2011. április 14., csütörtök

Macaron 3.


Van aki már unja a macaronokat, az lépjen nyugodtan tovább:-)
Mivel Apukám első számú kedvenc süteményévé lépett elő és én szeretem meglepni vele, ezért van lehetőségem bőven kísérletezni. Ma egy szép sárga színűt sütöttem, igaz nem akartam ennyire sárgát, de kicsit meglöttyent a festékes üvegecske:-) Apukám úgysem a színét nézi:-)
A mostani macaronom Latsia receptje alapján készült, annyi változtatással, hogy nekem volt a hűtőben pár napos tojásfehérjém. A keverésen is kicsit változtattam, mert az éppen csak összekevert  massza nem akart terülni és nem akartam megint pici macaront sütni, meg csúcsosat, ezért párat még kevertem rajta. Köszönöm a receptet itt is. Most nagyon meg vagyok elégedve vele:-)))Az eredeti recept itt olvasható.

Macaron

Hozzávalók: 
12,5 dkg mandula,
25 dkg porcukor,
12,5 dkg tojásfehérje 

0,75 dl  kristálycukor = 7,5 - 8dkg kristálycukor.
pár csepp ételfesték
az étcsokoládés ganache krémhez:
10 dkg jó minőségű étcsokoládé (55 %-os),
0,5 dl rum
0,5 dl tejszín.

Előkészítés: a tojásfehérjéket 1 napig "öregíteni" kell szobahőmérsékleten, vagy 5 napig hűtőben. Én ez utóbbit választottam, biztos, ami biztos. A szeletelt mandulát a kávédarálóban nagyon finomra daráltam a porcukorral együtt, majd átszitáltam. Ez azért kell, hogy szép egyenletes legyen a macaron teteje.
Latsia receptje szerint öregítés nélkül is működik a dolog.

Elkészítés: a tojásfehérjét robotgéppel félig felvertem, majd hozzátettem a kristálycukrot és olyan keményre vertem, hogy amikor kiemeltem a keverőt, akkor kis csúcsot hagyott a tojásfehérje a lapáton. Itt kevertem hozzá az ételfestéket. Ekkor az átszitált cukros mandulát fakanállal hozzákevertem, de csak addig, amíg egynemű nem lett. Itt is vigyázni kell, hogy teljesen ne törjük össze a habot, de azért a levegő buborékok nagy része kimenjen belőle. 
A masszát habzsákba tettem, majd egy sütőpapírral bélelt tepsibe, kb. 50 forintos nagyságú tésztát nyomok a papírra. Piszkénél olvastam egy jó ötletet, hogy egy sütőpapírt "preparált", vagyis 50 Ft-os nagyságú köröket rajzolt egy papírra és arra tett egy másik papírt, amire nyomta a köröket, vagyis amolyan "sorvezetőt" készített. Én ezt a lépést kihagytam, mint utólag kiderült kár volt megspórolni ezt, mert nekem nem nagyon lettek egyformák a gömbök. Egy picit kisebbet kell kinyomni, mint amekkorát akarunk, mert a massza még magától is terül pár mm-t. Nekem két tepsire fért el. 
A tepsit jó erősen a pulthoz csaptam, hogy a levegőbuborékok kimenjenek belőle és szép sima legyen a teteje.
A macaronoknak szobahőmérsékleten kb. 45 percet kell pihenni, hogy egy kicsit száradjon a teteje. 
Ekkor készítettem el az étcsokoládés ganache krémet. A tejszínt egy percig forraltam, majd hozzátördeltem a csokoládét és hagytam teljesen felolvadni, majd belekevertem a rumot is. A krémet hűtőbe tettem felhasználásig.
A macaron neuralgikus pontja még a sütés is. Ehhez nagyon kell ismerni a sütőnket. Előmelegítettem  a sütőt 160 fokra és a 45 perc letelte után betettem sülni a macaronokat, nem légkeveréssel.Ezen a hőfokon sült kb. 8 percig, majd kicsit kinyitottam a sütő ajtaját és visszavettem a hőfokot 130 fokra és így sütöttem még 5 percig. Nem szabad barnulnia, szép "fehérnek" kell lennie. A sütőpapíron hagytam kihűlni és akkor szedtem le róla, szépen le is jött. 
Az étcsokoládés ganache krémet kivettem a hűtőből és habzsákba téve megtöltöttem a macaronokat vele.


