3 dkg friss vagy
1 dkg száraz élesztő (én frisset tettem bele),
reszelt narancshéj.

csokoládé krém: 
5 dkg vaj,
5 dkg cukor ,
1 tojás,
1/2 tk mandula kivonat,
3 dkg liszt,
2 dkg kakaó.

ezen kívül: 

3/4 csésze dió,
1/3 csésze juharszirup vagy méz,
2 ek olvasztott vaj,
10 dkg cukor,
1 tk őrölt fahéj,
olvasztott vaj, kenéshez.

Elkészítés: az élesztőt kevés tejjel és 1 kiskanál cukorral felfuttattam, majd mindent a kenyérsütő gépbe tettem és dagasztó programra kapcsolatam. Közben elkészítettem a csokikrémet, a hozzávalókat összekevertem és amíg a tészta kelt, folpackba csavarva a hűtőbe tettem. Amikor a tészta szépen megkelt, akkor kézzel ellapítottam és 4 csíkra vágtam, majd a csíkokat 5 db-ba. A csokikrémet elosztottam rajtuk és gombócokat formáztam belőlük. A diót durvára vágtam és a szilikon kuglófsütő aljába öntöttem. A juharszirupot összekevertem az olvasztott vajjal és a dióra öntöttem. A gombócokat megkentem olvasztott vajjal és fahéjas cukorba forgatva a dióra sorakoztattam, 3 sorban. A tetejét megkentem a maradék vajjal, rászórtam a maradék fahéjas cukrot és hagytam kb. 1 órát kelni. Ekkor előmelegített sütőben 160 fokon sütöttem kb. 40 percet. Félidőben le kellett takarnom, mert nagyon barnult a teteje. Amikor kész lett hagytam a formában kicsit hűlni, majd egy rácsra borítottam.




15 megjegyzés:

  1. Hűha... Ez nagyon jól néz ki! :) Tuti finom lehet!!!

    VálaszTörlés
  2. Imádom, főleg ahogy a cukor karemellizálódik a külsején

    VálaszTörlés
  3. Csodás!!!
    Én is elkészitettem már, de meg fogom ismételni!
    Nagyon-nagyon jól néz ki!

    VálaszTörlés
  4. Összefutott a nyál a számban, mentve!!!

    VálaszTörlés
  5. Finom puha tésztájú süti.A vanília puding az miért kell bele?

    VálaszTörlés
  6. ÓÓÓÓ ! már a nézésétől is nyelek nagyokat. Gyönyörű!

    VálaszTörlés
  7. Csodálatos!!! Szinte érzem az illatát, nagyon kínálja magát.:)

    VálaszTörlés
  8. Hű, de guszta!! Egy gombóckát kérnék...Nagyon fincsi lehet!!

    VálaszTörlés
  9. Ezért most ölni tudnék! Annyira, de annyira jól néz ki!!!

    VálaszTörlés
  10. Hú, ez nagyon guszta, mennyei lehetett!

    VálaszTörlés
  11. Sziasztok!
    Köszönöm szépen mindenkinek a kedves szavakat, nagyon kedvesek vagytok:-)))

    VálaszTörlés
  12. Hát, szia, ez fenséges!!
    De hol lehet venni mandula kivonatot és mennyiért?
    Mary

    VálaszTörlés
  13. Hűha, nekem ez a kalács nagyon tetszik. Ráadásul pár hete kaptam a férjemtől ilyen koszorúformát, emiatt külön gyűjtöm hozzá a recepteket - el is mentettem :)) Viszont nekem csatos a formám, emiatt valószínű, hogy az alját be kell csavarnom alufóliába, hogy sütés közben a mézes karamellréteg nehogy kifolyjon, mert akkor füstölne tőle a sütő... Szerinted is?

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...