2011. május 24., kedd

Csokoládé fagylalt


Itt a meleg és vele együtt a fagyi szezon is. Nekem nincs fagylalt készítő gépem, igaz volt fél napig, de vissza kellett vinni, mert nem működött. Közben kiderült, hogy a hűtőbe sem fér be (milyen szerencse, hogy nem működött:-)). Hétvégén a vendégeknek is fagyit készítettem, szigorúan tojás nélkül. Valahogy idegenkedem a nyers tojás alkalmazásától. Nagyon finom, selymes fagyi lett, melyhez megint Sajtkukac receptjét használtam. Annyit változtattam rajta, hogy a vajat most kihagytam és tejszínnel készítettem, nem tejjel. Érdemes rögtön dupla adagból készíteni, mert a mélyhűtőben sokáig eltartható.

Csokoládé fagylalt

Hozzávalók:
7, 5 dkg pillecukor,
12,5 dkg étcsokoládé,
0,3 dl tejszín,
1 vaníliarúd kikapart belseje,

2 dl behűtött tejszín. .

Elkészítés:
az apróra tördelt csokoládét,  a vanília kikapart belsejét és a pillecukrot lábosba tettem,  ráöntöttem  a 0,3 dl tejszínt és nagyon pici lángon melegítettem, miközben állandóan kevertem. Amikor minden felolvadt, akkor hagytam hűlni, időközben párszor megkevertem. Közben a 2 dl hideg tejszínből kemény habot vertem, majd óvatosan a kihűlt csokikrémhez forgattam. Mélyhűtőben jól lehűtöttem.

19 megjegyzés:

  1. Gesztenye!A pillecukorban nem baj ha van rózsaszín színű is?Tetszik ez a változat is, mert nincs benne tojás.

    VálaszTörlés
  2. Huh,de jó ez a recept! Ezt tuti ki kell próbálnom!!!!!

    VálaszTörlés
  3. Nelli!
    A csoki miatt úgysem látszik a pillecukor színe:-))

    MrsSame!
    Remélem ízleni fog:-))

    VálaszTörlés
  4. Tényleg Gesztenye!A tojás miatt úgy megörültem, hogy eszembe sem jutott!:-) Köszi

    VálaszTörlés
  5. mekkora ötlet pillecukrot használni fagyikészítéshez. még egy pont, hogy mostmáraztán elkészítsem Wise Lady pillecukrát.
    köszi-köszi-köszi.

    VálaszTörlés
  6. Bár nem vagyok csokis, de ez a kép ez a tálalás levett a lábamról

    VálaszTörlés
  7. Én is idegenkedem a nyers tojás használatától, tiramisuba pl. sosem használok. De fagyihoz igen, mert főzni kell a hozzávalókat, ergo már nem nyers tojásról van szó. De ezt a receptet is kipróbálom egyszer!
    Anna

    VálaszTörlés
  8. Nagyon guszta,jól néz ki! Most ebbe a melegbe szívesen megkóstolnám.

    VálaszTörlés
  9. akkor mintegy 20 perc harc után, a kérdésem, hogy hol kapok pillecukrot, mert nem szoktam vásárolni sűrün ilyent, és mégcska nem is kerestem a polcokon, de ezt a fagyit mindenképpen ki akarom próbálni :)
    Maradok 10-telettel NEDUDDGI

    VálaszTörlés
  10. Nelli! :-))

    4Gyerek!
    Remélem izleni fog nektek is, mert nekünk nagyon:-)

    Bianka!
    Örülök, hogy tetszett:-))

    Anna!
    Főzött fagyit még nem készítettem:-)

    Éva!
    KÖszi neked is:-)

    NEDUDDGI!
    Miért kellett harcolnod 20 percet, megint a kommenttel, vagy a belépéssel. Nem értem miért nem megy neked?:_))
    Pillecukrot az aldiban, vagy a Müllerben, vagy időnként a lidl-ben veszem.

    Ottis!
    Köszi, az volt. Megnéztem az új honlapod, nagyon szuper lett:-))

    VálaszTörlés
  11. Nagyon megkívántam. Még most útban éjfél felé is bevállalnék egy jó nagy vigasz adagot belőle! Szorítok, kitartás! és aztán várom a beszámolót!!!

    VálaszTörlés
  12. mert nem mind1, hogy követőként lépek be, vagy belépek, mert ha követőként jövök, akkor csak névtelenül tudok írni, de ha belépek fenn, akkor már a nevemen, szóval kicsit bonyolult a dolog, és én szegény agyilag vegetatív egyén szoknom kel eztet, de úgyis a fagyi a lényeg:)
    maradok azért továbbra is 10-telettel NEDUDDGI

    VálaszTörlés
  13. Kérlek nézz be hozzám: http://azenszakacskonyvem.blogspot.com/2011/05/tetszik-recepted-dij.html

    VálaszTörlés
  14. Fevikém!
    Ígérem csinálok Neked, ha találkozunk:-)

    Neduddgi!
    Sajnálom, hogy nehéz kommentelned, de ez ne vegye el a kedvedet, szeretem ha írsz:-))

    Eszter!
    KÖszi, kedves vagy:-)

    Mesi!
    Köszi neked is, amint lesz egy kis időm eleget teszek neki. Van egy csomó elmaradásom, időm pedig asz utóbbi időben sajna nincs:-)

    VálaszTörlés
  15. What an exquisite chocolate treat! Fabulous recipe I will try for sure!
    You take beautiful photos that make your food look irresistible! Cheers!!!

    VálaszTörlés
  16. Zsiri!
    Köszi:-))

    Michelangelo in the kitchen!
    Thank you very much, you're very nice! Try it, it's very fine.

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...