2011. május 18., szerda

Mandulás keksz


Mostanában is készítek kekszet hétvégén, ugye a páromnak reggelire, de olyan egyszerűeket, hogy nem is nagyon érdemes feltenni ide. Ez is egy egyszerű keksz recept, semmi extra, csak egy picit kidíszítettem:-)) Íze viszont remek.

Mandulás keksz

Hozzávalók:
30 dkg liszt,
20 dkg vaj,
10 dkg cukor,
1 tojás,
egy csipet só,
reszelt citromhéj,
10 dlk darált mandula,
1 csg vaníliás cukor,
1 kiskanál sütőpor.

Elkészítés: a hozzávalókat gyors mozdulattal összegyúrjuk, hogy a vaj ne olvadjon meg. Egy kevés átgyúrás után fóliába csomagolva a hűtőbe tesszük kb. 1 órára. Ezután diónyi gombócokat formázunk belőle, majd kissé ellapítjuk és sütőpapírral bélelt tepsibe sorakoztatjuk. A tetejét egy sütemény kiszúróval díszíthetjük. Előmelegített sütőben 10-12 perc alatt készre sütjük. A tetejét megcsurgathatjuk csokoládéval.

13 megjegyzés:

  1. Hát ez nagyon mutatós lett! Nagyon tetszik a recept, viszem is ha nem haragszol. A sógoromnak nem lehet elég rágnivalót gyártani mikor nálunk vendégeskedik. Ilyenkor nagy előnyben részesítem az olcsó és gyors sütiket:)
    Hogyan díszítetted a tetejét? Linzerkiszúróbal nyomtad meg?

    VálaszTörlés
  2. Mézeskalács!
    Köszi, kedves vagy! Amikor ellapítottam és a sütőpapírra tettem, utána nyomtam rá egyet a kiszúróval, olyannal, amivel a linzer karikát szúrom ki, és középen is nyom bele egy kis lyukat. Nem kell teljesen, csak, h. a minta benne maradjon.

    VálaszTörlés
  3. Nagyon finom lehet! A fotókba is szerelmes lettem!

    VálaszTörlés
  4. Gesztenye, én is lopom a recit:))
    a fotóid meg egyszerűen meseszépek!!!

    VálaszTörlés
  5. Mutatós guszta kis kekszek! Kifogom próbálni, mert már egyszer próbálkoztam kekszet sütni, de az nem lett valami nyerő.

    VálaszTörlés
  6. Eszter!
    Köszi a kedves szavakat. Tetszenek a fotók? Én sosem vagyok vele megelégedve:-)

    Pici Juci!
    Vidd nyugodtan, majd meséld el milyen lett! Köszi neked is a dicséretet:-))

    Éva!
    Kekszet készíteni pedig nem olyan nehéz, próbáld ki nyugodtan, hátha ez sike3rül. nekünk nagyon ízlett:-))

    VálaszTörlés
  7. A fotó nagyon szép, és szerintem érdemes egyszerű keksz recepteket is feltenni (kezdők és gyerekesek kedvéért :)

    VálaszTörlés
  8. Nem csak finom,de gyönyörűséges is

    VálaszTörlés
  9. Hahó Gesztike,
    keksz rajongók vagyunk, a gyerekek miatt mindig kell hogy legyen itthon, szóval állandóan gyártom. Evidenciában tartom ezt a receptet és hamarosan el is készítem. Gyönyörűek, na és hát a fotók!? Hát mit mondjak? Ámulatosak!

    VálaszTörlés
  10. Nagyon szépek lettek!És biztos finomak is!

    VálaszTörlés
  11. Kreatív konyha!
    KÖszi, akkor be fogom tenni azokat is. Azt hittem ilyen receptekre nem le4sz "vevő":-))

    Bianka!
    Köszi, kedves vagy:-))

    Fevi!
    Tudom, hogy nálatok sem fogy ki a keksz a dobozból:-))Örülök, hogy tetszenek a fotók:-))

    Ottis!
    KÖszi, igen nagyon finom volt:-))

    VálaszTörlés
  12. Gyönyörűek lettek,és a fotók is csodásak!

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...