2011. április 27., szerda

Spenótos, tejszínes metélt- VKF 42.

Imádom, hogy már van a kertben spenót, sóska, éledeznek a fűszerek, virágzik az eper, kibújt a hagyma és a zöldség.
Nagyon örültem Strawberry kiírásának, aki a VKF! 42. háziasszonya. Nevéből adódóan eper lett volna a téma, de aztán egy kis módosítás történt és a téma a tavasz beköszöntével a "Színpompás Ételek" nevet kapta. Az volt a kérés, hogy minél harsányabb, annál jobb, de egy kis kikötés még volt, hogy a kiegészítők is passzoljanak az ételhez.
Én az epret választottam, kaptam is anyukámtól egy nagy tál magyar epret, aminek igazi eper íze volt. Viszont mire körülnéztem mát nem volt belőle semmi.


Így esett a választásom a zöld színre, történetesen a spenótra. Bár ebből nem lehetett olyan harsány színt előállítani, mert tejszínesen készült, de remélem megfelelek a kiírásnak.
Az ételt az ihlette, hogy nemrég Sopronban egy étteremben ettem hasonlót és annyira ízlett, hogy megpróbáltam itthon is elkészíteni. Mondhatom, hogy teljes volt a siker. Ami még a fő,  hogy nagyon gyorsan kész volt:-))

Spenótos, tejszínes metélt

Hozzávalók:
25 dkg metélt tészta,
15 dkg spenót,
15 dkg bacon szalonna, 
2 dl tejszín,
1 csomag újhagyma,
2 db tömlős sajtkrém,
1 evőkanál medvehagyma pesto,
őrölt bors,
só,
1 evőkanál olaj.

Elkészítés: a tésztát kifőzzük, majd leszűrjük és félretesszük. A bacon szalonnát apró kockára vágjuk és az olajon kissé megpirítjuk. Hozzáadjuk a karikára vágott hagymát és rövid ideig együtt pirítjuk. Ezután mehet hozzá a spenót, de csak pár percig dinszteljük. Közben összekeverjük a sajtkrémet, a pestot és a tejszínt, majd a spenótot felengedjük vele és kissé beforraljuk. Őrölt borssal, sóval ízesítjük. Tálaláskor a tésztára halmozzuk és pár szelet sült bacon szalonnával díszítjük.

10 megjegyzés:

  1. Ez csoda szépen néz ki, és ha nem evőeszközöket raktál volna a háttérbe, hanem evőpálcát, senki nem mondta volna meg, hogy ez nem egy japán ételkülönlegesség, annyira jó a kép, gratulálok :D
    Maradok még mindíg 10-telettel NEDUDDGI

    VálaszTörlés
  2. Isteni a recept, csorog a nyálam:))
    Már annyiszor akartam írni, hgoy nagyon profi fotókat tudsz ám csinálni!!

    VálaszTörlés
  3. Nagyon kedvemre való ez a tészta!!! De jó neked, hogy van saját spenótod. Az enyém semmire nem megy, lehet még egy tésztára valót sem tudok leszedni róla idén.:(

    VálaszTörlés
  4. Nagyon jól hangzik,bevacsoráznám szívesen:-)

    VálaszTörlés
  5. NEDUDDGI!
    Köszönöm a kedves szavakat:-)

    Pici Juci!
    Nagyon kedves vagy, de én sose vagyok megelégedve a fotókkal:-)) A metélt viszont nagyon finom volt:-))

    Gizi!
    Nekem is csak ennyi volt egyelőre, viszont sóskám egy nagy lábassal lett, épp ma este főztem meg, nagyon szeretem!

    Emőke!
    PÁrom szerint is az volt, pedig ő nem nagyon szereti az ilyen reform kajákat:-)

    Ditta!
    Még egy adag maradt holnapra is:-)))
    Nekem nagyon bejött!:-))

    VálaszTörlés
  6. Ez is jön hozzám kipróbálásra! ;-)

    VálaszTörlés
  7. Nelli!
    Mai ebédem is ez volt, annyira ízlett:-))

    Eszter!
    Remélem Neked is ízleni fog:-)

    VálaszTörlés
  8. Most nagyon, de nagyon ennék előle

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...