39 megjegyzés:

  1. Én nem vagyok macaron-szakértő,de ezek gyönyörűek lettek!Festeni sem lehetett volna szebbet:)

    VálaszTörlés
  2. Hát lehetsz is elégedett! Én is akarok, akarok sütni macaront. Végre valahára majd csak rászánom magam! Igyekszem beszerezni mandulát és már indulhat is a nagy próbálkozás! De aztán nem nevetni ám!

    VálaszTörlés
  3. Hát ezekre a gyönyörűségekre méltán lehetsz is büszke!!! Lassacskán majd csak rászánom magam én is, hogy megpróbálkozzam velük. Lassan:)

    VálaszTörlés
  4. Edó!
    Köszi, kedves vagy:-)Most nekem is tetszik:-)

    Fevikém!
    Dehogy nevetlek ki, aki elsőre olyan kenyeret süt, mint Te annak ez is menni fog:-)

    Mézeskalács!
    Próbáld ki, nem fogod megbánni, másnap a legfinomabb, amikor a krémtől kicsit megpuhul:-)

    VálaszTörlés
  5. Gesztenyém elájulok menten, ez gyönyörűűűűűű!!!!
    Ugye milyen ügyes vagy? Én mindig mondtam.... aki ilyen gyönyörű bonbonokat gyárt, mint Te, annak a macaron gyerekjáték! És íme!
    Nekem nagyon tetszik, hogy ennyire sárgák, pont jók (lennének, ha a Papa meg nem enné) Húsvétra!:-)
    Emelem kalapom!!!

    VálaszTörlés
  6. Na nekem ezek a tökéletes külsejű macaronok! Bárcsak nekem is így sikerülne már egyszer...

    VálaszTörlés
  7. Latsia!
    KÖszi a kedves szavakat, aranyos vagy:-))
    MOst nekem is tetszik.
    Igen Húsvétra is készül majd, de többféle színű tojás helyett:-))
    Apukám kétszer is megenné Húsvétig:-))

    Pixie Pie!
    Ma a csillagok állása is segített. :-))
    Neked is sikerülni fog. Rájöttem, pl, hogy nem szabad kinyitni a sütőt, legalább is nálam és közepénél egyel feljebb sütöttem. Ki kell tapasztalni a sütőt:-)))

    VálaszTörlés
  8. Csibe-macaron! :))) Szépek lettek! :)
    Húsvétra fehér töltelékkel süssél ilyen sárgákat! :)

    VálaszTörlés
  9. Gyonyoru macarons, gyonyoru kepek. Gratulalok, nagyon ugyes vagy. Adri

    VálaszTörlés
  10. Zsuzsa!
    Húsvétra is készítek, de Apukám csokissal szereti. Lehet citromos is lesz, mert azt meg én:-))

    Adriana!
    Köszi szépen, nagyon kedves vagy:-))

    VálaszTörlés
  11. Gyönyörűek lettek!Valahogy félek nekiállni, úgy vagyok vele, mint a bonbonnal.:-)

    VálaszTörlés
  12. Nagyon szépek lettek, gratulálok! Kéne még nekem is csinálnom, de úgy szeretnék szép rózsaszínt, illetve, halvány lilát. Csak azt nem tudom, honnan vegyek lila cseppeket...:o)))

    VálaszTörlés
  13. Csodálatosak lettek, gratulálok.Egyszer már rá kéne vennem magam , hogy elkészítsem.

    VálaszTörlés
  14. Nagyon-nagyon szépségesek, kiállítási darabok.
    Még én sem sütöttem soha macaront, de egyszer már csak meg kéne próbálnom. És az a ganache krém....

    VálaszTörlés
  15. Hű gyönyörűek lettek és szerintem, meg tapasztalatból is tudom, hogy fölösleges napokig pihentetni a tojást, elég ha szobahőmérsékletű :)
    A színe meg nagyon ütős

    VálaszTörlés
  16. Nelli!
    A bonbonokat is nagyon szépen megoldottad, ezt is meg fogod:-))

    Anazar!
    Köszi szépen:-))

    Kriszta!
    A lilát ki tudod keverni kék és egy kevés pirosból. Húsvétra én is kipróbálom:-))

    Judit!
    Próbáld ki én nagyon élvezem készíteni, apukám meg enni:-))

    Icus!
    Te is próbáld meg, nem fogod megbánni. Nekem volt 2 elrontott, de ez nem vette el a kedvemet:-))

    Zsiri!
    Köszi szépen:-)

    Bianka!
    Ez most nem volt szobahőmérsékletű, csak úgy ahogy kivettem a hűtőből, már nem volt időm várni vele, de így is működött.

