2011. április 26., kedd

Csokoládé torta, csokoládé mousse krémmel


Nem nagyon szoktam tortát készíteni, de most a vendégek kedvéért neki láttam egy kicsi tortának. Az ötletet Csokis fakanál húsvéti ajánlójában láttam. Az egyik bevásárló központban pedig találtam nagyon aranyos marcipán fugurákat hozzá, mert annak elkészítésébe már nem fogtam volna bele. A krém pedig Sajtkukac népszerűvé vált gyors csokoládé mousse tojás nélkül receptjéből készült. A mennyiséget dupláztam, így került a tetejére és az oldalára is. Nagy sikere volt a vendégek körében.

Csokoládé torta, csokoládé mousse krémmel

Hozzávalók:

a tésztához:
3 db tojás,
3 evőkanál cukor,
3 evőkanál liszt,
1 kiskanál sütőpor,
1 evőkanál holland kakaó,

a mousse krémhez:
15 dkg pillecukor,
 5 dkg vaj,
 20 dkg étcsokoládé,
0,6  dl tej,
4 dl behűtött tejszín,
1 vaníliarúd kikapart belseje,

tetejére:
10 dkg jó minőségű  étcsokoládé (55 %-os),
2 dkg vaj,
 marcipán díszek,
csokival bevont mandula szemek,
kevés pisztácia.

Elkészítés: a tojásokat szétválasztom és a fehérjét a cukorral jó keményre felverem. A tojássárgáját összekeverem és azt is a fehérjéhez adom, jól elkeverem. Közben a lisztet, a sütőporral és az átszitált kakaóval összevegyítem és az is mehet a fehérjéhez. Finoman összekeverem egy fakanállal, hogy ne törjön össze a hab. Egy kisebb tortatformába teszem a krémet és előmelegített sütőben kb. 160 fokon készre sütöm. Rácson hagyom hűlni, majd 3 részre vágom.
Közben elkészítem a krémet, a csokoládét, a vajat, a vanília kikapart belsejét és a pillecukrot lábosba tettem,  ráöntöttem  a tejet és nagyon pici lángon melegítettem, miközben állandóan kevertem. Amikor minden felolvadt, akkor hagytam hűlni, időközben párszor megkevertem. Közben a hideg tejszínből kemény habot vertem, majd óvatosan a kihűlt csokikrémhez forgattam. Annyi időre tettem hűtőbe, amíg a torta ki nem hűlt.
A tortát megtöltöttem a krémmel és a tetejére, oldalára is kenetem.
A csokoládét a vajjal gőz fölött megolvasztottam, majd kicsit hagytam hűlni. A torta tetejét és oldalát bevontam vele. A krémből megmaradt egy kevés ezzel díszítettem a tetejét, amire csokitojást nyomtam és a marcipán díszeket is rátettem. Tetejét durvára vágott pisztáciával szórtam meg.

10 megjegyzés:

  1. Csoki, csoki, csoki!:-)Csak finom lehet!Szeretnék egy szeletet belőle!:-)

    VálaszTörlés
  2. De édi! Gyakrabban kellene tortát készítened, mert van hozzá tehetséged.:)

    VálaszTörlés
  3. Csoki csokival, nagyon guszta ;)

    VálaszTörlés
  4. Hűha! Ez aztán finom lehetett!!! :)

    VálaszTörlés
  5. Bár a hétvégén csokimérgezést kaptam, de ebből bevállalnék még egy szeletkét! :)

    VálaszTörlés
  6. Gesztenye,nagyon szép lett,és valóban nagyon finom lehetett!

    VálaszTörlés
  7. Nelli!
    Ma még volt belőle:-))

    Mr. Poppy!
    Azt hiszem torta készítés marad egy évben párszor, annyira szép és ötletes tortákat készítenek a gasztrotündérek, hogy én olyat úgysem tudnék:-))

    Zsiri!
    Csoki csokival, de nem volt tömény:-))

    Nudleee!
    Bizony nagyon finom volt:-)

    Erinacea!
    Én nem vittem túlzásba, mondhatnám nem készült csoki most húsvétra:-))

    Ditta!
    KÖszi kedves vagy, de ez csak amolyan kis próbálkozás:-))

    VálaszTörlés
  8. Nagyon guszta, főleg a Húsvéti díszekkel!!! A krém nagyon finom lehetett...

    VálaszTörlés
  9. Kriszta!
    Köszi kedves vagy:-))

    Bianka!
    Köszi szépen a kedves szavakat:-))

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...