    Kinga!
    Köszi szépen:-))

    VálaszTörlés
  17. Csodálatosak és a színe is gyönyörű!!!:)

    VálaszTörlés
  18. Gyönyörűségesek lettek! Én ma próbálkoztam az első adagommal :-)

    VálaszTörlés
  19. Annyi macaron receptet látok, hogy a végén tényleg elcsábulok és megpróbálom. Pedig nem akartam, mert macerásnak tűnik, de ha sütsz még párat biztosan megjön a kedvem :)))

    VálaszTörlés
  20. NAgyon szép lett! :) Én most meguntam, bár vár még egy posztolásra :) Az metálszínű lett :D - lélekben már a tanfolyamra készülök :D

    VálaszTörlés
  21. Szia!
    Kérlek nézz be hozzám, mert Te lettél az egyik nyertes.

    VálaszTörlés
  22. Muszáj írnom, nem kell válaszolnod!:)
    De ez tényleg nagyon meghozza a kedvet erre a sütire, csodálatosak, és a színe: fantasztikus!

    VálaszTörlés
  23. Szia! Vár téged egy meghívás az oldalamon!

    VálaszTörlés
  24. Wooowwww, cat de bine arata...delicioase!!!
    O saptamana placuta!

    VálaszTörlés
  25. Kedves Gesztenye!Szeretnélek játékra hívni, kérlek nézz majd be hozzám!:-)

    VálaszTörlés
  26. Én is szeretnélek játékra invitálni:)
    http://mezeskalacskonyha.blogspot.com/2011/04/husveti-ajanlat.html

    VálaszTörlés
  27. Gizi!
    Köszi szépen:-)

    Kormi!
    Majd meséld el milyen lett:-)

    Pana!
    Biztos lesz még több macaron, mert Apukám kedvence lett:-))

    Emőke!
    Én nem megyek tanfolyamra, nekem ezek jók lesznek:-))) Szerintem nagyon jó lett a metálod:-))

    Vali!
    Nagyon szépen köszönöm, nagyon kedves vagy:-))

    Erika!
    Várom a Te sütidet is:-))

    Kriszta!
    Megyek megnézem:-))

    Nely!
    Thank you!

    Nelli!
    Köszi, megyek megnézem:-)

    Mézeskalács!
    Hozzád is indulok:-)

    VálaszTörlés
  28. Nagyon jól néz ki!
    Invitálnálak egy játékra, nézz be hozzám!

    VálaszTörlés
  29. Ha van kedved, nézz be hozzám egy kis játékra :)

    VálaszTörlés
  30. Gesztenye! Egész jók lettek, ha van kedved nézd meg:-) http://edessegekkicsinyblogja.blogspot.com/

    VálaszTörlés
  31. Ezek gyönyörűek :)
    Gratulálok :)
    Katica

    VálaszTörlés
  32. Gratulálok, nagyon szépek! :) Áruld el nekem - ha nem titok :)- hogy mitôl lett ilyen gyönyörû sárga! Mert nem írtál a receptben semmilyen színezôanyagot.... Köszi: Kati

    VálaszTörlés
  33. Szia Kati!
    Köszi, hogy szóltál. Az előző macaronoknál jeleztem a felső szövegben, hogy ételfestéket tettem hozzá, most itt kifelejtettem, de javítottam:-)

    VálaszTörlés
  34. Csodásak, a szivem facsarodik ilyenkor, hogy nekem is kéne sütni ezt valamikor :-) (persze, neki sem kezdek, hiszen közel sem lenne ilyen mesés...)

    VálaszTörlés
  35. Nagyon szépek, türelmes vagy.

    VálaszTörlés
  36. Csodaszépek!! Én sem sütöttem még soha, de már kezdek kedvet érezni hozzá! :) Csodaszép a színe is ! Ez is igazolja, hogy a véletlenek sok esetben sikerülhetnek jól ! :)

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...